Věděli jste, že je e-mail marketing opravdu skvělým způsobem pro propagaci Vašeho podnikání v oblasti cestovního ruchu? Lidé si totiž většinou plánují své dovolené dlouho dopředu, klidně i několik měsíců. Pokud Vás zajímá, jak nastavit e-mailing a připravit newslettery přímo pro Vás, pokračujte ve čtení tohoto článku.
Jak využít e-mail marketing v cestovním ruchu?
E-mail marketing je ideálním způsobem, jak informovat Vaše stávající i potencionální zákazníky o nabídkách, trendech a tipech pro bezpečnější a kvalitnější cestování. Věděli jste, že 58 % uživatelů kontroluje svou e-mailovou schránku jako první věc po probuzení ještě před tím než se podívají na sociální sítě či novinky ve zpravodajství? Z toho vyplývá, že je e-mailingový marketing vhodným nástrojem marketingu pro dlouhodobé oslovování klientů. Pokuste se proto vytěžit z této informace maximum!
Pravidelnou e-mailingovou rozesílku můžete využít k následujícím aktivitám:
přilákání nových zákazníků,
budování vztahů se stávajícími zákazníky,
poskytování podrobností a aktualizací o jejich následující cestě,
propagování slev a speciálních nabídek.
Prostřednictvím e-mailingu můžete také poskytovat klientům informace o působení Vašeho podniku na sociálních sítích. Určitě máte sami rádi, když je newsletter na míru přizpůsoben tomu, co Vás zajímá. Dopřejte to i Vašim odběratelům. Během jejich objednávek a registrace na Vašem webu sbírejte informace a personalizujte nabídky na základě preferencí Vašich zákazníků. Vyzkoušejte také tipy jako je oslovení jménem či přání k narozeninám se speciální slevou. Lidé rádi cítí, že o ně máte zájem. Víte, že personalizaci můžete řešit automatizací?
Zamyslete se, jaké problémy řeší a jaké otázky si pokládají lidé, kteří rádi cestují. Využijte svůj newsletter pro zodpovězení těchto otázek. V rámci odpovědí uvádějte relevantní zdroje. Odkazujte mimo jiné na Váš web, kde daná témata řešíte podrobněji (například formou článků na blogu). Představte zajímavé i neobjevené destinace a přesvědčte čtenáře, aby si udělali neplánovaný výlet.
Jak správně využít e-mail marketing v cestovním ruchu?
Pokud víte, jak na to, e-mailing se může být jedním z nákladově nejefektivnějších způsobů, jak nalákat zákazníky, aby zakoupili Vaše služby. Zamyslete se proto při tvorbě e-mailingové strategie nad následujícími body:
Lidé rádi dostávají Vaše e-maily: Lidé se často přihlašují k newsletteru, jelikož je určité téma zajímá. Cestování je navíc velmi populárním tématem, získat odběratele by proto neměl být větší problém.
Optimalizujte e-mailing pro mobilní zařízení: Lidé, kteří rádi cestují, často používají ke čtení e-mailů svůj mobilní telefon. Newsletter by měl být proto vždy optimalizovaný pro mobilní zařízení.
E-mail marketing je stále efektivnější než sociální sítě: I přesto, že jsou sociální sítě v dnešní době velmi populární, lidé se stále pravidelně vrací do svých e-mailových schránek, ve kterých hledají především akční nabídky.
E-mailing je možné segmentovat: Zaškrtli lidé na Vašem webu, že mají zájem o cestování po Asii nebo je láká především cestování s dětmi? Umožněte jim odebírat takové e-maily, které pro ně budou hodnotné. Nabízet jim můžete kromě tipů také promo akce podle jimi zvolených kritérií. Díky této možnosti se může více Vašich odběratelů stát placenými zákazníky.
Jaké e-maily posílat v rámci efektivní e-mailingové strategie?
Teď už víte z jakého důvodu a jakým směrem e-mailingovou strategii vést. Pojďme se proto podívat na poslední díl skládačky, a to, jaké typy e-mailů v rámci efektivní strategie posílat.
Uvítací e-mail: Prvním e-mailem, který by měli Vaši zákazníci obdržet, je uvítací e-mail. Poděkujte jim za registraci do newsletteru, nabídněte speciální akci a poskytněte informace o tom, proč je Vaše značka unikátní. Pokud jste neprovedli segmentaci před zasláním prvního e-mailu, nyní je na čase získat personalizované informace.
Pozvánka k propojení: Několik dní od zaslání uvítacího e-mailu byste měli odeslat e-mail, ve kterém uvedete informace o tom, kde všude Vás mohou čtenáři sledovat, aby se dozvěděli více o Vašem podnikání. Požádejte je o návštěvu Vašeho webu, sociálních sítí a stránek s hodnocením.
Speciální e-maily: Jak již bylo zmíněno, je vhodné využít e-mailing pro speciální narozeninové nabídky. Mezi tento typ e-mailů můžete zahrnout také e-maily týkající se unikátních slev a odměn za loajalitu.
Newslettery: Newslettery jsou klasickým typem e-mailu. Obsahovat by měly tipy na dovolenou, novinky z oboru cestovního ruchu, rozhovory s experty či cestovateli a informace o Vašich prodejních nabídkách.
Informační e-maily: Ukažte odběratelům, že máte přidanou hodnotu. Víte, že rádi cestují do oblasti jižní Evropy a meteorologové hlásí v této oblasti špatné povětrnostní podmínky či varování před požáry? Informujte je o této situaci. Aktualizovali jste své nabídky? I to by se měli prostřednictvím e-mailingu Vaši odběratelé dozvědět.
Potvrzující e-maily: Zakoupili si u Vás odběratelé Vaše cestovatelské balíčky či jinou službu? Nezapomeňte je informovat o úspěšně provedeném nákupu. Tyto e-maily mají velkou míru otevření, proto přihoďte speciální nabídku či slevovou akci, která s provedeným nákupem souvisí.
Děkovací e-maily: Využili zákazníci Vašich služeb? Pošlete jim děkovný e-mail, do kterého můžete mimo jiné přidat dotazník spokojenosti, abyste věděli, jak zlepšit Vaše služby.
Závěr
E-mailing generuje poměrně vysoké ROI. Pro cestovatelský business to platí dvojnásob. Vytvářejte proto kreativní a líbivé e-maily, které zaujmou. Nezapomínejte na to, že byste vždy měli rozesílat takový typ e-mailů, o který mají odběratelé zájem, který jim přinese hodnotnou informaci ve správném formátu a ve správném čase. Vaše e-maily mohou cestovatele provázet každou fází jejich cesty a Vy si tak s nimi můžete budovat dobré vztahy.
E-maily byste měli posílat na pravidelné bázi alespoň jednou měsíčně. Využijte ve své strategii také pro Vás výhodných období, jako jsou státní svátky, konference a marketingové události, jako Black Friday.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com