Vychytaná reklama na Facebooku

Správné zacílení Facebookové reklamy
Správné zacílení Facebookové reklamy je alfou a omegou každé kampaně.Jak ale dosáhnout nejlepších výsledků?

Správné zacílení Facebookové reklamy je alfou a omegou každé kampaně. Jedná se o komplexní a složitý proces, který k dosažení optimálních výsledků potřebuje mnoho času a testování. Parametrů, které můžete zvolit při cílení vaší reklamy na Facebooku, je opravdu hodně. Zobrazování reklam na základě zájmů, chování, věku, pohlaví, místa bydliště, povolání, vzdělání a spousty dalších kritérií umožňuje zamířit vaši reklamní kampaň s laserovou přesností na ty uživatele Facebooku, u kterých je největší pravděpodobnost, že si koupí váš produkt. Jak ale dosáhnout nejlepších výsledků? Zde je několik tipů a triků, které zacílí vaši reklamní kampaň s přesností armádního ostřelovače.

V jednoduchosti je síla

Než investujete své těžce vydělané peníze do facebookové reklamy, měli byste si předem důkladně ujasnit, jaký má vaše kampaň plnit účel. Pokud vám jde o seznámení veřejnosti s novým produktem nebo zlepšení povědomí o vaší značce, měli byste asi zvolit jinou strategii a cílení, než když chcete zvednout prodej výrobku. Jde o klíčové rozhodnutí, jelikož nesprávně zvolené prostředky těžko povedou k požadovanému cíli.

Příklad jednoduchého cílení

Představte si, že nabízíte dětské kočárky. Koho by vaše nabídka mohla zaujmout? Pravděpodobně půjde o ženy mezi 20 a 35 lety, které jsou těhotné nebo které mají malé děti a zajímají se o zboží pro kojence, přičemž nejsou zatím fanoušky vaší stránky. Toto je vaše cílová skupina, u které je vysoká pravděpodobnost, že o vaše zboží budou mít opravdu zájem a kliknutí na reklamu povede v mnoha případech k nákupu. Nejjednodušší je v takovém případě cílit na uživatele Facebooku na základě pohlaví, věku, zájmů a místa bydliště v ČR, pokud tedy nezasíláte zboží i do zahraničí. Tato skupina tedy bude vaše takzvané „Core audience“.

Typy cílení reklam na Facebooku

Facebook nabízí tři různé typy cílení. Je to cílení podle dat sesbíraných přímo Facebookem, takzvané „Core audience“, dále cílení na vlastní publikum, takzvané „Custom audience“, a jako třetí „Lookalike audience“, publikum na základě podobnosti. Podle toho, co je cílem vaší reklamy, je potřeba zvolit vhodné publikum. Pokud chcete zvýšit povědomí o značce, můžete své reklamy cílit velice obecně a zasáhnout tak velkou skupinu osob kobercovým náletem vašich reklam, což však většinou stojí hodně peněz. Pokud chcete zvednout prodej konkrétního produktu, je mnohem lepší variantou přesné cílení.

Využijte dat získaných během reklamní kampaně

Pomocí dat, která jste získali během vaší základní kampaně s cílením na Core audience, můžete nyní posunout celou kampaň na vyšší úroveň s využitím Lookalike audience. Tento typ cílení vezme data, která jste sesbírali od svých zákazníků v rámci cílení na Core audience, a zkusí najít uživatele, kteří jsou podobní vašim stávajícím zákazníkům. Na základě předchozí kampaně cílené na Core audience jste mohli zjistit, že typickým zákazníkem, který si koupil váš produkt, je žena ve věku 21 až 25 let, která navštěvuje Mimibazar, čte Ženu a život a sleduje Ordinaci v růžové zahradě. S použitím těchto dat můžete vytvořit novou kampaň cílenou na tyto osoby a na osoby, které mají s první skupinou něco společného.

Buďte přesvědčiví

Pro tuto kampaň vytvoříme novou sadu reklam s použitím fotografií a textů, které vaše nové publikum zaujmou za použití dat, která jste sesbírali během své předchozí kampaně. Pro dosažení maximálního dopadu vaší reklamní kampaně se snažte zákazníky přesvědčit, proč by měli nakoupit zboží právě u vás. Snažte se se zákazníkem budovat dlouhodobý vztah, protože nejlepší zákazník je ten, který se vrací.

Experimentujte s dalším typem cílení

Jakmile jste zvládli vaši Core audience a rozšířili své působení i na Lokalike audience, je načase posunout se dál a použít získané znalosti v dalším typu cílení, kterým je Custom audience neboli vlastní publikum. Vytvoříme novou kampaň, ve které použijeme všechny informace, které jsme získali o našich uživatelích k získání nových spokojených zákazníků. Pokud se budete při tvorbě svých reklamních kampaní na Facebooku držet těchto jednoduchých tipů, pomůže vám to využít na maximum všechny možnosti, které tato reklamní platforma nabízí.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp