Váš průvodce lokálním marketingem

Váš průvodce lokálním marketingem
Jak se udržet před konkurencí a neustále zlepšovat svou online viditelnost? Stačí k tomu použít taktiky, které mění hru.

Použijte nové taktiky k tomu, abyste se dostali před konkurenci 

Neustále pracujete na vývoji svého byznysu. A teď máte pocit, že s tolika změnami ve světě vyhledávání se vám začíná sesouvat půda pod nohama. Není to tak dlouho, co Google oznámil uvolnění přehledu IV všem uživatelům v USA až po OpenAI odhalující GPT-4o. 

Není divu, že vám jde ze všech těch změn hlava kolem. Změn je více než dost a je třeba s nimi držet krok. Jak tyto změny ovlivní vaše vyhledávání? Je třeba změnit strategii vyhledávání? 

V tomto blogu se podíváme na to, jak se marketing ve vyhledávání za poslední dobu změnil a co to znamená pro vaši značku. Také se s vámi podělíme o taktiky, jak zlepšit online viditelnost. Jdeme na to! 

Evoluce marketingu ve vyhledávání

Vyhledávání se neustále vyvíjí a mnoho obchodníků má strach, že se jejich značka ztratí. Bohužel u vyhledávání generovaného umělou inteligencí není příliš velký prostor pro nějaké drastické změny ve vašich marketingových strategiích. 

Ale není vše ztraceno! 

Můžete si otestovat, jak si vaše značka vede ve výsledcích generativní AI (genAI). Zatím tedy určitě není důvod panikařit. 

Dnes skoro tři čtvrtiny spotřebitelů hledají v místním vyhledávání alespoň jednou týdně. Zaměřit se na konvenční místní SEO je ten nejlepší způsob, jak si pro svou značku zajistit lepší viditelnost v tradičních výsledcích generativní AI. 

Pro místní SEO pro podniky, které mají více poboček, je zahrnuto začlenění místní strategie SEO pro každé obchodní místo. 

Jestliže je strategie SEO pro více lokalit udělaná správně, posiluje se vaše hodnocení v místním vyhledávání a díky tomu můžete snadněji získat více místních zákazníků a zlepšení povědomí o vaší značce. 

Jestliže vaše firma nemá více poboček, můžete postupovat podle následující taktiky a zajistit si, aby vaše firma byla lépe viditelná pro vaše zákazníky v konkrétní oblasti. 

5 způsobů, jak zlepšit viditelnost online

Když už víte, jak se vyhledávání v posledních letech vyvíjelo, a jak je nyní důležité pracovat na místním SEO, pojďme se společně ponořit do pěti základních místních taktik SEO. Pokud je využijete (ideálně všechny najednou), vaše značka si vybuduje ve vaší lokalitě silnou konkurenceschopnost. 

1. Nárokujte a optimalizujte místní zápisy

Místní zápisy jsou online profily místních firem. Objevují se ve vyhledávačích, adresářích i platformách, jako je Google, Apple Maps, Bing, Facebook a Yelp. 

Pokud si chcete zvýšit viditelnost na Googlu i mimo něj, je třeba, aby byla vaše značka zapsaná ve všech hlavních místních vyhledávačích. Zároveň se zaměřte na duplicitní záznamy. Pokud nějaké objevíte, okamžitě je odstraňte. 

Mimo to je potřeba upravit informace ve všech záznamech. Vaše místní záznamy musí obsahovat minimálně tyto informace: 

  • Název firmy, adresu a telefonní číslo. 
  • Obchodní kategorie (například: sushi restaurace, psí salon, masáže aj.).
  • Provozní doba, zejména během svátků a velkých akcí.
  • Produkty a služby, které vaše firma nabízí.
  • Odkazy na vaše webové stránky a profily na sociálních sítích.
  • Atributy (příklad: domácí mazlíčci povoleni, bezbariérový přístup, zdarma doručení balíku až do domu).
  • Vysoce kvalitní fotografie a videa.

Ve chvíli, kdy budete mít vyplněné všechny tyto výše uvedené položky, se můžete zaměřit na své místní stránky. 

2. Vytvořte místní stránky pro každé umístění

Místní stránka se někdy v marketingovém slangu nazývá jako místní vstupní stránka. Je to webová stránka, která je vytvořena pro jednotlivou prodejnu nebo pro franšízu. Stránka je podobná místním záznamům, ale je umístěna na vašem webu v externím adresáři.

Firma, která má více poboček, může mít i desítky místních stránek, přičemž každá stránka bude obsahovat konkrétní informace o daném obchodě a jeho okolí. 

Nezapomeňte, že i místní stránky musí obsahovat všechny důležité informace o firmě, které se nacházejí ve vašich místních zápisech (dejte si tu práci a pečlivě zkontrolujte, zda máte údaje v místních zápisech a místních stránkách skutečně shodné). 

Tyto stránky mají vysoký počet konverzí. Proto by měly být pravidelně aktualizovány o nejrůznější akce. Nezapomeňte na tyto stránky zařadit výzvy k akci (CTA), jako jsou tlačítka „objednat nyní“, nebo sem začlenit nejrůznější propagační slevy a akce. 

Myslete na to, že dobře optimalizované a správně navržené místní stránky se mohou zobrazovat poměrně vysoko ve výsledcích místního organického vyhledávání. A jak už jsme si tolikrát řekli, vyšší hodnocení vede k většímu počtu konverzí. A více konverzí znamená více obchodu!

3. Využijte vyhledávač obchodů

Vyhledávače obchodů jsou hodně podobné místním stránkám. Je to webová stránka, která obsahuje seznam všech místních obchodů a prodejců třetích stran, kteří prodávají vaše produkty. 

K čemu jsou vlastně lokátory obchodů dobré? Pomáhají návštěvníkům webových stránek pohybovat se na cestě tak, že se jim zobrazí informace o poloze a jedinečné informace o každé pobočce/prodejně. Jednodušeji řečeno, usnadňují zákazníkům online nákup a případné kontaktování nebo návštěvu místních obchodů. 

Dobře optimalizované vyhledávače obchodů a místní stránky zlepší:

  • Návštěvnost webu.
  • Online konverze.
  • Pořadí místního vyhledávání.
  • Analýzy (například odkud návštěvníci přicházejí a co vyhledávají).

4. Implementujte online strategii řízení reputace

Možná jste nad správou reputace zatím neuvažovali, ale věřte, že i ta je pro místní vyhledávání velmi důležitá. Podle místních odborníků na SEO je vysoké číslo hodnocení Google šestým nejvyšším hodnoticím faktorem v místním balíčku a vyhledávači Google. Množství nativních recenzí Google je až osmým hodnoticím faktorem. 

Kvalita a množství recenzí neovlivňují jen hodnocení v místním vyhledávání, ale také míru konverze. 

Co dělat, abyste zlepšili svou strategii správy reputace a získali více recenzí:

  1. Pravidelně odpovídejte na recenze. Každému zákazníkovi odpovězte na dotaz nebo poděkujte za zaslanou recenzi (vždy originálním textem!). Tak zákazníkům ukážete, že si jejich recenze poctivě čtete a vážíte si jejich zpětné vazby. 
  2. Zpřístupněte možnost zanechání recenze. Zahrňte odkazy na své GPH na své webové stránky nebo na svůj e-mail.
  3. Pro komunikaci se svými zákazníky používejte sociální sítě. Reagujte jejich prostřednictvím na hodnocení, recenze, dotazy. 
  4. Sledujte zpětnou vazbu vašich zákazníků. Provádějte odpovídající úpravy, abyste své služby neustále zdokonalovali. 

5. Vytvořte jedinečný obsah

Pro vaše místní stránky je důležité generovat lokalizovaný obsah. Věnujte pozornost tomu, aby váš obsah cílil na konkrétní oblasti a byl neustále aktuální. 

Pokud například cílíte na klíčové slovo „obchod se sportovním zbožím XX“, aktualizujte adresu URL, značku názvu, nadpisy pomocí místně relevantních klíčových slov a popis metadat. 

Co dalšího můžete začlenit do místního obsahu: 

  • Blogy.
  • Průzkumy.
  • Infografiku.
  • Obsah sociálních médií.
  • Průvodce okolím.
  • Obsah vytvářený uživateli (UGC).

Kromě toho využijte také obrázky z okolí včetně fotografií obchodu a nabízených produktů. Nezapomeňte do obrázků zahrnout geograficky cílené meta popisy i alternativní text a popisy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp