Pokud prodáváte své produkty na Amazonu, pravděpodobně jste se již setkali s jejich PPC reklamním systémem. Amazon jako platforma pro elektronický obchod má velmi výkonný interní reklamní systém. Lze tvrdit, že je mnohem efektivnější než jakýkoli jiný digitální reklamní systém, protože zákazníci na Amazonu jsou tam již s úmyslem něco koupit. Ostatní reklamní systémy, jako jsou PPC reklamy na sociálních sítích a Googlu, nemusí nutně zaručit, že se zobrazí lidem, kteří chtějí něco koupit. Jde o to, že je snazší prodat něco někomu, kdo už má "vytaženou peněženku", než přesvědčovat k prodeji někoho, kdo ještě není rozhodnut nakupovat.
Prodejci na Amazonu jsou si velmi dobře vědomi dopadu, který PPC reklamy Amazon mají. Proto se všichni úspěšní snaží neustále vynakládat úsilí na optimalizaci udržení efektivity svých PPC reklam. Služba Amazon PPC je velmi univerzální a obsahuje mnoho užitečných nástrojů. Když byli prodejci dotázáni, který typ PPC reklamy jim přináší nejlepší výnosy, na prvním místě se umístily sponzorované produkty. To je dobrá zpráva, protože se jedná o základní sadu nástrojů, kterou mají k dispozici všichni profesionální prodejci. Můžeme také vidět, že i další nástroje, které mají registrovaní prodejci k dispozici, se ukázaly jako účinné, i když nejsou tak efektivní jako sponzoring. Vzhledem k tomu, že tyto nástroje lze používat souběžně se standardními sponzorovanými produkty, lze jejich používáním také dosáhnout většího zisku.
Z toho vyplývá, že bez ohledu na typ produktu, který prodáváte, a bez ohledu na obor, ve kterém podnikáte, můžete najít způsob, jak využít alespoň některé nástroje systému Amazon Ads ve svůj prospěch. Pokud nejste obeznámeni se základními typy reklam, které jsou k dispozici, může vám pomoci tento průvodce. Prozkoumáme některé trendy a funkce, které jste možná ještě nezohlednili:
Videoreklamy
Videoreklamy jsou bohužel dostupné pouze pro značky, které jsou zaregistrovány v programu Amazon Brand Registry. Pokud jde o cílení, jsou video kampaně omezeny podobně jako kampaně sponzorovaných značek. Můžete mít pouze 3 základní typy cílení na klíčová slova: přesné, frázové a široké. V kampaních také nemůžete mít skupiny reklam. Video, které do kampaně zařadíte, musí splňovat určité požadavky, například nesmí být delší než 30 sekund a větší než 500 MB. To vám dává dostatek prostoru pro experimentování a prezentaci vaší značky.
►Mějte na paměti, že je docela možné, že videoreklamy budou stát více, protože je pro jejich zobrazení méně prostoru. Záleží také na tom, s kolika dalšími registrovanými značkami soutěžíte a kolik z nich vytvořilo videa pro reklamu.
Více možností personalizace reklam na Amazonu
Společnost Amazon neustále vylepšuje systém a přidává nové možnosti. Většinou se to týká systému sponzorovaných značek, což dává smysl, protože personalizace je nejsilnějším způsobem vytváření identity značky. Velmi dlouhou dobu jste si například mohli přizpůsobit reklamu své značky pomocí loga a 50znakového sloganu. Nyní je tu nový doplněk, který vám umožní vedle vaší reklamy umístit malý banner. Existují pro to však pravidla a pokyny. Tato nová funkce je zatím ve fázi beta, ale již brzy ji budete moci využít.
►Je velmi důležité sledovat všechny změny, které Amazon do svého systému přidává, zejména s ohledem na skutečnost, že pokud začnete určitou funkci používat dříve než vaši konkurenti, můžete si pro sebe ukrojit větší kus trhu dříve, než se vaši konkurenti v používání nově přidané funkce zdokonalí.
Amazon DSP
Amazon DSP (Demand Side Platform) je systém, který je k dispozici již nějakou dobu, ale původně byl velmi obtížně dostupný. Jedná se sice o poměrně široké téma, ale nejvýznamnější vlastností tohoto systému je, že můžete inzerovat i mimo Amazon, který pomocí této funkce umožňuje svým registrovaným obchodníkům vytvářet PPC reklamy a materiály, které lze zobrazovat také na jiných platformách a partnerských stránkách Amazon, a přivádět tak návštěvnost do vašeho obchodu na Amazonu.
►Pokud máte možnost využívat Amazon DSP, měli byste se co nejlépe informovat o tom, co to přesně je a jak to můžete osobně využít ve svůj prospěch. Může to pro vás znamenat velký úspěch a zvýšení tržeb.
Potenciálně dražší reklamy
Během pandemie většina obchodníků procházela různými fázemi výkyvů ve výdajích s tím, jak cena za proklik rostla a klesala. Průměrná cena za proklik (CPC) se výrazně zvýšila a zdá se, že stále roste.
Je to možná i tím, že mnoha lidem se pod vlivem pandemie mění životní priority a je nyní větší poptávka po zboží, které se před krizí netěšilo takovému zájmu, a naopak poptávky po dříve populárním zboží klesají, což musí obchodníci kompenzovat agresivnějšími výdaji na PPC reklamy.
Faktorem může být i to, že existuje více možností propagace, protože máme větší konkurenci mezi jednotlivými typy reklamy. Novější možnosti reklamy jsou konkurenčnější, protože prodejci soutěží o menší počet způsobilých reklamních míst. Každopádně je třeba tomu věnovat pozornost a mít na paměti, že k viditelnému zvýšení hodnocení a objemu prodejů budete možná muset vynaložit více finančních prostředků než dříve.
Mobilní reklama
Není žádným tajemstvím, že velká část zákazníků Amazonu nakupuje na mobilních zařízeních. Pokud jste věnovali velkou pozornost možnostem vytváření kampaní ve sponzorovaných reklamách, existují zde možnosti, které vám umožňují vidět, jak bude vaše PPC reklama vypadat na mobilu i na počítači.
►Měli byste se ujistit, že jakákoli vámi vytvořená reklama nebo jakýkoli materiál, který je součástí vaší reklamy, funguje stejně dobře na mobilním zařízení jako na stolním počítači nebo notebooku.
Několik slov na závěr
Nejlepší šanci, kterou jako prodejce na Amazonu v současné době máte, je ujistit se, že se do registru značek dostanete co nejdříve. Nyní je to jednodušší než dříve, protože nemusíte čekat na dokončení procesu registrace ochranné známky, abyste mohli podat žádost. Ujistěte se, že jste se seznámili se všemi různými mechanismy, které jsou k dispozici. Je pravděpodobné, že o všech možnostech, které máte, ani nevíte! Měli byste se také snažit co nejrychleji přizpůsobit všem novým změnám nebo funkcím, protože vám mohou poskytnout krátkodobou výhodu, kterou můžete později využít. A konečně, buďte připraveni utratit více, abyste se alespoň na chvíli dostali dopředu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com