Tipy pro PPC reklamu, které skutečně fungují

Tipy pro PPC reklamu, které skutečně fungují
Jak dosáhnout ještě lepších výsledků u Vašich PPC kampaní?

Tipy pro PPC reklamu, které skutečně fungují

Vaše PPC kampaň může mít dobré výsledky, ale možná byste si přáli, aby byly ještě lepší. Existuje spousta postupů, jak zlepšit výkon kampaní. Každý z těchto postupů může reklamní kampaně posunout sice jen o kousek dopředu, ale tato malá zlepšení mohou ve výsledku znamenat markantní rozdíl. Ukažme si nyní některé z těchto tipů:

Seznamte se s reporty vyhledávacích dotazů

Reporty týkající se vyhledávaných dotazů vám dávají informaci, která klíčová slova používají uživatelé, jež vás hledají. Tento report je také neocenitelný také ve vyhledávání negativních klíčových slov. Report v Google Adwords zobrazuje termíny, díky kterým byla vaše reklama vyhledána. Existuje několik způsobů, jak můžete dobře ovlivnit data v těchto reportech:

Najděte negativní klíčová slova – negativní klíčová slova jsou silným nástrojem PPC reklamy, který i dnes spousta marketérů ignoruje, což je velká chyba. Negativní klíčová slova vylučují shodu ve vyhledávání v případě, že váš produkt není relevantní vůči vyhledávanému výrazu. Vaše reklama by se tak zobrazovala zbytečně a zbytečně byste nadarmo platili za vyšší počet prokliků. Navíc nerelevantní zobrazování reklamy může zvýšit cenu za proklik, což je následkem neoptimálního cílení a jedná se o penalizaci ze strany systému PPC.

Najděte nová klíčová slova – identifikujte nová klíčová slova s volnou shodou. Tato klíčová slova vám mohou zvýšit počet prokliků i profit, podpoříte-li zároveň svou reklamu dobře napsanou textací. V případě volné shody se reklamy zobrazují při relevantních variantách klíčových slov, i když tyto termíny nemáte v jejich seznamu. Finálně tedy strávíte méně  času vytvářením seznamu klíčových slov, na svůj web přilákáte více potenciálních zákazníků a budete utrácet za slova, která skutečně fungují.

Zaměřte se na relevanci

Pro dobrý výsledek PPC reklamy je velmi důležité zaměřit se na relevanci. Vytvářejte proto relevantní kampaně. Doporučujeme až extrémní relevanci mezi klíčovými slovy, textem a stránkou, která se zobrazí po kliknutí na link PPC reklamy – tzv. „landing page“.

Metrika, která indikuje relevanci, se v PPC nazývá skóre kvality. Skóre kvality by pro vás mělo být velmi důležité, neboť čím je vyšší, tím méně platíte za svou reklamu.

Získejte dostatečná data pro analýzu

Snažte se zezačátku zvýšit vaši nabídku za klíčová slova tak, abyste se dostali na druhé nebo třetí místo nad přirozenými výsledky ve vyhledávání. Toto vám zaručí dostatečné množství dat pro analýzu, a budete tak mít dostatečné vstupní údaje k optimalizaci vaší reklamy. Sledujte konverze, optimalizujte své reklamy a snažte se zlepšovat míru konverze, která je přece jen hlavním cílem PPC.

Dělte reklamu do reklamních sestav

Vytvářejte v rámci PPC reklamní sestavy, jak jen to bude možné. V dané sestavě by se měla objevovat co nejvíce příbuzná slova. Když tedy například budete vytvářet reklamu týkající se dámského oblečení, jednotlivé druhy oblečení by měly být zahrnuty do jednotlivých reklamních sestav, jako například dámské kalhoty, dámská trička, dámské šaty atd.

Nezapomínejte na regionální rozdíly

I v případě, že cílíte na podobnou cílovou skupinu, která je však z jiné oblasti, počítejte s tím, že každá skupina se bude chovat jinak. A to i v případě, že vzdálenost mezi nimi je jen velmi malá. Podívejte se na cílovou skupinu jako na celek a berte v potaz údaje, jako jsou věk, region, příjmy atd. Pokud máte pocit, že nemáte k dispozici dostatek dat, zvažte jejich nákup.

Poznamenejte si, co ve vašich reklamních kampaních skutečně funguje

Stejně jako v případě organického vyhledávání, i u PPC reklamy můžete sledovat, co funguje, a co naopak nikoliv. Využijte funkce komentářů v rámci Adwords editoru a vytvářejte si poznámky o tom, co děláte. Poznamenejte si datum, CTR, aktuální pozici a samozřejmě akce, které jste provedli v rámci dané reklamy. Tyto poznámky vám pomohou s lepší organizací reklam a budete moci lépe sledovat efekty jednotlivých akcí.

Postupů pro optimalizaci PPC reklamy samozřejmě existuje mnohem více a každý specialista dává přednost něčemu jinému. Nicméně, ty výše zmíněné rady mohou vaší PPC kampani velmi pomoci.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppcblog.com, stateofdigital.com, support.google.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp