Vyhledávač Google podporuje ve svých výsledcích vyhledávání různé nákupní zkušenosti. To, jak se vaše produkty zákazníkovi zobrazí, může vypadat různě. Může jít například o výsledky vyhledávání rozšířené o „bohaté úryvky“, oblíbené produkty, panely znalostí nebo obrázky.
Co jsou tzv bohaté, nebo rozšířené výsledky vyhledávání?
Rozšířené výsledky jsou speciální typ výsledků, které se zobrazují na vrcholu organických výsledků vyhledávání Google a obsahují další informace kromě běžného titulku, popisku a URL adresy. Tyto rozšířené výsledky mohou obsahovat například obrázky, mapy, zpravodajské titulky, hodnocení produktů, videa a mnoho dalšího.
Rozšířené, bohaté výsledky mají velký vliv na úspěch SEO, protože zobrazují další informace a mohou zvýšit klikatelnost na daný odkaz. Například pokud má webová stránka rozšířený výsledek s hodnocením produktů, uživatelé se mohou rozhodnout kliknout na tento výsledek namísto na výsledek bez hodnocení. Stejně tak může webová stránka s rozšířeným výsledkem obsahujícím mapu nebo hodnocení místních firem získat více kliknutí od uživatelů, kteří hledají podniky v dané oblasti.
Aby byly firmy způsobilé poskytovat zákazníkům tyto rozšířené typy výsledků vyhledávání, musí vyhledávači poskytnout tzv. „bohaté údaje“. Webové stránky e-shopu mohou poskytnout informace, které Google potřebuje, prostřednictvím strukturovaných dat na webových stránkách, kanálu Merchant Center a identifikátorů produktů, jako je GTIN. Jak optimalizovat informace o produktech, aby odpovídaly těmto požadavkům?
Poskytování údajů o produktu
Prvním krokem k tomu, aby vaše produktové stránky byly způsobilé pro zobrazování bohatých výsledků ve vyhledávání, je poskytnutí požadovaných údajů o produktu.
To lze provést prostřednictvím strukturovaných dat na webových stránkách, prostřednictvím kanálu Google Merchant feed nebo obojím způsobem. Google doporučuje provést obojí, pokud je to možné.
Pokud teprve začínáte, možná budete chtít přidat strukturovaná data na webové stránky a poté přidat automatický kanál Google Merchant. Tento kanál je vytvořen z obsahu na stránce a pomůže Googlu lépe porozumět vašim produktům.
►Po přidání strukturovaných dat použijte sestavu výpisu obchodníka v konzoli Google Search Console, abyste se ujistili, že jsou správná. Tato zpráva ukáže případné problémy a pomůže vám je odstranit.
Poskytování údajů o cenách
Poskytování údajů o cenách produktů ve vyhledávání Google může být složité, protože vyhledávač podporuje stále více možností. Prvním krokem je zkontrolovat možnosti tvorby cen používané na vašich webových stránkách a poté si pročíst dokumentaci Google k cenovým modelům a zjistit, co je podporováno.
Jakmile budete vědět, jaké ceny váš web používá a co Google podporuje, možná budete muset zjednodušit údaje o cenách, které poskytujete Googlu, abyste zabránili zmatení nakupujících.
Informace o dopravě
Informace o dopravě jsou klíčovou součástí při určování celkové ceny zboží a zásadním faktorem ve výsledcích vyhledávání. Určení nákladů na dopravu může být složité, protože závisí na různých faktorech, jako je použitý dopravce, celková hmotnost a rozměry objednávky, přepravní vzdálenost a další. Je důležité si uvědomit, že stejně jako u cen může být nutné zjednodušit informace o dopravě, které poskytujete, aby odpovídaly tomu, co podporuje Google.
►Google uvádí, že je bezpečnější náklady na dopravu nadhodnocovat, abyste zákazníky při placení nepřekvapili vyššími poplatky, než očekávali.
Poskytování identifikátorů produktu
Způsobilost k mnoha obchodním nabídkám vyžaduje, abyste poskytli identifikátory produktu, například číslo GTIN, číslo NPN nebo značku a název produktu. Čím více jich můžete poskytnout, tím lépe. Zkontrolujte své značení strukturovaných dat a zjistěte, zda se na vašich webových stránkách nachází GTIN nebo podobné identifikátory produktu.
►Zkontrolujte také, zda v sestavě Merchant Center v konzole Google Search Console nejsou varování nebo chybová hlášení týkající se identifikátorů produktů.
Shrnutí
Rozšířené výsledky ve vyhledávání Google umožňují firmám zvýšit jejich viditelnost a podpořit prodej.
Aby mohly být tyto zkušenosti využity, musí firmy poskytnout Googlu bohaté údaje o produktech, které zahrnují strukturované údaje na webových stránkách, kanál Google Merchant Center a informace o cenách a dopravě produktů.
Kromě toho je pro získání nároku na zařazení do rozšířených výsledků zásadní poskytnutí identifikátorů produktů, jako jsou GTIN, NPN, značka a název produktu.
Dodržováním těchto tipů a používáním sestavy pro výpis obchodníků v Google Search Console mohou podniky optimalizovat informace o svých produktech a zvýšit své šance na zobrazení v rozšířených výsledcích vyhledávání Google.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com