Cílení reklam na Facebooku je skvěle promyšlené, ale do jisté míry složité. Možností cílení je nepřeberné množství. Cílit na uživatele můžete na základě zájmů, demografických údajů, chování, nebo se můžete zaměřit na publikum podobné návštěvníkům vašeho webu.
Hlavní cíl kampaně
Než se pustíte do konkrétního cílení, je nutné vědět, co je primárním cílem vaší kampaně na Facebooku. Chcete zvýšit povědomí o značce? Přivést zákazníky na váš web? Prodat konkrétní produkty? Když budete vědět odpověď na tuto otázku, budete také vědět, na jaké publikum se zaměřit.
Cílové publikum
Uveďme si příklad: Jste majitelem soukromé jazykové školy a chcete získat více studentů na další semestr. Na Facebooku tak můžete vytvořit akviziční kampaň a oslovit uživatele na základě zájmů (studium cizích jazyků, vzdělání atd.), kteří se nachází ve městě, kde se kurzy konají. Dále budete chtít oslovit uživatele, kteří již navštívili váš web. Těmto uživatelům pak přizpůsobíte jednotlivé kreativy i text reklam.
Sady reklam s různým cílením
V rámci kampaně na Facebooku doporučujeme vytvořit různé sady reklam, a to například sadu cílenou na muže a na ženy. Ženám pak můžete nabídnout jiné texty a kreativy, a zároveň sledovat, kterou cílovou skupinu vaše nabídky oslovují více.
Testujte a přizpůsobte obsah i kreativy vašemu cílovému publiku
Možná, že v rámci pilotních kampaní zjistíte, že vaše reklamy zaujaly nejvíce publikum, které se zajímá o cestování ve věku 18-24 let. Díky této informaci budete moci přizpůsobit obsah konkrétnímu zájmu i věkové kategorii relevantního publika a můžete tak dosáhnout ještě vyššího CTR.
Zaměřte se na data
Zaměřte se na data, která získáte z běžících kampaní, abyste provedli další strategické kroky, které povedou k lepšímu výkonu reklam. Zároveň ale nezapomínejte na hlavní cíl každé jednotlivé kampaně.
Experimentujte a testujte
Již jste oslovili vlastní publikum a vytvořili jste na Facebooku podobné publikum. Oslovte také zcela nové uživatele pomocí informací, které jste získaly v rámci kampaní. Experimentujte, zkoušejte různé typy cílení, různé texty, různé vstupní stránky atd. Touto cestou přijdete na to, jak konkrétní cílové skupiny oslovit co nejefektivněji.
zdroj: facebook.com, marketingland.com, searchengineland.com
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com, facebook.com