Chce-li vaše firma v současném konkurenčním prostředí obstát, je nezbytně nutné získávat nové zákazníky, kteří mohou profitovat z vašeho produktu. Obzvláště v současné době, kdy mnoho ekonomů předpovídá nadcházející krizi, byste neměli vynechat jedinou příležitost, jak dostat svou firmu a produkty do povědomí co největšího množství lidí, a poté tyto lidi přesvědčit, aby se stali vašimi zákazníky. Pojďme se nyní podívat na několik efektivních strategií, které vaší firmě umožní zvýšit tržby.
Získejte více potenciálních zákazníků
Pokud vás zajímá, jak získat více potenciálních zákazníků, nejste sami. Aby se člověk, jehož problém dokážete pomocí vašeho produktu vyřešit, stal vaším potenciálním zákazníkem, musí se nejprve o vaší firmě dozvědět. Mezi nejúčinnější způsoby, jak toho dosáhnout, patří:
• PPC reklamy na Googlu a Seznamu. Placené reklamy ve vyhledávačích Seznam a Google jsou velmi efektivním způsobem, jak zviditelnit vaši firmu, přivést potenciální zákazníky na váš web a následně je přesvědčit, aby se stali vašimi zákazníky. PPC reklamy vás umístí na vrchol stránky s výsledky hledání, pokud potenciální zákazník zadá do vyhledávače předem určená klíčová slova.
• PPC reklamy na Facebooku a Instagramu. Používáním PPC reklam na Facebooku a Instagramu získáte příležitost spojit se s mnoha potenciálními zákazníky. Tyto reklamy by měly fungovat v rámci marketingu sociálních médií a dalšího obsahu, tak abyste vzbudili důvěru zákazníka a vytvořili s ním vztah.
• Web optimalizovaný pro vyhledávače. SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je jedním z nejúčinnějších způsobů, pokud jde o získávání nových potenciálních zákazníků. Pomocí správně vybraných klíčových slov se můžete posunout nahoru v žebříčku vyhledávání na Googlu a Seznamu, a získat tak mnohem větší návštěvnost na webové stránky vaší firmy.
• Budování pozitivní online reputace. Získejte pozitivní online recenze a budujte vztah s minulými a současnými klienty, což vám pomůže získat nové potenciální zákazníky. Budoucí zákazníci často hledají recenze, aby zjistili, zda je nabídka vaší firmy důvěryhodná a zdali je to to, co hledají.
• Vytvoření pravidelně aktualizovaného blogu. Vytvoření informačně bohatého, aktuálního blogu zvedne nejen vaši online reputaci a předvede vás jako specialistu v konkrétním oboru, ale poskytne také vašim potenciálním zákazníkům cenný zdroj informací. Díky tomu k vám získají důvěru a budou mnohem ochotnější od vás nakupovat.
Vylepšete váš web
Pro každou firmu jsou skvělé webové stránky alfou a omegou úspěchu. Většina lidí dnes hledá informace prakticky výhradně online a váš web bude místem, které potenciální zákazník uvidí jako první. Představte si váš web jako vaši hlavní výkladní skříň - všechny reklamy a marketingové úsilí by měly vést právě sem. Odtud by mělo být pro vaše zákazníky snadné provést nákup produktu nebo objednání vaší služby. Váš web by měl být:
• Dobře organizovaný. V první řadě by měl být váš web snadno srozumitelný a jednoduše ovladatelný. Všechny ovládací prvky by měly být jasně viditelné a zákazník by neměl ani vteřinu přemýšlet nad tím, jak udělat to, co chce.
• Přesvědčivý. Váš web musí obsahovat jasnou výzvu k akci. Vaše domovská stránka by měla odkazovat na možnost koupení produktu či služby, kontaktní informace a stránku "O nás".
• Optimalizovaný pro mobilní telefony. Nyní je více než kdy jindy důležité, aby vaše webové stránky fungovaly dobře na mobilních zařízeních. Vytvořte web, který se automaticky přizpůsobí jakémukoli mobilnímu zařízení, aby vám neunikli žádní důležití zákazníci.
• Informativní. Obsahový marketing je vysoce účinným způsobem, jak získat nové potenciální zákazníky. Vytvořte obsah, který odpoví na všechny informace a splní potřeby vašich budoucích klientů. Získáte tak nejen nové návštěvníky, ale i věrné zákazníky.
• Optimalizovaný pro vyhledávače. Pomocí SEO nástrojů zajistěte, abyste co nejlépe využili svá klíčová slova a posunuli vaši stránku na přední místa ve vyhledávání Google a Seznam.
Optimalizujte vaše ceny
Pokud zákazníci nereagují dobře na váš současný obchodní model, může být čas znovu zvážit vaše ceny tak, aby odpovídaly současné situaci na trhu a cenám vaší konkurence. Chcete-li dosáhnout konkurenceschopné ceny, musíte najít místo, kdy bude cena pro zákazníky přijatelná, a zároveň vám zajistí slušný zisk.
►Optimalizace cen zahrnuje prozkoumání vašich cenových možností a nalezení úrovně, která vám umožní prodat co nejvíce produktů s co největším ziskem.
Získejte informace o tom, za jaké ceny poskytují srovnatelnou službu či produkt vaši konkurenti. Údaje o konkurenci pomáhají vytvořit jasnější obraz o vašem odvětví trhu a o tom, jak si v něm stojíte. Pokud nedokážete snížit ceny na úroveň vašich konkurentů, zkuste vymyslet nějakou službu navíc, která by vás příliš nestála, ale dala by vám konkurenční výhodu i při vyšší ceně.
Používejte e-mailový marketing
E-mailový marketing je velice účinným nástrojem, který vám pomůže získat nejen věrné zákazníky, ale funguje také jako silná forma podpory prodeje. E-mailový marketing je strategický nástroj, který vám pomůže zvýšit povědomí o vašem podnikání, získat si důvěru zákazníků a dovolí vám navázat s nimi důvěrnější vztah.
►Je velmi důležité sbírat e-mailové adresy zákazníků a zájemců o vaše produkty, a poté jich využívat k cílené rozesílce e-mailů, díky které budete se zákazníky v kontaktu tak často, jak jen budete chtít.
Získané e-maily segmentujte
Aby byla vaše e-mailingová kampaň co nejúspěšnější, měli byste adresátům rozesílat maily co nejvíce přizpůsobené jejich zájmům a vkusu. Ideální je proto rozdělit vaše větší seznamy adres do kategorií na základě konkrétních míst, zájmů nebo dokonce zpětné vazby.
Segmentaci mailů můžete v zásadě použít k přizpůsobení svého marketingu každé skupině odběratelů a jejich jedinečným zájmům. Díky tomu pro ně budou vaše e-maily mnohem zajímavější a sníží se pravděpodobnost, že se z vašeho rozesílkového seznamu odhlásí, nebo zařadí váš e-mail do nevyžádané pošty. E-mailové seznamy můžete segmentovat různými způsoby. Mezi běžné formy segmentace e-mailů patří:
• Demografie. Rozdělte svůj seznam adres podle vzdělání, příjmu, věku, velikosti rodiny, pohlaví a povolání.
• Geografie. Rozdělte svůj seznam podle geografického umístění.
• Chování. Koupil si zákazník něco na vašem webu, nebo dokonce nakupuje opakovaně? Vložil zboží do košíku, ale nenakoupil? Nebo se do seznamu přihlásil sám? Každá z těchto skupin zaslouží samostatnou kategorii.
Efektivní segmentace seznamu e-mailů závisí na vaší schopnosti porozumět publiku. Abyste získali potřebné informace o lidech ve vašem seznamu, můžete použít metod jako například ankety, průzkumy pomocí dotazníků, sledování, jaké stránky na vašem webu zákazník navštívil, a podobně.
►Informace, které z těchto dat získáte, vám mohou pomoci posílat e-maily, které budou speciálně upraveny tak, aby vyhovovaly potřebám a zájmům vašich potenciálních zákazníků.
Používejte PPC reklamy
Placené PPC reklamy představují spolehlivý způsob, jak zvýšit prodej. Nejlepší PPC platformy pro online inzerci vaší firmy jsou:
• Reklamy na Facebooku a Instagramu
• Reklamy Google Ads a Seznam Sklik
• Reklamy na LinkedInu
Ačkoli vás každé kliknutí na některou z vašich PPC reklam bude něco stát, tato přímá marketingová strategie je vynikajícím způsobem, jak získat nové platící zákazníky. Výhodou PPC reklam je to, že zaplatíte jen za to, co skutečně dostanete. Máte tak perfektní kontrolu nad reklamní kampaní a všemi jejími fázemi.
Optimalizujte váš web pomocí SEO
Přestože SEO mnoha lidem připadá příliš složité, pomocí správné úpravy obsahu, informační architektury a propagace vašeho webu pomocí odkazů z relevantních stránek můžete snadno posunout vaši stránku výše ve výsledcích vyhledávání, a získat tak přísun čerstvých návštěvníků. Nejdůležitějším krokem je začít. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je v zásadě založena na používání správných klíčových slov na správných místech.
►Když použijete správná klíčová slova, která vaše potenciální klientela používá k vyhledání produktů z vaší nabídky, budete se ve vyhledávání Google a Seznam zobrazovat výše. Proto je SEO důležitou součástí získávání potenciálních zákazníků pro vaše podnikání - bez SEO totiž riskujete, že důležití zákazníci váš web nenajdou.
Jedním z nejlepších způsobů, jak používat SEO, je obsahový marketing. Naplňte vaše stánky kvalitním a odborným obsahem, který se stane zdrojem informací pro lidi z vaší cílové skupiny. Zveřejňujte blogové příspěvky, návody, případové studie, infografiky a snažte se zodpovědět všechny možné i nemožné informace, které by váš zákazník mohl mít. Pokud bude vaše stránka kvalitnějším zdrojem informací než stránky konkurence, budou na vás lidé sami linkovat, čímž dále poroste autorita vaší stránky. A autorita znamená vyšší pozice ve vyhledávání, víc zákazníků a lepší tržby.
Online propagace vaší firmy je velmi důležitá. Umožní vám vysvětlit návštěvníkům výhody vaší nabídky a přesvědčit je, aby se stali vašimi věrnými zákazníky. Zajistí vám zvýšení tržeb z vašeho podnikání, což může být v současné době obzvláště důležité.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com