Staráte se o své PPC kampaně, jak nejlépe umíte, ale máte pocit, že požadované výsledky se stále nedostavují? Pak je možná na čase podívat se na pokročilé strategie, které vám pomohou zvýšit pravděpodobnost konverzí.
Vytvořte speciální nabídku pro uživatele, kteří již u vás nakoupili
Prodat něco někomu poprvé není jednoduché. Prodat někomu váš produkt či službu podruhé je o něco jednodušší. A dle tohoto pravidla bychom se měli řídit i v případě PPC reklamy. Tito lidé už s vámi měli obchodní vztah, a proto se na vás nedívají jako na cizí společnost, se kterou nemají žádnou zkušenost. A právě to je vaše výhoda.
Nabídněte jim proto v rámci PPC reklamy speciální slevu, příslušenství k produktu, který si u vás zakoupili nebo rozšíření služeb, které by se jim mohlo hodit. Vytvořte zkrátka nabídku pro své stávající zákazníky.
Automatizace v rámci emailingu
Další velmi efektivní strategií je automatizace v emailingu. Co to znamená? Vytvořte si zkrátka emaily v takové posloupnosti, aby jednotlivé uživatele vedly blíže a blíže ke konkrétnímu cíli. Vytvořte například příběh, který si budou moci uživatelé přečíst prostřednictvím svých emailů, a zaujměte natolik, aby chtěli nakoupit. Nemáte vlastní vývojáře? Žádný problém. Pro rozesílání emailů můžete použít například MailChimp.
Nákupní košík
Velice důležitým ukazatelem je také nákupní košík. Pokud si myslíte, že nákup vždy končí až v pokladně a nic jiného Vás nezajímá, měli byste zkrátka změnit svůj pohled. Uživatelé, kteří dali zboží do košíku a nakonec nedokončili nákup, jsou žhavými kandidáty pro konverzi.
Nebojte se animací
Uživatelům pomáháme s rozhodnutím, zda objednat službu či produkt pomocí výzvy k akci. Je vyzkoušeno, že výzvy k akci podvědomě působí na uživatele, který si prohlíží webovou stránku a zvyšuje se pravděpodobnost nákupu. Jedná se o výzvy typu: Registrujte se, Kup teď atp.
A těmto výzvám k akci můžeme napomoci pomocí různých zvýraznění nebo dokonce animací. Jistě uznáte, že výzva, která bude zvýrazněna pomocí animace, nebude ztracena mezi texty na stránce a uživatel si jí určitě všimne.
Vstupní stránka pro určitou oblast
Dnešní technologie nám dokonce umožňují zjistit, v jaké lokalitě, se uživatelé, kteří navštívili váš web, nachází. Vzhledem k tomu, že jsou tyto informace k dispozici, využijte jich a nezobrazujte všem uživatelům stejnou stránku. Máte například obchod s chovatelskými potřebami v Brně, v Praze a v Plzni? Pak jednotlivým uživatelům z daných oblastí zobrazujte konkrétní vstupní stránku přizpůsobenou jejich regionu (nabídka rozvozu zdarma pro Prahu a okolí, při vyzvednutí zásilky v kamenném obchodě v Brně malý dárek atp.)
Nepodceňujte analytické nástroje
Analýza vašich PPC kampaní, návštěvnosti webu atd. je nedílnou součástí každé online marketingové strategie. Nemáte ještě váš web zaregistrovaný v Google Analytics? Pak tak učiňte co nejdříve. Google Analytics vám neposkytne pouze informace o tom, kolik uživatelů již navštívilo vaše webové stránky, ale také které jednotlivé stránky si procházeli, z jakých regionů na váš web přišli, jakého jsou pohlaví, na jakém zařízení si prohlíželi váš web a mnohem více. Ke správné strategii jsou zkrátka potřeba informace. Jen tak můžete optimalizovat reklamy tak, aby vykazovaly více konverzí. A v neposlední řadě… testujte jednotlivé kampaně i vstupní stránky. Zjistěte, co funguje a jaká strategie je pro váš business nejlepší…
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, google.com, cpcstrategy.com, foto: pixabay.com