Schéma značení: Naučte se rozumět jazyku vyhledávačů

Schéma značení: Naučte se rozumět jazyku vyhledávačů
Pochopte, jak strukturovaná data webu zlepšují výsledky optimalizace, zvyšují viditelnost vaší značky a pomáhají umělé inteligenci, aby o vás pořád věděla.

Chcete mít precizně indexovaný obsah webových stránek? Toužíte po větší viditelnosti ve výsledcích vyhledávání? Přejete si, aby se u vašich výsledků ve vyhledávání zobrazovaly bohaté úryvky? Odhalte díky této příručce tajemství schéma značení, zjistěte, jak jej správně používat, a zpřístupněte svůj web hlasovému vyhledávání i nástrojům AI.

Co to je schéma značení?

Schematické značení webových stránek je v podstatě překlad vašeho psaného a vizuálního obsahu do jazyka, kterému rozumí vyhledávací roboti. Má podobu strukturovaných dat ve formě kódu, díky kterým si vyhledávače spojí váš obsah s kontextem. Je to podobné, jako když překladatel tlumočí z cizí řeči do té vaší.

K čemu je to dobré?

Vyhledávače jsou stroje, takže nepřemýšlejí jako my. Co však chápou, jsou strukturovaná data jako schéma značení. To můžete vytvořit jak pro celou konkrétní webovou stránku, tak v pro podstatě jakýkoliv prvek, který se na ní nachází. Pokud je na vašem webu nějaká ”věc”, s velkou pravděpodobností existuje i schéma, které se pro ni dá použít.

Přesto, že se vám implementace schéma značení může zdát příliš složitá a máte obavy z jejího chybného provedení, zase tak hrozné to není. Na webu najdete mnoho bezplatných nástrojů na generování schémat, které vám vytvoří přímo celý kód, nebo pluginy, pomocí kterých zvládnete přidávat schéma na stránky sami, a to včetně zkopírování a vložení na správné místo v kódu.

Strukturovaná data pro rozšířené výsledky

Používání schéma značení je v začátcích éry umělé inteligence naprosto nezbytné. Tedy pokud chcete, aby se vaše stránky zobrazovaly pro relevantní vyhledávací dotazy a mohly být zobrazené s rozšířenými výsledky (bohatými úryvky) vyhledávání.

To jsou podrobnější doplňující informace pod odkazem na web a mohou mít řadu různých podob:

  • Hvězdičkové hodnocení + počet hodnotících,
  • Údaje o ceně produktu,
  • Rozbalovací časté dotazy,
  • Drobečková navigace,
  • Info o autorovi,
  • Obsah návodu a postupu,
  • Místní balíček Google Local 3-Pack,
  • Karusel hlavních zpráv.

Díky tomu, že rozšířené výsledky jsou vizuálně atraktivní, dokážou přilákat na web hodnotné návštěvníky se zájmem o vaši nabídku. Navíc také zvyšují důvěru ve váš web a vylepšují viditelnost ve vyhledávání. V případě konkurenčních vyhledávacích dotazů pak může být kvalitní schéma rozdílovým faktorem pro to, aby si ti správní uživatelé všimli právě vás.

A zdaleka nejde jen o vzhled v SERP a větší počet prokliků. Schéma značení je zásadní pro nové technologie, jako jsou stále používanější hlasoví asistenti nebo masově přijatí chatboti umělé inteligence. Správným strukturováním dat zpřístupníte své webové stránky všem chytrým systémům a platformám AI včetně těch, které teprve přijdou a budou potřebovat čistá, strojově čitelná strukturovaná data.

Nemusíte být zrovna IT inženýr

Abyste pochopili princip zápisu nebo čtení strukturovaných dat, není nutné mít vysokoškolský titul z oboru informatiky. Schéma značení je docela jednoduchý koncept v podobě řady vlastností a přiřazených odpovídajících hodnot a velmi zjednodušeně si jej můžete představit jako tabulku se dvěma sloupci.

Když přijdete na to, jak značení funguje, zvládnete jej bez problémů nasadit na celém svém webu. Pokud byste měli nějaké pochybnosti nebo nevěděli jak dál, najdete pomoc na globální webové stránce Schema.org. To je jakýsi ústřední univerzální ”slovník” pro značení webu, vytvořený proto, aby si všechny vyhledávače rozuměly a používaly jednotný digitální jazyk.

Jak schéma značení funguje?

Schematické značení je kód, podobně jako HTML, CSS a jiné skripty na frontendu vašeho webu. Přestože Schema.org dává jednotný kódovaný jazyk všem vyhledávačům, existují tři hlavní způsoby pro nasazení značení na webové stránky:

  • Mikrodata,
  • RDFa,
  • JSON-LD.

Microdata a RDFa představují starší standardy vyžadující úpravy jednotlivých prvků ve vašem HTML kódu. Problém je v tom, že tyto metody jsou složité, zdlouhavé a náročné na aktualizace. Navíc spoustu marketérů (možná k nim patříte i vy) obráží studený pot, když mají zasahovat do kódu stránky. Přeci jen nejste programátoři a udělat chybu v té změti značek a obsahu je velmi snadné.

Moderní systémy pro správu obsahu (CMS) jako WordPress už tyto formáty ani nepodporují. Vzhledem k tomu že zhruba polovina všech webových stránek běží na redakční a publikační platformě WordPress, okrádají se ti, co ještě používají mikrodata nebo RDFa, o jednodušší a rychlejší přidání schéma kódu prostřednictvím pluginů.

Řešení? JSON-LD

Standard JSON-LD byl spuštěný v roce 2011. Odstranil předchozí problémy a výrazně zrychlil a zjednodušil implementaci značení. Už nemusíte upravovat jednotlivé prvky kódu, protože díky přehlednému začlenění do sekce <head> je schéma oddělené od obsahu. Tuto metodu doporučuje i Google ve svých pokynech pro zahrnutí strukturovaných dat do webových stránek.

Hierarchie schémat

Schéma má podobu posloupného rozšiřování témat vycházejících z kořenového slova věc. V první fázi se dělí na 11 základních typů schémat značících, co se na stránce děje:

  • Akce: Osoba nebo organizace provádí nějakou činnost.
  • BioChem entita: Jde o biologickou nebo chemickou záležitost.
  • Kreativní práce: Webová stránka, článek, publikace, obrázek, video a jiný kreativní obsah.
  • Událost: Akce plánovaná na určitém místě v určitý čas.
  • Nehmotný: ”Věc” nefyzického charakteru jako množství, hodnocení a podobné.
  • Lékařská entita: Souvislost s lékařskou činností a ochranou zdraví.
  • Organizace: Podnik, firma, spolek, instituce…
  • Osoba: Autor, zaměstnanec, umělec a kdokoliv jiný. Osoby mohou být živé, mrtvé i úplně vymyšlené.
  • Místo: Budova, obec, region a další ”věci” z pohledu geografické polohy.
  • Produkt: Hmotný předmět nebo digitální aktivum nabízené ke koupi.
  • Taxon: Biologické jednotky klasifikace (druh, rod, čeleď…).

Tyto základní typy schémat se dále rozvětvují do několika stovek konkrétnějších podkategorií. Můžete si to představit jako obří matrjošku, ve které je jedenáct dalších, a v těch jedenácti jsou zase další a tak dál až k té nejmenší. Momentálně lze pro popis prvků na webu používat přes 800 různých typů schémat, a to jak pro viditelné prvky (fotka, video), tak pro ty neviditelné (místo, obor, obchodní zaměření).

Správný typ schéma

Jestli mají strukturovaná data vašim webovým stránkám sloužit správně a přínosně, musíte každé ”věci” na webu přiřadit schéma nejlépe vystihující její podstatu.

Příklad: Pořádáte rockový festival, který má vlastní webovou stránku. Tu označíte jako hudební akce, a když někdo zadá relevantní vyhledávací dotaz, vyhledávače rozpoznají, že váš obsah ladí s tímto typem události a zobrazí mu odkaz na festival i s rozšířenými výsledky vyhledávání (začátek, cena vstupného, místo konání…).

Další případ může nastat, když třeba spouštíte nové webové stránky pro činnost, kterou děláte jako vedlejší. Přidáním organizačního schéma vytvoříte z této nové obživy entitu a vyhledávače pochopí, že nový web není jen shluk písmen, ale jde opravdu o oficiální webovou prezentaci konkrétní firmy/značky.

Jakmile přiřadíte správný typ schéma, můžete jej ještě rozšiřovat přidáváním dalších vlastností v podobě konkrétních jedinečných atributů, které definují data a upřesňují schéma a jeho význam. Na Schema.org máte na výběr z více než 1 500 takových vlastností.

Některé oblíbené typy schémat používají malé i velké weby (Organizace, Kreativní práce, Produkt…), zatímco jiné jsou specifické pouze pro někoho. Důležité je, že některá z osmi stovek možností bude s ohledem na momentální okolnosti vyhovovat i vašim potřebám.

A nemusíte mít jen jedno schéma pro každou stránku. Spousta známých webů jich využívá desítky i stovky v různých kombinacích, tak aby strukturovaná data postihovala veškerý obsah na stránce z různých úhlů pohledu a vytvářela vztahy mezi konkrétními prvky stránky a celým webem.

Příklady schematického značení

Podívejte se, jak značit tři různá schémata: článek, pracovní nabídku a událost. Ve všech příkladech jsou zahrnuté vlastnosti, které Google doporučuje nebo vyžaduje pro zařazení do rozšířených výsledků vyhledávání.

Schéma článku

Jak pomoci vyhledávačům odhalit, že zrovna tento obsah je novinový článek, blogový příspěvek nebo jiný druh textu? Správným označením jim dáte cenné souvislosti, díky kterým mohou váš obsah více zobrazovat ve výsledcích vyhledávání a roste šance i na jeho zařazení do hlavních zpráv.

Při značení článku začleňte do schéma (minimálně) tyto vlastnosti:

  • Titulek,
  • Obrázek,
  • Datum publikace,
  • Datum aktualizace,
  • Autor (organizace),
  • Jméno autora (konkrétní pisatel),
  • URL autora.

Schéma pracovního inzerátu

Sháníte-li nového zaměstnance na určitou pozici, umožníte propracovaným schématem vyhledávačům, aby pochopily všechny podrobnosti inzerátu a prezentovaly je v rozšířených výsledcích v horní části SERP. Oproti článku je v tomto případě všechno značení povinné.

Schéma pracovní nabídky musí obsahovat tyto vlastnosti:

  • Titulek,
  • Popis,
  • Datum zveřejnění,
  • Název firmy/organizace,
  • Místo výkonu práce.

Schéma události

Do schéma pro zveřejnění pozvánky na pořádanou kulturní, sportovní či jinou akci můžete doplnit datum konání, ceny vstupného a další informace. Když to uděláte dobře, máte šanci, že se vaše událost dostane do prominentního obsahového modulu Google nahoře ve výsledcích vyhledávání.

Pro schéma události jsou požadované tyto události:

  • Místo konání,
  • Adresa lokality,
  • URL místa konání (kulturní dům, hala…),
  • Název místa konání,
  • Datum a čas zahájení.

Proč začít používat strukturovaná data?

Přesnější indexace

Vyhledávače se při porozumění obsahu na vašich stránkách spoléhají na jasné signály a identifikaci stěžejních prvků (autor článku, název produktu, datum konání akce…). Díky tomu, že jsou tato data jednoznačná, mohou obsah indexovat ve správném kontextu a nacházet přesnější soulad s relevantními vyhledávacími dotazy, což vede k větší viditelnosti v organických výsledcích vyhledávání.

Informace pro rozšířené výsledky

Hodnocení zákazníků, ceny, akční nabídky a další údaje v rozšířených výsledcích vyhledávání poskytují uživatelům cenná vodítka a podle různých studií Google zvyšují míru prokliku a prodlužují dobu návštěvnosti webů.

Propojení v grafech znalostí

Znalostní grafy jsou ohromné interní databáze využívané vyhledávacími stroji k propojení vztahů mezi lidmi, místy a věcmi. Schematickým značením ukazujete vyhledávačům zřetelné souvislosti mezi vámi a vaším obsahem, čímž signalizujete databázi Google, že jste spolehlivá a propojená entita.

Tím pádem budou vyhledávače upřednostňovat vaše stránky v relevantních vyhledáváních a navíc se můžete objevovat ve znalostních panelech a specifických informačních polích v SERP, když uživatelé hledají přímo vaši značku.

Přístupnost pro hlasové vyhledávání a umělou inteligenci

Čím dál více využívané hlasové vyhledávání potřebuje jasná strukturovaná data, aby mohli hlasoví asistenti poskytovat přesné odpovědi v co nejkratším čase. Pomocí schéma značení jim usnadníte interpretaci vašeho obsahu a zvyšujete šance, že při odpovídání odkážou tazatele na váš web.

Kvalitně zpracovaná strukturovaná data jsou nezbytná také pro nástroje umělé inteligence, aby snadněji objevily, pochopily a zpracovaly obsah webových stránek. Používají přitom specializované algoritmy indexace a pokročilé vyhledávací roboty určující, co se objeví v odpovědích generovaných AI. Kvůli dohledatelnosti má dnes schéma značení mnohem významnější roli než kdykoli dříve.

Jak přidat schéma značení na webové stránky?

Abyste mohli opatřit svůj web schématy značení, musíte si je nejdřív vytvořit. Možností máte několik: napíšete si je ručně sami, požádáte o to chatbota AI nebo využijete generátor schémat. Poslední varianta je nejjednodušší protože prakticky nemusíte nic řešit a schéma vám připraví některý z příslušných nástrojů.

K nejoblíbenějším patří Structured Data Markup Helper od společnosti Google a Schema Markup Generator od firmy Merkle technologies. S oběma se příjemně intuitivně pracuje, určíte díky nim různé typy schémat a popíšete důležité vlastnosti. Po výběru schéma vyplníte prázdná pole a výsledek si jednoduše zkopírujete pro přidání na svůj web.

Pokud máte dostatek času a zkušeností na to, abyste nedělali chyby v syntaxi, a máte přehled o technických náležitostech strukturovaných dat, zkuste si vytvořit schéma sami. Buď s využitím umělé inteligence a vhodně zadaných promptů (výzev), nebo s pomocí zdrojové stránky Schema.org. Je to sice náročnější, za to ale máte nad výstupem úplnou vlastní kontrolu.

Kam umístit značení schématu?

Kódy schéma značení vložíte do sekce <head> nebo <body> v souboru HTML jednotlivých webových stránek. Máte-li ručně kódovaný nebo statický web, najdete soubor obvykle v kořenovém adresáři. Když používáte některý ze systémů pro správu obsahu (CMS), jako je WordPress, musíte si nejdřív projít dokumentaci příslušné platformy a zjistit, jakou má strukturu souborů.

Ať tak, anebo tak, schéma značení by se každopádně mělo nacházet nejlépe v sekci <head>. Tam vyhledávací roboti obvykle začínají procházet web a hned mají k dispozici nekomplikovaný přístup ke strukturovaným datům. Důležité je oddělení schéma od samotného obsahu kvůli čitelnosti a snadnější údržbě.

Schéma lze vložit také přímo před uzavírací tag </body>. Tato metoda se však obecně příliš nedoporučuje, i když v případě moderního formátu JSON-LD může být takové umístění správné a technicky výhodné.

Přidávání schéma pomocí pluginu

Systémy pro správu obsahu a a nástroje pro tvorbu webových stránek obsahují pluginy usnadňující schematické značení. Některé jej i samy generují a rovnou také přidávají na stránky.

Příklad: Když budete používat WordPress s některým z pluginů jako RankMath nebo Yoast SEO, můžete tvořit schéma a vkládat je přímo z dashboardu. Jak už bylo zmíněno, v takových případech nakoukněte do dokumentace obsahující přesné pokyny pro konkrétní plugin.

Používáte-li WordPress, ale z jakéhokoliv důvodu chcete mít vlastní schéma, můžete si jej vygenerovat jinde a poté pomocí jednoduchého pluginu vložit do záhlaví stránek.

Přidávání schéma ručně

Pakliže budete schéma značení přidávat manuálně, čeká vás úprava samotných HTML souborů. Máte tak kompletní přehled, kde a jak jsou strukturovaná data vašich webových stránek vidět.

Postupujte následovně:

  • Vyhledejte soubory svého webu prostřednictvím správce souborů vašeho poskytovatele webového hostingu nebo nástroje na přenos souborů (FTP), jako je třeba FileZilla.
  • Najděte soubor stránky, ke které chcete schéma značení přidat. Obvykle má název pagename.html, případně page.php, pokud jde o WordPress.
  • Otevřete soubor a připravené schéma včetně uzavíracích tagů <script> a </script> vložte do sekce <head>.
  • Uložte změny a vaše strukturovaná data by měla být pro roboty hned viditelná.

Přidání schéma pomocí Správce značek Google

Pokud se nechcete pořád přihlašovat na hosting, do FTP nebo do administrace, přidejte na každou stránku webu kód Správce značek Google (GTM - Google Tag Manager) a můžete svá strukturovaná data spravovat pohodlně a přehledně v rámci jednoho rozhraní.

Doplnění kódu GTM do sekce <head> je jednorázová operace, kterou si opět usnadníte příslušným pluginem. Po přidání skriptu už budete upravovat schéma pouze v prostředí správce značek.

Jak testovat funkčnost schéma značení?

Schéma je kód a ten bývá obvykle náchylný na sebemenší chyby. Zapomenete na uzavírací tag nebo naopak někde necháte čárku navíc a hned může dojít ke špatnému rozvržení stránky a poškození výkonu schéma. Vždycky prověřujte, jestli je nově přidané nebo upravené schéma ve správném formátu, a jestli funguje, jak má.

Manuální analýzou řádek po řádku byste mohli ”strávit mládí”, ovšem i pro tento případ máte k dispozici nástroje, které vám práci s testováním strukturovaných dat výrazně ulehčí. Těmi nejpopulárnějšími jsou Rich Results Test poskytovaný Googlem a Schema Markup Validator od Schema.org.

Rich Results Test

Práce s testem rozšířených výsledků Google je úplně jednoduchá. Po zobrazení vstupní stránky jděte do sekce Kód, vložte zkopírovaný kód schéma značení a potvrďte Testovat kód. Zobrazí se vám svisle rozdělená obrazovka, přičemž vlevo vidíte vložený kód a vpravo hlášení o chybách, které se v něm vyskytují. Výhodou je, že nástroj zvýrazní problematický řádek a vy tak můžete chybu hned opravit a opakovaně spustit testování.

Google někdy ve výsledcích testování zobrazí i další schémata. Dělá to proto, že si odvozuje propojení a souvislosti na základě vlastních algoritmů. To vám může naznačit, jak budou roboti schéma vnímat, ale na samotném vašem kódu se nic nemění.

Schema Markup Validator

Pomocí validátoru schematického značení jednoduše a rychle otestujete kód schéma i jeho nastavení na webu. Z nabídky na domovské stránce nástroje vyberte Úryvek kódu, do souboru vložte kód schéma a potvrďte Spustit test. Podobně jako v testu rozšířených výsledků uvidíte na jedné straně své kódy a na druhé zjištěné chyby, varování i návrhy řešení.

Jakmile budou výsledky testu v pořádku, můžete schéma značení nasadit na příslušnou stránku. A i když je to otravné, znovu se vraťte a stránku, na které jste kód spustili, prověřte ještě jednou. Chcete si přece být jistí, že je všechno v pořádku, a že náhodně přehlédnutá chyba nepoškodí vaše pozice ve vyhledávání.

Jak měřit výkon strukturovaných dat?

Ke sledování přínosu schéma značení můžete využít hned několik běžně dostupných nástrojů, jako jsou Semrush, Google Search Console nebo Bing Webmaster Tools.

Semrush

Výkonná platforma pro široké spektrum činností souvisejících s digitálním marketingem zkoumá data z vyhledávačů pomocí vlastních algoritmů a generuje zprávy o úspěchu SEO založené na tvrdých datech. Kromě řady dalších funkcí nabízí také provedení komplexního Auditu webu, v jehož rámci důkladně prohledá všechny stránky celého webu a poskytne vám podrobné informace o strukturovaných datech, která ”po cestě” najde.

Zobrazí vám různé typy kódování na webu, zjistí, která z nich jsou platná a která neplatná, vyjádří procento stránek doplněných kódem schématu a nabídne ještě řadu dalších podrobností. Když potom tyto výstupy zkombinujete s daty z analýzy návštěvnosti před a po implementaci strukturovaných dat, získáte představu o tom, jak schéma ovlivnilo výkon jednotlivých stránek i celého webu.

Semrush je sice placený nástroj, ovšem vyzkoušet můžete i jeho bezplatnou verzi a v plné variantě máte k dispozici množství různých nástrojů včetně těch, které potřebujete k monitorování výkonu, zlepšování pozic ve výsledcích vyhledávání a k dalším činnostem zajišťujícím efektivní SEO.

Google Search Console

Bezplatná a výkonná služba Google Search Console (GSC) je nejoblíbenější marketingovou platformou pro sledování strukturovaných dat. Na začátku propojíte svůj web s GSC prostřednictvím ověření DNS. Vygenerovaný textový záznam vložíte do nastavení DNS své domény u jejího poskytovatele, vrátíte se do Google Search Console a kliknete na Ověřit.

Ve chvíli, kdy Google najde svůj TXT soubor ve vašem DNS, můžete vstoupit do řídícího panelu GSC. Máte-li na svých webových stránkách přidaná schémata, otevřete si kartu Vylepšení a zobrazí se vám celá sekce určená strukturovaným datům. Uvidíte, jaké typy schéma Google na vašem webu našel, podrobné informace o platných položkách, upozornění na chyby i varování.

Google Search Console využijete také při:

  • Monitorování rozšířených výsledků: Jak se vaše strukturovaná data projevují v rozšířených výsledcích vyhledávání (drobečková navigace, úryvky recenzí, časté dotazy).
  • Zkoumání údajů o výkonu: Filtrované přehledy vyhledávání ukazující počty zobrazení a kliknutí na rozšířené výsledky v průběhu času.
  • Odstraňování chyb: Poskytování návrhů na řešení i odkazů na příslušnou dokumentaci v případě nalezení problémů.

Nástroje pro strukturovaná data na platformě Bing

Přesto, že je Google pořád největší, tak samozřejmě není jediný vyhledávač. Každá koruna dobrá, to znamená, že i podíl na menším trhu s vyhledáváním může ve finále přinést velkou návštěvnost. Jestli se zajímáte o výsledky svých stránek v prostředí Bing řízeném Microsoftem, poslouží vám pro sledování výkonu sada nástrojů Bing Webmaster Tools. Ty sice z pohledu strukturovaných dat nedisponují takovými schopnostmi jako GSC, ovšem pořád poskytují dostatek užitečných informací o výkonu obsahu webu.

Chcete-li sledovat schéma značení v prostředí Bing, musíte nejprve na úvodní stránce pro programátory propojit svůj web. Až se pomocí některé z možností přihlásíte, bude nutné web ověřit. To nejrychleji a nejsnadněji provedete pomocí automatického ověření DNS. Stačí, když svůj účet Bing propojíte s účtem u poskytovatele domény a můžete rovnou začít používat řídící panel pro webmastery.

Výkon vyhledávání uvidíte na panelu v popředí. Nemůžete sice zkoumat takové množství strukturovaných dat jako v případě Google, ale vyfiltrujete si metriky alespoň pro zprávy, obrázky, videa a znalostní panely. Nově lze sledovat také metriku odkazů vedoucích na váš web z chatů umělé inteligence, což je zásadní funkce.

Protože některé vznikající vyhledávače řízené umělou inteligencí (Perplexity, ChatGPT Search…) používají Bing jako primární zdroj dat, pomohou vám data z nástrojů Bing Webmaster Tools získat představu o výkonu vašich stránek v rámci těchto moderních vyhledávacích platforem.

Jak schéma pomáhá zobrazování rozšířených výsledků?

Vzhledem k tomu, že vyhledávací algoritmy prochází miliony řádků kódu s tisíci různých faktorů pro hodnocení, je těžké přesně určit, jak rozhodují o nasazení rozšířených výsledků. Známe však postup celého procesu a víme, co Google řeší před jejich zobrazením u webových stránek ve vyhledávání.

Algoritmy prověřují:

  • Přítomnost a správnost použití strukturovaných dat,
  • Kvalitu obsahu a jeho souvislost s vyhledávacím dotazem,
  • Možnost zlepšení uživatelského zážitku pomocí rozšířených výsledků.

Příklad: Dejme tomu, že hledáte hodnocení prvního dílu filmu Avatar (2009). Když zadáte Recenze filmu Avatar, měl by se vám ukázat panel znalostí s daty posbíranými z různých agregátorů recenzí, které mají na stránkách schéma značení. Řada těchto výsledků je doplněná vylepšením, jako je hvězdičkové hodnocení nebo drobečková navigace.

Tato vylepšení vychází ze strukturovaných dat a mohou se zobrazovat proto, že:

  • Na souvisejících webových stránkách je správně přidané schéma filmu/recenze, opatřené dále správnými vlastnostmi.
  • Google uznal, že obsah těchto stránek odpovídá záměru vyhledávacího dotazu a splňuje standardy kvality.
  • Poskytnou vyhledávajícímu lepší uživatelský zážitek.

Začínáme se strukturovanými daty

Během seznámení s jazykem schematického značení jste snad zahodili většinu obav, které vám bránily v nasazení a používání strukturovaných dat. Nově získané znalosti tak můžete hned zavést do praxe.

Jak nejlépe začít? Udělejte důkladnou inventuru obsahu svého webu a najděte stránky, které budou mít z nasazení schéma značení největší profit. Myslete přitom na to, jak s rozšířenými výsledky souvisejí různé druhy obsahu.

Následně využijte, co jste se naučili z této příručky, vezměte si k ruce Pomocníka pro práci s označením strukturovaných dat a pusťte se do toho. Až úspěšně nasadíte schéma značení pro vybrané stránky, můžete pokračovat dál na celém webu.

Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: AI, pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp