Rychlý přehled z konference F8: Co potřebujete vědět o Facebooku?

Rychlý přehled z konference F8
Začátkem května se v San Franciscu sešli vývojáři a odborníci z oboru na konferenci známé pod názvem F8. Tato konference se týkala novinek ohledně Facebooku. Co byste měli vědět?

Začátkem května se v San Franciscu sešli vývojáři a odborníci z oboru na konferenci známé pod názvem F8. Tato konference se týkala novinek ohledně Facebooku. O kterých novinkách pro letošní rok byste měli vědět?

Možnost vymazat historii

Facebook v blízké době nabídne uživatelům možnost vymazat svou historii. Tímto způsobem chce vyjít vstříc uživatelům, kteří si chtějí více chránit vlastní soukromí. Funkce „Vymazat historii“ umožní uživatelům zobrazit data shromážděná na základě obsahu, na který klikli, nebo webových stránek, které navštívili. Tyto informace budou moci odstranit. V souvislosti s touto funkcí budou také moci úplně zakázat historii. Mark Zuckerberg říká, že tímto krokem v podstatě Facebook nabízí něco podobného, jako vymazání cookies.

Stories – rozšíření integrace

Stories jsou jedním z nejrychleji se rozvíjejících segmentů na všech sociálních sítích a Facebook plánuje rozšířit svou integraci s tímto formátem. Jedná se o krátké, živě vysílané videoklipy, které se v roce 2014 staly velmi populárními v rámci Snapchatu. V roce 2016 je začal používat Instagram, v roce 2017 pak Facebook a WhatsApp. Stories nyní budou jedním z hlavních segmentů, kde Facebook hodlá růst.

Aktualizace Stories bude zahrnovat:

  • Nové způsoby sdílení z aplikací třetích stran, jako jsou například Spotify nebo Instagram
  • Další možnosti úprav a rychlejší integrace
  • Možnost integrace s kamerami GoPro přes Instagram

Změny v ranking algoritmu a hodnocení důvěryhodnosti

Facebook také použije různé uživatelské průzkumy k tomu, aby lépe určil důvěryhodnost zpravodajství, které je v rámci sítě sdíleno. Mark Zuckerberg přislíbil, že společnost bude investovat miliardy dolarů do technologie umělé inteligence a lidských moderátorů, aby byla snížena míra dezinformací na sociálních sítích.

Co potřebujete vědět o Facebooku

Další funkce pro WhatsApp Business

Facebook také pokračuje v rozšiřování funkce WhatsApp Business. Tato populární obchodní komunikační platforma má dnes již více než 3 miliony aktivních uživatelů. V rámci rozšiřování služeb se uživatelé této platformy dočkají dalších nástrojů pro zasílání zpráv, statistik, společnost bude pracovat na WhatsApp webu a typech účtů.

Messenger získá nový design a business funkce

Služba Messenger má nyní 1,3 miliardy uživatelů. Mark Zuckerberg oznámil, že se bude soustředit na to, aby byl Messenger jednodušší a nebyl blokován různými aplikacemi či hrami. Při posílání zpráv uživatelé očekávají snadné, rychlé a funkční řešení. Přesně toto by měl Messenger splňovat.

Společnost Facebook přináší do Messenger také rozšířenou realitu, která podnikům umožní integrovat nové funkce fotoaparátu a interaktivního nakupování přímo do zpráv.  

Analytics on the Go pro mobilní zařízení

Facebook také zveřejnil svou první analytickou aplikaci. Tato aplikace umožní firmám měřit klíčové metriky přímo z telefonu. Budou zahrnovat data jako růst, angažovanost, konverze, upozornění atd. Nová aplikace podnikům umožní vytvořit a importovat dashboardy z desktopové analýzy, procházet relevantní informace týkající se podnikání, nebo nastavit oznámení, když se v datech objeví anomálie.

Toto jsou novinky, na kterých nyní Facebook pracuje. Tento gigant mezi sociálními sítěmi se opět posouvá vpřed a marketingoví specialisté i podniky mohou očekávat spoustu zajímavých vylepšení.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj/foto: f8.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp