Retargetingové strategie na YouTube, které fungují v roce 2021

Retargetingové strategie na YouTube, které fungují v roce 2021
Pomocí těchto retargetingových strategií oslovíte uživatele YouTube, u kterých je vyšší pravděpodobnost, že se stanou vašimi zákazníky.

Pokud se snažíte propagovat svůj byznys na sociálních sítích, jednou z nejlepších možností je YouTube, kde můžete oslovit opravdu velký počet lidí. Jde totiž o druhou největší sociální síť s více než 2 miliardami uživatelů po celém světě, kteří každý den sledují 1 miliardu hodin videa. YouTube již dávno není jen platformou, kde teenageři sledují vtipná videa svých oblíbených youtuberů. Většina lidí se prostřednictvím YouTube dozvídá o nových produktech, což je dostatečným důvodem pro tuzemské i světové firmy, které na YouTube  zveřejňují video obsah propagující jejich produkty či služby.

Zveřejňování organického obsahu je vynikající způsob, jak zvýšit povědomí o vaší značce, zlepšit zapojení uživatelů a dosáhnout vyšších prodejů. Chcete-li však dosáhnout co nejlepších výsledků, musíte je zkombinovat s PPC reklamami, a to zejména s těmi retargetingovými, protože obvykle generují nejvyšší návratnost investic. Jaké jsou nejlepší strategie retargetingu na YouTube?

Znovu oslovte diváky videí

Můžete vytvořit vlastní publikum z lidí, kteří sledovali vaše organická videa a videoreklamy na YouTube, a toto publikum poté oslovit pomocí retargetingových reklam.

V sítích, jako je Facebook a Instagram, můžete udělat něco podobného, ​​ale na YouTube je publikum kvalitnější. Je to proto, že na YouTube se za zhlédnutí považuje doba sledování 30 sekund nebo celá délka videa (pokud je video kratší než 30 sekund), zatímco na Facebooku se za zobrazení považuje doba sledování jen 3 sekundy. Do vašeho publika se tak nedostanou lidé, kteří video po 4 sekundách vypnuli, protože jim přišlo nezajímavé. Vaše publiku tak sice bude menší, ale mnohem kvalitnější.

Můžete také cílit na osoby, kterým se zobrazila některá vaše reklama

Nejlepších výsledků dosáhnete, pokud budete cílit na lidi, kteří sledovali konkrétní video, protože na jeho základě můžete vytvářet relevantní nabídky.

Nejefektivnějším způsobem je publikovat několik organických videí, která obsahují bezplatný vzdělávací nebo zábavný obsah související s produkty, které chcete propagovat. Poté můžete vybrat nejvýkonnější organická videa na základě zhlédnutí, lajků a komentářů a propagovat je pomocí PPC reklam. Získané diváky pak můžete znovu oslovit retargetingovými reklamami, které propagují vaše produkty.

Tato taktika vám pomůže dosáhnout vysokých konverzních poměrů, zejména pokud prodáváte dražší produkty. Organická videa totiž pomohou potenciální klienty seznámit s výhodami vašeho produktu, takže máte větší šanci, že retargetingová reklama padne na úrodnou půdu.

Údaje o divácích, které shromáždíte ze zobrazení a interakcí, můžete také použít k vytvoření lepších reklam a generování vyšší ROAS.

Změňte cílení na kanál a zapojení videa

Zhlédnutí nejsou jedinou interakcí, která vám pomůže vybudovat seznam pro retargeting. Do vašeho seznamu můžete zařadit i lidi, kteří sdíleli videa na vašem kanálu, přidali si vaše videa do seznamu skladeb, označili videa, dali lajk, zanechali komentář, přihlásili se k odběru vašeho kanálu nebo navštívili jeho domovskou stránku.

Tyto typy interakcí, zejména sdílení, lajkování nebo komentování, mohou naznačovat značný zájem o vaše produkty. Lidé provádějí tyto interakce pouze v případě, že se jim váš obsah líbí. Pokud je znovu oslovíte pomocí retargetingové reklamy, získáte mnohem lepší výsledky.

Video reklama Youtube

Cílení na odběratele e-mailového marketingu

Pomocí reklam na YouTube můžete cílit také na odběratele vašeho e-mailového newsletteru. Jednoduše si stáhněte seznam vašich odběratelů z e-mailingové platformy ve formátu .csv a nahrajte jej do Google Ads. Vytvořte na jejich základě publikum, na které můžete cílit vaše reklamy na YouTube.

Při použití této metody se pokuste vytvořit různá publika, která budou obsahovat různé typy odběratelů. Jedno publikum se například může skládat z kupujících, kteří si koupili jeden váš produkt, v dalším mohou být lidé, kteří nakupovali opakovaně, a další může obsahovat lidi, kteří se přihlásili pomocí registračního formuláře, ale zatím si nic nekoupili. Tento postup vám pomůže vytvořit různé reklamy pro různá publika a vygenerovat vyšší ROAS.

Návštěvníci webových stránek a uživatelé mobilních aplikací

Své video reklamy na YouTube můžete cílit také na lidi, kteří navštíví váš web nebo používají vaši aplikaci. I zde byste měli vytvářet různé reklamy pro lidi, kteří navštěvují různé stránky a blogové příspěvky.

Pokud například někdo přidá produkty do košíku, ale nákup neprovede, můžete jej znovu zacílit pomocí reklam, které ho vyzvou k dokončení nákupu. Můžete mu také nabídnout slevový kód, abyste jej v jeho rozhodnutí podpořili.

Omezte frekvenci retargetingových reklam

Abyste v retargetingu dosáhli co nejvyšší ROAS, musíte správně nastavit frekvenci. Časté zobrazení jedné reklamy jedné osobě se míjí účinkem a může být vnímáno jako obtěžující.

Nejlepší je začít se třemi zobrazeními (zhlédnutími) denně po dobu 30 dnů a poté podle potřeby počet dní pomalu snižovat. Vaše frekvence bude záviset na produktu, který prodáváte. Některé produkty vyžadují před nákupem více času, zatímco jiné vyžadují rychlé rozhodnutí.

Vytvářejte reklamy In-stream a In-display

Reklamy In-stream, klasické přeskočitelné reklamy, které uvidíte na začátku, v průběhu nebo po skončení videa, nejsou jedinou možností video reklamy na YouTube. Můžete také vytvořit reklamy In-display, které se zobrazí v pravém horním rohu. U tohoto typu reklamy se uživatel může sám rozhodnout, jestli chce video zhlédnout. Dalším typem reklamy, kterou můžete vytvořit, je překryvná reklama, která se zobrazí ve videu samotném.

Reklamy Youtube

Na začátku vytvořte více přeskočitelných reklam

Na YouTube sice můžete vytvářet nepřeskočitelné reklamy, ale na začátku vaší reklamní kampaně byste měli vytvářet reklamy přeskočitelné. To vám totiž pomůže shromáždit lepší data o kvalitě videa. Pokud vaše videa hodně lidí přeskakuje, znamená to, že s nimi něco není v pořádku. Můžete tedy problém analyzovat a provést změny, které zajistí, že si bude více lidí vaše videa prohlížet.

Jakmile máte reklamu, která funguje, můžete škálovat výsledky spuštěním nepřeskočitelných reklam, ale nezapomeňte, že stojí o něco víc.

Zkontrolujte procento zobrazení

Dalším způsobem, jak zkontrolovat kvalitu reklamního videa, je analýza procenta zhlédnutí. YouTube vám umožňuje zobrazit procento lidí, kteří zhlédli 25 %, 50 %, 75 % nebo celé video.

Pokud zjistíte, že procento zhlédnutí je nízké, můžete buď vytvořit novou verzi reklamy, nebo experimentovat s posunutím výzvy k akci blíže k začátku videa, což vám může pomoci dosáhnout vyššího konverzního poměru.

Zkoušejte různé strategie pro remarketing na YouTube

Tyto retargetingové strategie na YouTube můžete použít k dosažení nejlepší návratnosti investic do reklamy. Budou fungovat, ať už chcete zvýšit vaše tržby nebo získat více návštěvníků. Pokud chcete vaši PPC reklamu posunout na vyšší úroveň, měli byste ji zkombinovat i s retargetingem Google Ads. Na lidi, kteří projevili zájem o vaše produkty prostřednictvím video reklamy na YouTube můžete cílit pomocí reklam Google Ads a naopak.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp