Marketingové specialisté se stále snaží najít něco nového a kreativního. Způsobů, jak zaujmout zákazníky, je mnoho, ale jaké z nich skutečně fungují? V posledních letech lidé stále častěji vyhledávají informace na internetu. A právě proto jsou reklamy v mobilních aplikacích velice aktuálním tématem. Co byste o nich měli vědět?
Vzhledem k tomu, že lidé stále více používají k vyhledávání informací chytré telefony, umístění reklam do mobilních aplikací může přinést velmi zajímavé výsledky.
Jak vytvořit reklamu v mobilní aplikaci?
Vytvoření reklamy, která bude zobrazována v mobilních aplikacích, je jednoduché. Stačí se přihlásit k účtu AdWords a vytvořit novou kampaň pouze pro obsahovou síť. Na další stránce zaklikněte možnost Žádný marketingový cíl a Reklamy v mobilních aplikacích.
Dále v rámci nastavení zvažte, zda chcete cílit na všechny dostupné operační systémy nebo pouze výběr nejdůležitějších z nich.
Pokud chcete zjistit, které to jsou, vydejte se na stránku Google Analytics a v nabídce Publikum zvolte Mobilní, Zařízení.
Na základě získaných informací pak vybereme konkrétní operační systémy.
U reklam v mobilních aplikacích existují dva způsoby cílení, a to dle kategorií mobilní aplikace nebo konkrétní aplikace.
Při sestavování reklam můžete zvážit dostupné kategorie aplikací, mezi které patří například: katalogy, finance, jídlo a pití, životní styl, zdraví a fitness, zábava, hudba, nakupování, sociální sítě, hry atd.
Cílení lze dále zúžit pomocí definování demografických údajů, použití remarketingového seznamu atd.
Formáty reklam v aplikacích
Reklamy v mobilních aplikacích je možné zobrazovat jako textové reklamy, grafické reklamy nebo jako reklamy s aplikací/digitálním obsahem.
Pro zvýšení návštěvnosti doporučujeme použít formát textové nebo grafické reklamy, pro stažení vaší vlastní aplikace pak použijte možnost reklamy s aplikací/digitálním obsahem.
Závěr
Reklamy v mobilních aplikacích jsou další příležitostí, jak oslovit stávající i nové zákazníky. A díky stále se rozšiřujícímu používání chytrých telefonů bude mít tento typ reklamy větší a větší úspěch.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, ppchero.com, wordstream.com