Mnoho začínajících obchodníků se domnívá, že k získání nových zákazníků stačí sestavit PPC inzerát, vymyslet pár klíčových slov, nasypat peníze do reklamního rozpočtu a zákazníci se jen pohrnou. Tak jednoduché to ale není. Ne každý člověk, který klikne na vaši reklamu, si totiž chce něco koupit. Mnozí hledají něco jiného, například doplňující informace o výrobku, a pokud se po kliknutí na vaši stránku dostanou na vaši prodejní stránku, zklamaně odejdou, a vy tak nejen ztratíte potenciálního zákazníka, ale navíc zcela zbytečně utratíte peníze za proklik z PPC reklamy.
Co je to prodejní trychtýř
Zákazník totiž předtím, než si váš výrobek koupí, prochází cestou, která sestává z různého počtu kroků. Jelikož se směrem dolů zužuje, to znamená, že se snižuje počet potenciálních zákazníků, říká se jí také marketingový nebo prodejní trychtýř.
Prodejní trychtýř je řada fází, které zákazníka dovedou k akci – nákupu služby nebo produktu. V každé z těchto fází však zákazník potřebuje jiný přístup, vyžaduje jiný typ informací. Pokud mu je dokážete poskytnout, zvyšujete šanci, že postoupí do dalších, nižších pater trychtýře, na jehož konci je samotná konverze.
Pojďme si nyní ukázat, jak vytvořit cestu, která vede k získání více potenciálních zákazníků a konverzí.
Jak vytvořit prodejní trychtýř
Proces vytváření prodejního trychtýře není zas tak složitý, jak by se mohlo zdát. Základem je důkladné poznání
cílového publika. Pokud nezjistíte, kdo jsou vaši zákazníci, nebudete moci přizpůsobit prodejní cestu jejich chování. Zjistěte, jaké problémy vaši zákazníci nejčastěji řeší a které sociální sítě nejvíce používají.
Začátek trychtýře – shánění informací o produktu
Na začátku své prodejní cesty si zákazník uvědomuje, že má nějaký problém, a snaží se na internetu najít informace o jeho řešení. Zákazníky v této fázi oslovíte nejlépe informativními články o vašem produktu či o problému, který je produkt schopen řešit. Pokud například prodáváte krém proti akné, můžete zveřejnovat na blogu články o tom, co je to akné, co jej způsobuje, jaké jsou metody léčby a proč je váš krém nejúčinnější.
►Velmi účinnými metodami propagace je například SEO nebo marketing na sociálních sítích. Cílem je zajistit, aby se produkt dostal do povědomí potenciálních zákazníků.
Další fáze – získání zájmu zákazníka
Poté co zákazníka přivedete na váš web, nemůžete ještě čekat, že si něco koupí. Můžete však získat jeho zájem jinak. Nabídněte mu zdarma něco hodnotného, například kód na slevu nebo vzorek zdarma, e-book a podobně, výměnou za registraci do vašeho e-mailového newsletteru. Jakmile se zákazník zaregistruje, můžete mu zasílat různé zajímavé informace, které pro něj budou užitečné a budou pomáhat řešit jeho problém. Vytvořte řadu e-mailů, které dokazují výhody vašeho produktu nebo služby a ukazují, jak řeší problém vašeho zákazníka.
►Ovšem pozor, každý e-mail, který zákazníkovi zašlete, musí mít přidanou hodnotu, musí být pro zákazníka užitečný – nesmí jít jen o bezduchý spam.
Poslední fáze – konverze
Poslední fází prodejního trychtýře je samotný nákup produktu. Nyní, když jste zákazníkovi sdělili veškeré jeho výhody, nastal čas předložit mu lákavou nabídku. Může to být například báječná, ale časově omezená sleva na váš produkt.
Získejte více zákazníků
Vytvoření dokonalého prodejního trychtýře vyžaduje čas a samozřejmě také trochu zkušeností. Testujte, experimentujte a uvidíte, že množství vašich konverzí i váš zisk půjdou stále nahoru.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com