PPC na Facebooku - jak získat více návštěvníků s nižšími náklady

PPC na Facebooku - jak získat více návštěvníků s nižšími náklady
Získat návštěvnost z PPC reklamy na Facebooku můžete i za 1 Kč na návštěvníka. Pojďte si přečíst, jak na to.

Před lety byly PPC reklamy na Facebooku zaměřené na získání návštěvnosti tak levné, že jste si mohli vydělat peníze pouhým přivedením návštěvníků na web, kde byla další reklama, například affiliate nebo Google Adsense. Tato strategie, známá jako reklamní arbitráž, fungovala jako spolehlivý pasivní příjem, ovšem v současné době, kdy ceny za reklamu na Facebooku vzrostly, už se prakticky nevyskytuje.

Cílení facebookových reklam na získání co největší návštěvnosti má samozřejmě své využití i v roce 2021. Většinou je majitelé webů využívají k tomu, aby zvýšili povědomí veřejnosti o svých produktech nebo službách.

Jak fungují reklamy na Facebooku cílené na zvýšení návštěvnosti?

Při nastavování nové PPC reklamy na Facebooku nebo Instagramu můžete pro kampaň vybrat jeden z pěti cílů: zapojení, instalace aplikace, zhlédnutí videa, generování potenciálních zákazníků a samozřejmě návštěvnost. Pokud zvolíte toto cílení, bude algoritmus Facebooku zobrazovat vaše reklamy tak, aby zajistil maximální návštěvnost vašeho webu.

Proč jsou některé reklamy na Facebooku tak levné?

Pokud zvolíte jako cíl reklamní kampaně maximalizaci konverzí, bude Facebook vaše reklamy zobrazovat primárně lidem, u kterých je vyšší pravděpodobnost, že si inzerovaný produkt skutečně koupí. Není proto divu, že konverze jsou nejoblíbenějším typem cílení na Facebooku. Je proto jasné, že náklady na reklamu jsou v případě cílení na konverze v průměru vyšší. Na druhou stranu, u cílení na návštěvnost bude Facebook vaší reklamou oslovovat lidi na základě toho, jak pravděpodobné je, že na vaši reklamu kliknou, bez ohledu na to, jestli je pravděpodobné, že si produkt koupí. Jelikož je množina těchto lidí řádově větší a zároveň na tyto uživatele cílí méně inzerentů, je jejich oslovení cenově dostupnější. Ovšem to, že u cílení na návštěvnost nejsou konverze prioritou, neznamená to, že si tito lidé od vás nic nekoupí. Aby maximalizoval svůj příjem, chce Facebook zobrazovat relevantní reklamy co největšímu počtu lidí. Facebook se proto vždy snaží zobrazit reklamy pouze lidem, kteří mají o dotyčný obor zájem, což je logické, protože za PPC reklamu dostane zaplaceno pouze v případě, že na ni uživatel klikne.

Lidé, kteří na vaši reklamu kliknou, tím projevují zájem o to, co nabízíte. Možná ještě nejsou na nákup připravení, ale to neznamená, že v budoucnu nebudou. Pokud si postupně získáte jejich důvěru, přesvědčíte je o výhodách vašeho produktu, mohou se stát loajálními zákazníky.

Reklamní strategie na Facebooku, které vám pomohou získat více návštěvníků za nižší náklady

Cílení FB reklam na maximalizaci návštěvnosti nabízí získání levné návštěvnosti na váš web. Aby se vám tato návštěvnost ještě více vyplatila, je třeba cenu za její získání co nejvíce minimalizovat a zároveň zajistit vysokou kvalitu lidí navštěvujících váš web. Díky níže uvedeným strategiím se můžete dostat i na cenu 1 Kč za návštěvníka.

Reklamní strategie na Facebooku

Udělejte dobrý obsah (opravdu dobrý)

Chcete-li na svých reklamách na Facebooku získat nejnižší možnou cenu za kliknutí, je prioritou číslo jedna váš obsah, který musí být tak dobrý, aby podporoval pozitivní zapojení návštěvníků, kteří jej budou lajkovat, komentovat a hlavně sdílet.

Sdílení snižuje vaše průměrné náklady na získání návštěvníka a lajky sdělují Facebooku, že vaše reklama je vysoce kvalitní a mohou ji zobrazit více lidem.

Tip: Čím kvalitnější je v očích Facebooku vaše reklama, tím větší je váš celkový dosah, a tím více uživatelů dokážete oslovit.

Každý obchodník si samozřejmě myslí, že má absolutně nejlepší obsah, nebo je naopak příliš sebekritický. V nezávislém posouzení toho, co na vašem obsahu můžete zlepšit, čerpejte z názorů třetí strany, například vašich čtenářů. Zpětná vazba vašich návštěvníků je neocenitelným zdrojem inspirace na zlepšení vašeho obsahu.

Konečným cílem je vytvořit obsah, který čtenáři budou považovat za hodnotný, budou jej lajkovat a sdílet, což je pozitivním signálem pro Facebook.

Vytvořte obsah, který podporuje zapojení

Protože pozitivní zapojení lidí snižuje vaše náklady na reklamu, chcete, aby procento lidí, kteří vaší reklamě a obsahu dali like nebo jej sdíleli, bylo co největší. To znamená, že je nejlepší vytvářet reklamy a obsah, které osloví co nejvíce lidí. Čím větší počet lidí se vám tímto způsobem podaří oslovit, tím nižší bude průměrný náklad na jednoho návštěvníka.

Oslovte ještě více uživatelů pomocí cílení na podobná publika

Protože pro snižování nákladů je důležité mít co největší návštěvnost, je důležité neustále testovat nová publika. Pokud své stávající návštěvníky použijete jako základ pro podobné neboli "lookalike" publikum, dokážete svými PPC reklamami oslovit mnohem více lidí. Podobná publika fungují tak, že algoritmus Facebooku analyzuje lidi, kteří klikli na vaši reklamu, popřípadě splnili nějaké jiné kritérium, například provedli na vašem webu konverzi, a na základě této analýzy najde další lidi, kteří jsou lidem z první skupiny podobní - mají podobné zájmy, věk, sociální status, příjmy atd. U této druhé skupiny je tak velká pravděpodobnost, že je vaše reklama také osloví.

Závěrečné úvahy o PPC reklamách na Facebooku

Jak se zvyšuje počet inzerentů na Facebooku, je jen přirozené, že se při zavádění populárních strategií - například při cílení na konverze - cena za proklik zvýší.

Využití méně používaného cílení na návštěvnost vám dává šanci hrát jinou hru než většina ostatních inzerentů. Pokud ji budete hrát správně, máte šanci získat zákazníky za cenu hluboko pod tím, co platí vaši konkurenti.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp