Google se snaží neustále vylepšovat své produkty, díky čemuž jsme svědky spouštění mnoha různých funkcí, zejména v oblasti jeho platformy pro PPC reklamu, Google Ads. Jednou z takových změn, která přišla relativně nedávno, jsou nové možnosti cílení v Obsahové síti. Namísto toho, abychom si museli vybírat z přednastaveného seznamu možností, můžeme si nyní při nastavování PPC reklam v obsahové síti vytvářet vlastní publika na základě zájmů a v některých případech i historie vyhledávání uživatelů. Možnosti cílení, které můžete využít pro lepší výkon reklamy, jsou opravdu široké. Patří mezi ně:
- Zájem a chování
- Typy prohlížených webových stránek
- Typy stažených aplikací
- Kategorie navštíveného fyzického místa
Seznamte se s možnostmi vlastního publika v Google Ads
Vlastní publika se používají například pro zobrazování a reklamy na YouTube. Projděme si, co jednotlivé typy cílení znamenají a jak je lze použít. Probereme si také strategie, jak je co nejlépe využít, a podíváme se, jak nastavit vlastní publika ve vašem účtu Google Ads.
Cílení na zájmy a chování
První políčko, které se nám nabízí, je cílení na uživatele na základě jejich zájmů nebo chování. Když najedete na políčko s dodatečnými informacemi, je zde popis, kde Google uvádí:
"Zadejte zájmy ve formě klíčových slov nebo frází, které představují vašeho ideálního zákazníka. Vaše reklamy osloví lidi, kteří se pravděpodobně zajímají o vaše klíčová slova nebo mají nákupní záměr, a to na základě jejich chování a aktivit, například aplikací, které používají, nebo typu obsahu, který vyhledávají online."
Účelem tohoto typu cílení je nalezení uživatelů, kteří buď prováděli průzkum konkrétních témat, nebo projevili zájem o produkt, řešení či službu, když byli přihlášeni ve svém Google účtu.
Pokud se například snažíte cílit na uživatele, kteří chtějí koupit ojeté auto, můžete zadat něco jako "nejlevnější ojetá auta", Google vám pak ukáže další fráze, na které byste mohli cílit, na základě toho, o čem ví, že uživatelé hledají. Jakmile přidáte další klíčová slova, uvidíte, že se graf Audience Insights vpravo mění na základě vybraného publika, které chcete zahrnout.
Ostatní služby Google nebo obsahová síť Google
Velkou výhodou těchto publik je to, že je můžete použít nejen v obsahové síti, ale i na ostatních službách Google.
Při vytváření publika si budete muset vybrat jedno nebo druhé: První možnost zde znamená, že budete cílit na uživatele přesně tak, jak bylo uvedeno výše: na základě jejich zájmů a nákupních záměrů, druhá možnost však umožňuje cílit na lidi, kteří na Googlu vyhledali některý ze zadaných výrazů.
To znamená, že vlastně efektivně provádíte retargeting pro kterýkoli z přidaných výrazů a pro všechny jim "podobné" výrazy, pokud bude vaše reklama spuštěna na některém z webů či služeb vlastněných Googlem, jako například YouTube či Gmail.
Bohužel obsahová síť mezi tyto služby nepatří, jelikož je složena z webových stránek patřících jednotlivým uživatelům nebo společnostem, kteří se rozhodli využívat ke zpeněžení svých stránek službu Google AdSense.
Lidé, kteří si prohlížejí určité typy webových stránek
Pod sekcí s klíčovými slovy přibyl nový titulek s nápisem "Rozšiřte publikum také o", za kterým následuje seznam tří dalších typů cílení.
První z nich je „Lidé, kteří si prohlížejí určité typy webových stránek“.
V této části byste měli zadat několik URL jako příklady webových stránek, které by vaše cílové publikum navštěvovalo. Nejedná se o způsob, jak cílit na tato konkrétní umístění webových stránek, ale spíše o využití poznatků o publiku z těchto stránek k nalezení nových uživatelů.
Pokud znáte místa, kde se vaši zákazníci zdržují online, či stránky, které se jim mohou líbit, může se jednat o velmi účinný typ cílení.
►V případě webových stránek vynechejte obecná témata webů a raději se zaměřte na stránky specifické pro dané odvětví nebo s ním úzce související.
Pokud například chcete propagovat stránky autobazaru, je pro vás lepší uvést weby vašich místních konkurentů, než se zaměřit pouze na weby o motorismu. Pochopitelně i uživatelé na těchto webech mohou mít zájem o koupi ojetého vozu, ale také mohou mít pro návštěvu těchto webů spoustu jiných důvodů.
Lidé, kteří používají určité typy aplikací
Další možnost cílení je velmi podobná možnostem cílení na webové stránky, ale místo toho zde zadáváte aplikace. Přemýšlejte o typech aplikací, které by vaši potenciální zákazníci používali. Jakmile zadáte jejich názvy, Google automaticky doplní seznam a navrhne vám další aplikace, které byste měli přidat.
Zamyslete se nad různými typy aplikací, které by uživatelé mohli používat buď k tomu, aby jim pomohly při nákupu, nebo aby našli váš produkt nebo službu, a zvažte, jak je můžete využít pro budování vlastního publika.
Lidé, kteří navštívili určitá místa
Poslední možnost cílení je zaměřena na typy míst, která vaši zákazníci v poslední době navštívili.
Půjde spíše opět o kategorie míst než o jednotlivá místa samotná, ale i tak může být toto cílení nesmírně užitečné v závislosti na tom, koho se snažíte oslovit. Pokud například prodáváte ojeté automobily, možná budete chtít vaše PPC reklamy zobrazovat lidem, kteří v poslední době navštívili autobazar.
Vlastní publika vám pomohou posunout váš marketing na vyšší úroveň
Využití vlastních publik vám umožní zobrazovat vaše reklamy pouze lidem, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že je vaše reklama zaujme. Můžete cílit na lidi, kteří v minulosti vyhledávali některá z vašich klíčových slov, navštívili konkrétní webové stránky, použili aplikace či dokonce navštívili určité místo v reálném světě. Až budete příště chtít vylepšit své cílení v Googlu, nenechte si ujít testování vlastních publik a zjistěte, jak vám mohou pomoci zlepšit výsledky vašeho marketingu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com