Optimalizace PPC reklam na LinkedIn

Linkedin PPC
Optimalizujte reklamy na LinkedIn a dosáhněte maximálních výsledků. V tomto článku zjistíte, jak na to.

Jestliže chcete inzerovat své produkty či služby konkrétním profesionálům, je pro vás reklamní prostor na LinkedIn tím pravým místem. K tomu, abyste ze svého rozpočtu vytěžili maximum, je zapotřebí se ujistit, že využíváte všechny funkce, nastavení a strategie, které vás dovedou k maximálnímu úspěchu. Tento článek vám představí, proč je reklama na LinkedIn tím nejlepším místem pro B2B marketingovou strategii a jak optimalizovat kampaně, abyste dosáhli maximální návratnosti investic.

Proč inzerovat na LinkedIn?

Reklamní prostor na profesní sociální síti LinkedIn je tím pravým místem, které by měl využít každý správný marketér pro propagaci B2B produktů a služeb. Pojďme se podívat na to, proč tomu tak je.

Oslovení vysoce cíleného publika

Výhodou LinkedIn je možnost cílení reklamy na základě pracovní pozice, velikosti společnosti, odvětví, zájmů, skupin, lokality, tempa růstu společnosti a dalších. Z toho vyplývá, že můžete své reklamy zacílit přímo na ty B2B zákazníky, kteří jsou pro vás nejhodnotnější.

Zvýšení povědomí o značce

Jak již bylo zmíněno, reklamu na LinkedIn je možné přesně zacílit. To vám přinese nejen nové zákazníky, ale také zvýší povědomí o vaší značce, produktech a službách u uživatelů, o které nejvíce stojíte.

Generování potenciálních zákazníků

Reklamy na LinkedIn přivádí uživatele cíleně na váš web či vstupní stránku, což vám pomůže generovat potencionální zákazníky a prodat nabízené produkty či služby. Mimo to můžete využít také předpřipravené formuláře pro generování potencionálních zákazníků, přes které se uživatelé mohou přihlásit k odběru dalších informací nebo si stáhnout předem připravené materiály přímo z vaší reklamy.

Ke generování hodnotných potencionálních zákazníků můžete využít i retargeting.

Sledování statistik

LinkedIn poskytuje spoustu zajímavých statistik, díky kterým můžete vyhodnocovat získaná data. Oceníte například informace o tom, kolik lidí vidělo vaši reklamu, kolik lidí na ni kliklo či kolik lidí z nich provedlo konkrétní akci jako je návštěva vašeho webu nebo vyplnění registračního formuláře.

Výhodou LinkedIn je možnost rozdělit získaná data na základě pracovních pozic, velikosti společnosti, odvětví a dalších velmi cenných informací pro B2B prostředí.

Více formátů reklamy

Sociální síť LinkedIn nabízí inzerentům možnost využívat různých formátů reklam, včetně sponzorovaného obsahu, sponzorovaných zpráv, grafických reklam nebo sponzorovaných pracovních nabídek. Díky tomu si budete moci vybrat takový reklamní formát, který nejlépe vyhovuje vašim obchodním cílům.

Jak optimalizovat LinkedIn reklamy?

Nyní už znáte výhody inzerce na LinkedIn. Pojďme se proto podívat na slibované způsoby, jak na této reklamní platformě co nejlépe uspět.

Definujte a pravidelně aktualizujte cílové publikum

Správné určení cílového publika je základním krokem pro úspěšnou B2B reklamu.

Jak takové publikum definovat?

  • Identifikujte cílový trh: Komu je vaše zboží určeno? Zamyslete se nad faktory, jako je věk, pohlaví, lokalita, pracovní pozice a pracovní odvětví.

  • Definujte svou cílovou personu: Vytvoř ten podrobný profil svých ideální zákazníků, včetně jejich potřeb, cílů a výzev, kterým čelí.

  • Analyzujte svou současnou zákaznickou základnu: Prozkoumejte svá aktuální zákaznická data a zjistěte, kdo, proč a jak používá váš produkt nebo službu.

  • Uvědomte si svou hodnotovou nabídku: Co váš produkt nebo vaši službu odlišuje od konkurence? Proč je váš produkt nebo služba jedinečná a hodnotná pro vaši cílovou skupinu? Proč by se k vám zákazníci měli vracet?

Proveďte výše uvedené kroky a sestavte své ideální publikum. Nezapomeňte tyto body pravidelně kontrolovat a aktualizovat cílové publikum tak, aby vaše reklamní kampaně zůstaly nadále relevantní a účinné.

Vytvářejte hodnotné reklamy

LinkedIn je přeplněný inzerenty, prodejci a personalisty. Měli byste se proto snažit vytvořit takové reklamy, které opravdu upoutají pozornost a budou mít šanci vyhrát reklamní aukci. Pohrajte si s grafickou stránkou vaší reklamy a nezapomeňte ani na velmi působivé texty, které mohou být rozhodující.

Jak vytvořit výherní reklamu?

  • Použijte responzivní design: Vaše reklama musí vypadat dobře jak na počítači, tak i na mobilním zařízení. Využívejte responzivní formáty reklam, které se automaticky přizpůsobují velikosti obrazovky. Reklama tak bude vypadat vždy skvěle bez ohledu na to, jaký přístroj k jejímu zobrazeni uživatel použije.

  • Poutavé vizuální prvky jsou základ: Líbivá grafika je důležitou součástí každé reklamy, a to především pro reklamu zobrazovanou na mobilních zařízeních. Uživatele musí vaše reklama zaujmout, i když rychle listují informačním kanálem.

  • Volte krátké a výstižné reklamní texty: Reklama by měla být doplněna poutavými, výstižnými, ale zároveň krátkými texty. Je tomu tak z důvodu, že především uživatele mobilních zařízení udrží pozornost po kratší dobu. Používejte proto takový jazyk, ze kterého uživatelé sdělení rychle pochopí. Méně je, v případě reklamních textů, někdy více.

  • Reklama musí být dobře čitelná: Pokud umisťujete texty do grafiky, ujistěte se, že jsou dobře čitelné. Dbejte na vhodnou velikost písma a dostatečný kontrast mezi textem a pozadím.

  • Otestujte reklamu na různých zařízeních: Předtím, než reklamu spustíte, otestujte její zobrazeni na různých zařízeních, abyste se ujistili, že uživatele dostanou přesně takový zážitek, který jim chcete předat.

Testujte, testujte, testujte

Testujte různé varianty reklam a sbírejte data, na základě kterých se rozhodnete, jaké reklamní formáty vám nejlépe fungují.

Co byste měli testovat?

  • Reklamní texty: Vyzkoušejte různé varianty textu, což vám pomůže určit, jaká textová nabídka u vašeho publika nejlépe funguje. Měnit můžete nejen popisy, ale také nadpisy nebo výzvy k akci.

  • Grafické vizuály: Vytvořte různé grafické vizuály, jako jsou obrázky, fotky nebo videa a zjistěte, co vám nejlépe funguje. Vyzkoušet můžete také různé poměry stran, velikosti obrázků nebo délky videí.

  • Cílení: Zkuste pozměnit své cílové publikum. Možná vás překvapí, že původně zvolená strategie nebyla to nejlepší.

  • Velikost publika: Otestujte velikost publika. Na některé produkty funguje širší publikum, na jiné naopak užší.

  • Reklamní formát: Jak již bylo zmíněno, LinkedIn nabízí různé reklamní formáty. Otestujte je a zjistěte, jaké pro vás fungují nejlépe.

Tip pro vás: Spouštíte-li novou kampaň, ujistěte se, že jste ji zprvu nastavili tak, aby reklamy střídala rovnoměrně, protože jedině tak bude mít více možných reklamních textů a grafických vizuálů šanci na úspěch.

Využijte naplno možnosti cílení

Správné zacílení vám umožní dostat reklamu k těm lidem, kteří jsou pro vás nejcennější.


Jaké jsou možnosti cílení?

  • Pracovní pozice: Jedná se pravděpodobně o nejzákladnější metodu cílení na LinkedIn. Svou reklamu můžete za měřit na konkrétní pracovní pozice, jako jsou obchodní manažeři nebo personalisté. Toto cílení je velmi užitečné pokud je váš produkt nebo vaše služba relevantní pouze pro určité profese.

  • Tempo růstu společnosti: Jde o velmi zajímavé cílení. Svou reklamní kampaň můžete zacílit tak aby se zobrazovala pouze těm uživatelům, kteří pracují ve společnostech s pozitivním tempem růstu.

  • Velikost společnosti: Zacílit můžete mimo jiné i na konkrétní velikost společnosti, jako jsou malé podniky nebo naopak velké podniky.

  • Odvětví: Další možnosti cílení je cílení na konkrétní odvětví. Okruh uživatelů tak může být zaměřen například Na pracovníky ve zdravotnictví, pojišťovnictví nebo stavebnictví.

  • Lokalita: cílit můžete také na konkrétní lokality, jako je konkrétní město či země. Cílení na lokalitu se používá především v případě, kdy vaše služby poskytujete osobně v provozovně nebo prodáváte výrobky v kamenném obchodě.

  • Skupina: Zaměřit se můžete také na potencionální zákazníky, kteří jsou členy konkrétních skupin na sociální síti LinkedIn. Cílení na skupinu je vhodné využívat v případě, kdy víte, že má vaše publikum specifické zájmy či koníčky.

Tip pro vás: Rozmýšlíte se, zda aktivovat rozšířené publikum? Ve většině případů vám tuto možnost nedoporučujeme, jelikož se reklamy často zobrazí irelevantnímu publiku.

Sledujte konverze pocházející z LinkedIn reklam

Pokud chcete sledovat konverze provedené pomocí LinkedIn reklam, je zapotřebí, aby jste na svůj web nainstalovali kousek kódu zvaný LinkedIn Insight Tag. Díky tomu budete moci sledovat různé konverzní akce, jako je například odesílání formulářů, zobrazení stránek nebo kliknutí na konkrétní odkaz.

Díky sledování konverzí můžete zjistit, jaká z vašich reklam je úspěšná a jaká naopak nikoli. Pokud některá z reklam generuje mnoho kliknutí, ale málo konverzi, můžete zvážit změnu reklamního textu nebo cílení, abyste zlepšili její výkon. Reklama s velkým množstvím konverzi si naopak zaslouží zvýšení rozpočtu, aby díky ní bylo možné zasáhnout větší množství uživatelů.

Sledování konverzí je skvělým nástrojem pro optimalizaci reklam. Optimalizované reklamy přinášejí vyšší efektivitu.

Čerpejte informace ze statistik a analýz

Kromě standardních metrik nabízí LinkedIn také pokročilé analýzy. Díky nim můžete lépe pochopit, kdo a jak interaguje s vašimi reklamami. Statistiky naleznete pod profilem v LinkedIn Ads. Můžete sledovat řadu metrik včetně zobrazení, kliknutí, konverzí nebo ceny za akci.

Díky provádění analýz je snadné identifikovat oblasti pro zlepšení a optimalizovat tak své kampaně. Sledujte data v průběhu kampaně a nebojte se reklamní kampaň upravovat.

Optimalizujte pro mobilní zařízení

Myslete na fakt, že většina lidí používá LinkedIn na mobilních zařízeních. Dbejte proto na správné zobrazování reklam i vstupních stránek vašeho webu. Pokud nebude váš web responzivní pro mobilní telefony, pravděpodobně přijdete o potencionální konverzi, kterou byste jinak mohli získat.

Shrnutí

Nyní už víte proč a jak inzerovat na LinkedIn. Sociální síť LinkedIn je ideální reklamní platformou pro B2B podnikání, jelikož je na ní snadné zacílit na vhodné zákazníky.

Jak tedy vytěžit maximum z vaší B2B reklamy?

  1. Definujte a pravidelně aktualizujte cílové publikum

  2. Vytvářejte hodnotné reklamy

  3. Testujte, testujte, testujte

  4. Využijte naplno možnosti cílení

  5. Sledujte konverze pocházející z LinkedIn reklam

  6. Čerpejte informace ze statistik a analýz

  7. Optimalizujte pro mobilní zařízení

Uvedené způsoby vám zajistí úspěšnější reklamy. Nezbývá už nic jiné než je využít ve svém podnikání.

Potřebujete-li poradit s nastavením reklam na LinkedIn, neváhejte kontaktovat naše zkušené odborníky, kteří vám předají cenné rady nebo si vezmou váš reklamní účet pod svá křídla.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp