Nový reklamní formát Adwords, nazývaný „ResponsiveSearchAds“, který běží zatím pouze v testovacím režimu, dokáže dynamicky kombinovat několik nadpisů s popisy inzerátů. Nová schopnost využívá strojového učení, aby zobrazila uživatelům výsledky, které budou co nejvíce korespondovat s jejich zájmy a osobními preferencemi.
Tato nová funkčnost Adwords je součástí snahy Google využít schopností umělé inteligence a strojového učení k optimalizaci zobrazování reklam, což by mělo vést ke zvýšení konverzního poměru a návratnosti investic do reklamy.
Proč používat několik variant reklamy?
Jedním z hlavních důvodů, proč používat více variant reklamy, je to, že vaše reklama soutěží ve více aukcích. Klíčová slova, která spustila reklamu, mohou být použita v různém kontextu, za jiné situace a každý návštěvník může zareagovat na jiný styl reklamy. Systém automaticky vybírá nejlepší kombinaci nadpisů a popisků k dosažení co nejvyššího výkonu reklamní kampaně. Je to vlastně podobné jako A/B testování, tentokrát ale automatické a řízené umělou inteligencí.
Optimalizace reklam s využitím strojového učení
Resposivesearchads nejsou prvním počinem Google Adwords na tomto poli. Již dříve jsme se mohli seznámit s DynamicSearchAds (automatický systém, který zobrazuje uživatelům reklamu bez nutnosti nastavování spouštěcích klíčových slov), automatickým spouštěním strojově generovaných reklam pod názvem „Adsadded by Google“, které bylo později přejmenováno na „Automated Ad Suggestions“. Mohli jsme se také seznámit s „Optimalizací automatické rotace reklam“, systémem automatického zobrazování několika variant reklamy, který za pomoci strojového učení stanovuje, kdy kterou reklamu zobrazit k dosažení maximálního výkonu.
Nový reklamní formát přináší nové možnosti
Responsivesearchads přinášejí rozšíření možností, kterými můžete oslovit potenciální zákazníky. Zatímco dosud jste mohli s využitím rozšířených textových reklam ve svých kampaních zobrazovat dva nadpisy a jeden 80znakový popisek, nyní budete mít o něco více prostoru. Místo dvou nadpisů nyní můžete zobrazit hned 3 najednou a místo jednoho 80znakového popisku můžete zobrazit dva, každý o 90 znacích.
Responsivesearchads nabízejí tisíce variant reklamy
Při nastavování reklamní kampaně pomocí Responsivesearchads si můžete zvolit až 15 jednotlivých nadpisů, které můžete kombinovat se čtyřmi popisky. Dostanete tak ve výsledku tisíce možných variant jedné reklamy, kterou bude umělá inteligence Googlu obrazovat návštěvníkům tak, aby dosáhla maximální efektivity a výkonu reklamní kampaně. Tato nová služba také umožňuje stanovit některým nadpisům či popiskům konkrétní místo v reklamním sdělení, kde se budou vždy zobrazovat. To zaručuje, že informace, která je stěžejní, se vždy dostane k uživateli.
Při vymýšlení jednotlivých nadpisů a popisků bychom měli mít na paměti, že jednotlivé nadpisy a popisky by měly ve vzájemné kombinaci dávat smysl, jelikož se jich bude zobrazovat více najednou. Měly by také obsahovat klíčová slova relevantní k tématu cílové stránky.
Budoucnost je ve strojovém učení
Spuštění služby Responsivesearchads ilustruje snahu Google stále více integrovat metody strojového učení do svých služeb. To může být velmi pozitivní zpráva pro všechny provozovatele reklamních kampaní, kterým se tak mohou významně snížit časové a finanční náklady na A/B testování.
Tato nová služba Google Adwords je zatím dostupná pouze v angličtině a jedná se o beta verzi, takže jde spustit pouze na už běžících kampaních. Přesto však velmi jasně ukazuje cestu, kterou se budou PPC reklamy ubírat v budoucnosti. Umělá inteligence a strojové učení je budoucnost, která nám již klepe na dveře.
zdroj: seo.com, ppchero.com, searchengineland.com
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com