Návratnost investic z PPC o Vánocích

Návratnost investic z PPC o Vánocích
V období zhruba dvou až tří měsíců před vánocema bývá výkon PPC a návratnost investic bezesporu nejvyšší.

Návratnost investic z PPC o Vánocích

Většina internetových obchodů, ale i specifických webových stránek s přímou odezvou a možností zisku z online konverzí jako jsou například zážitky a dárkové weby, se dlouhodobě připravují na Vánoce jako na vyvrcholení sezóny s nejvyššími zisky. Pro mnohé online projekty představují vánoce třeba i více než 50% celoročních tržeb. Není proto divu, že investice do marketingu jsou už od září pozvolna zvyšovány a cíleně se spojují právě s obdobím adventu a nákupu vánočních dárků. Obrovský nárust poptávky je potřeba podchytit na všech úrovních a pomocí většiny dostupných marketingových nástrojů. Typicky se vyplatí přehodnotit investice do linkbuildingu a SEO obecně, zvýšit aktivitu na sociálních sítích - především na Facebooku, zkontrolovat kredity a zrevidovat PPC kampaní.

Rozpočet do internetové reklamy roste u eshopů v předvánočním období podle toho, co si mohou dovolit a jak štědrý byl pro ně rok ještě mnoho měsíců před samotným Štědrým večerem. PPC kampaně jsou jedním z nejlépe měřitelných, téměř okamžitě fungujících a zároveň vysoce ziskových marketingových nástrojů. Jako takové jsou přímo předurčené pro marketingovou propagaci před Vánoci. Přijít o konverze jen kvůli nízkému či dokonce vyčerpanému kreditu v rámci dne by bylo nepříjemné, jelikož nákupy tak potenciální zákazníci uskuteční jinde. Nárust poptávky znamená vyšší hledanost určitých témat a klíčových slov o desítky i stovky procent. Kredit, který jindy v průběhu roku vystačí na dva měsíce, může být v rámci předvánočních měsíců vyčerpán i za týden. Rozpočty je tak dobré konzultovat se správci kampaně tak, aby byl dostatek finančních zdrojů pro efektivní marketing právě v době, kdy se lidé chystají nejvíc utrácet.

Dotazy na klíčová slova obecného charakteru, mezi které patří právě vánoce, vánoční dárky a dárky, rostou přímo raketovým tempem. Je možné tyto výrazy přidat do přirozených spojení s Vašimi klíčovými slovy a rázem tak získat nové a často velmi výkonné prokliky s návratností. Nicméně i mezi běžnými slovy a dotazy dochází k enormnímu nárustu hledanosti. Mezi typické kandidáty na trháky období října, listopadu a prosince patří jednoznačně notebooky, fotoaparáty, herní konzole, parfémy, hračky, knihy a další. Pokud bychom měli vykreslit graf konverzí internetových obchodů v čase za rok, tak zjistíme, že někdy v srpnu začíná konverzní poměr růst. V září by vystoupal na dvojnásobek poměru za leden až červenec, v průběhu října a listopadu může křivka dosáhnout až čtyřnásobku a v prosinci dosáhnou konverze vrcholu. Co myslíte, že se děje potom? Křivka padá velmi strmě, ano to je pravda. Ale ještě v lednu následujícího roku je na úrovni října před Vánocema. Z toho vyplývá, že nejvyšší konverze budou dosahovány v období mezi říjnem letošního roku a lednem roku 2013.

Zaměřte svou propagaci na mobilní zařízení

Mobilní zařízení jako jsou chytré telefony a tablety jsou po desktopových počítačích a laptopech nejvíce využívané právě pro vyhledávání. Však to znáte sami. Stojíte na nádraží a rychle chcete zjistit spoj domů nebo jste na chatě a jediná šance na dohledání potřebné informace je právě Váš mobilní telefon s GPRS/EDGE/G3 konektivitou. To vše jsou ideální příležitosti pro inzerenty ve vyhledávání. Poměr mezi vyhledáváním z mobilů a počítačů se sobě lineárně blíží, toho je potřeba využít. V Skliku se tak vyplácí v Nastavení kampaně zaškrtnout pro určitá témata volbu Seznam na mobil (Smobil.cz) a v Google AdWords zase využít možností cílení dle zařízení, kterým uživatel na vyhledávač přistupuje. AdWords má možnosti mnohem širší, jelikož rozlišuje staré mobilní telefony s podporou velmi omezeného prohlížení internetu a nové chytré telefony i tablety s plnohodnotným prohlížečem internetových stránek. Navíc si můžete určit zobrazení reklamy také podle mobilního operátora. Pokud tedy propagujete lákavou nabídku na přechod k jednomu mobilnímu operátoru, zřejmě budete chtít z cílení vyjmout uživatele, kteří již u tohoto operátora účet mají.

Kromě cílení na mobilní zařízení je však také nutné splnit očekávání potenciálních klientů a nabídnout jim relevantní web, který se na mobilních zařízeních dobře nejen zobrazuje, ale především bezproblémově ovládá. Možností jak toho docílit je dnes již mnoho. Existují mobilní verze webů, ale i univerzální tzv. responzivní weby, které se automaticky přizpůsobí rozlišení prohlížeče. Prioritou je však přístupnost navigace (především menu a ovládacích prvků stránky) a snadná realizace konverze za pomoci jakéhokoliv běžně používaného zařízení pro přístup k internetu. Pokud totiž budete investovat nemalé peníze do PPC reklamy a přitom bude Váš web z mobilu vidět třeba jen z poloviny a ještě nepůjde kliknout na tlačítko Koupit, pak raději přehodnoťte plánované investice do reklamy a pořiďte si nový modernější web či eshop, který bude splňovat nároky dnešních zařízení pro přístup k internetu. Úspěch Vám totiž nezaručí samotná PPC reklama, ale většinou až z poloviny závisí právě na kvalitě, přesvědčivosti, grafickém provedení a marketingovém zpracování propagovaného webu. U přístupů z mobilních zařízení platí tato pravidla dvojnásob.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp