Měli byste na stránky produktů nebo kategorií zahrnout často kladené otázky?

FAQ
Jakou důležitost má zahrnutí nejčastějších dotazů na stránky kategorií? Podívejte se, jak zlepšit uživatelskou zkušenost, a jak dobře vytvořit sekce otázek a odpovědí.

Je důležité vytvořit sekce pro otázky a odpovědi (nejen) u produktů módní značky, která prodává vlastní značkové produkty? 

Pokud máte fashion e-shop s vlastními produkty, je zcela zásadní mít vytvořené sekce pro otázky a odpovědi k jednotlivým produktům, i k často kladeným dotazům týkajícím se kolekcí či kategorií. 

Tohle zásadní pravidlo platí pro všechny oblasti a odvětví. A je to zvláště důležité v oblasti módy, která navíc prodává své vlastní produkty. 

I když tohle je o uživatelské zkušenosti, ne o SEO. 

Neomezujte se pouze na popisky a často kladené otázky. Popisky a odpovědi na běžné otázky v kopii fungují také. To je něco, co děláte v optimalizaci konverzního poměru (CRO). 

Je-li tohle všechno provedeno správně, zanedlouho zaznamenáte nižší procento vrácení produktů a čekací dobu od první návštěvy zákazníka do doby objednání produktu. Níže jsem pro vás připravila několik příkladů podle typu stránky. 

Správné otázky a odpovědi na relevantních stránkách by měly odpovídat na dotazy návštěvníků, aby věděly, že nabízené produkty a služby splní jejich potřeby. Je důležité vybudovat si u zákazníka podporu. Jedině tak bude mít větší tendenci kliknout na produkt a přidat jej do košíku, naplánovat si s vámi schůzku nebo vyplnit formulář. Zkrátka provede konverzi, kterou tolik potřebujete. 

Nebojte se říci, že produkt nebo služba nebude v určitých situacích fungovat. A pomocí interního odkazu nasměrujte zákazníka na produkt, který jeho požadavky splní. 

Prvním místem, kde hledat otázky, jsou přepisy živého chatu a e-maily zákaznických služeb. A pak přejděte na web. 

Pokud se podíváte na oblíbené weby s recenzemi, komunity a fóra, najdete tam plno otázek, které kladou vaši vlastní zákazníci a zákazníci vaší konkurence. 

Zde pro vás mám několik příkladů podle typu stránky, které jsem už prozkoumala nebo je chci vyzkoušet. Začnu s produktovými stránkami, pak udělám kategorie a nakonec domovskou stránku a FAQ. 

Stránky produktu

Týká-li se dotaz konkrétního produktu a nevztahuje se na jiné vámi nabízené produkty, umístěte obsah na stránku konkrétního produktu. 

V tomto případě používám běžnou grafiku, jako velikost písma a barvu. Máte-li dobře nastavené kanonické odkazy, můžete je zahrnout do variant. U módních produktů odpovězte na otázky týkající se produktu, jako je pocit, že oděv padne, nebo zda je určen pro konkrétní tvar postavy apod. Můžete také porovnat velikosti svých produktů s oblíbenými značkami. Například jak střední velikost vašeho trička sedí oproti značkovému triku ve stejné velikosti. To platí i o obuvi. Odpovězte svým zákazníkům na to, zda jsou tyto konkrétní boty vhodné pro volnočasové aktivity, běh nebo pěší turistiku.

Prodáváte například produkty vlasové kosmetiky? Uveďte typy vlasů a délku, pro které jsou jednotlivé produkty vhodné. Uveďte, které produkty nejsou vysloveně vhodné pro vlasy suché nebo barvené. 

Umístění těchto informací do kopie nad výzvu k akci (CTA) může zákazníkovi pomoci při rozhodování o nákupu. A není na škodu tyto informace umístit i do FAQ na stránce. Tohle jsem udělala s e-shopem zaměřeným na prodej elektroniky, módu, hračky, hudební nástroje a spoustu dalších webů s nabídkami služeb. 

Sbírky a kategorie

Pracujete-li v Shopify, budete to znát jako Sbírky. Pro většinu ostatních platforem se tomu říká Kategorie. Jedná se o seskupení podobných produktů či služeb, které splňují dané potřeby zákazníka. 

Kategorie mohou být rozděleny podle velikosti, barvy, variací aj., a přidávání otázek a odpovědí funguje stejně jako u produktových stránek výše. 

V kopii nad a pod produktovou mřížkou nezadávejte klíčová slova pro SEO. Místo toho odpovězte na otázky, které spotřebitelé často pokládají a zaměřte se na výhody značky. 

Tak svým zákazníkům jednoduše odpovíte na to, proč by měli nakupovat z výběru možností na stránce. Snadno si tak vybudujete možnost umístění interních odkazů a přirozeně si vybudujete důvěru u svých zákazníků. 

Místo maloobchodního prodeje se nyní zaměřím na výletní lodě. A to i přesto, že jsem nikdy předtím nespolupracovala s výletní společností. Tenhle nápad jsem dostala asi před 10 lety a nikdy jsem ho neuskutečnila. Zkoumala jsem, kterou plavbu podniknout. Když jsem však přišla na diskuzní fóra a četla si často kladené dotazy zákazníků, zaujalo mě, že se hodně lidí ptá na velikost kajutových koupelen a možnosti jejího využití u osob s vyšší váhou, špatnou pohyblivostí apod.  

Proč? Výletní lodě jsou proslulé tím, že maximalizují využití každého prostoru. To znamená, že prostředí nemusí být přátelské pro všechny zákazníky na základě velikosti a fyzických schopností. Můžete použít text a psaný jazyk, který odpoví tak, aby se nikdo neurazil, nebo můžete použít vizuální prvky.  

Má představa ideálního webu je mít na něm kolem osmi průvodců, kteří mohou zákazníka provázet zážitkem jako oni sami. Alespoň jeden model by měl mít více než 180 centimetrů a jeden by měl být na invalidním vozíku. Ne všechny koupelny budou schopny ubytovat někoho, kdo je například vyšší nebo těžší. Tím, že budu mít na svých stránkách průvodce, který bude mít podobné fyzické parametry jako jednotliví zákazníci, umožním zjistit, zda se typ kajuty shoduje s požadavky zákazníka. Nebo je průvodce provede jinými kajutami, které budou lepší alternativou vůči jejich původnímu výběru. 

Někteří lidé budou chtít vědět, jaké to je procházet se lodí a vyzkoušet si všechny nabízené možnosti, které loď nabízí. Od zábavných her po tobogány. A zjistit, zda existují aktivity, kterých se možná nebudou moci zúčastnit. Totéž platí i pro osoby na invalidním vozíku nebo pro někoho, kdo má problémy s pohyblivostí. 

Pokud budu mít na svých stránkách průvodce, který ukazuje vzdálenost od konkrétních místností k výtahům a nejrychlejší cestu k jídelně a zábavě, moji zákazníci budou vědět, že loď bude jejich požadavkům vyhovovat. Nebo průvodce doporučí jinou alternativu. 

Domovská stránka a stránky s často kladenými dotazy

Domovská stránka je si spolu s často kladenými dotazy podobnější, než si myslíte. Domovská stránka je skvělé místo pro zodpovězení otázek o vaší značce, produktových řadách a službách, ale také o věcech, které zákazníci chtějí vědět. Tyto informace napište do odstavců. 

Vytvoříte tak přirozené zmínky o stránkách sbírek nebo kategorií pro interní odkazy bohaté na klíčová slova, které vaše zákazníky nasměřují tam, kam potřebujete, a zároveň si u nich vybudujete důvěru. 

Závěrem 

V nejčastějších dotazech uveďte otázky týkající se vaší značky a společnosti, které se netýkají konkrétního produktu nebo kategorie. Zde můžete napsat například provozní dobu, zásady vracení zboží včetně ceny za poštovné. Můžete sem přidat také zábavné soutěže nebo slevové kupony. 

Dříve, než začnete přidávat často kladené dotazy na jakoukoliv stránku, ujistěte se, že se často kladené dotazy vztahují na tuto stránku a ne na ostatní. 

Otázky a odpovědi na stránce kolekce se mají týkat dané kolekce. Nikoli konkrétního produktu. A otázky k produktům by se neměly týkat zásad společnosti, měly by se týkat pouze produktu na dané stránce. 

Doufám, že vám tento článek pomohl k tomu, jak použít otázky a odpovědi ke zvýšení konverzí. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp