Lidé většinou nehledají na internetu advokáta či právní kancelář jen tak, ale proto, že mají problém, který potřebují vyřešit. V takovém případě se většinou obracejí na právníky, kteří se nacházejí poblíž. Málokdo z Ostravy si bude k zastupování vybírat pražskou advokátní kancelář, protože je to zkrátka příliš daleko. Je proto logické, že člověk, který potřebuje právníka, bude pravděpodobně hledat na internetu tento typ služeb ve svém městě či v nejbližším okolí. Pro každou právní kancelář je proto důležité optimalizovat své webové stránky tak, aby se ve vyhledávání zobrazovaly především potenciálním klientům z blízkého okolí. K tomuto účelu slouží lokální SEO – způsob optimalizace, při které Google upřednostní vaše stánky ve výsledcích vyhledávání, pokud se hledající nachází poblíž vaší firmy.
►Pokud vaše webové stránky nejsou optimalizovány pro místní vyhledávání, pravděpodobně přicházíte o velkou skupinu potenciálních klientů z vašeho okolí. Lokální SEO vám pomůže tyto zákazníky oslovit.
Co je to lokální SEO pro právníky
SEO označuje proces optimalizace stránek a budování online autority, díky kterému se vaše webové stránky budou zobrazovat výše ve vyhledávačích, jako jsou Google či Seznam. Lokální SEO je podobné, ale zahrnuje taktiky navržené speciálně tak, aby fungovaly pro uživatele vyhledávající ve vaší oblasti.
Algoritmus Google měří tři faktory, podle kterých určuje, zda je výsledek místního vyhledávání platný, a zda by měl být uveden na stránce s výsledky (SERP). Tyto tři faktory společně pomáhají Googlu identifikovat a hodnotit webové stránky. Jsou to: blízkost, relevance a autorita.
Blízkost
Jedná se o nejdůležitější faktor hodnocení ze všech tří. Týká se polohy vaší firmy ve vztahu k uživateli. I v případě, že potenciální klient nehledá právníka, který se nachází v konkrétní lokalitě, se Google při řazení webových stránek do výsledků vyhledávání stále spoléhá na IP adresy a služby geografické lokalizace.
Hlavními prvky používanými pro určení blízkosti jsou váš název, adresa a telefonní číslo uvedené na vaší webové stránce, popřípadě na jiných místech na internetu, například na sociálních sítích. Dbejte na to, aby všechny tyto informace byly aktuální a aby uváděly stejné informace, jinak by se vaše stránky mohly ve vyhledávání umístit níže.
Relevance
Google hledá náznaky, že vaše webové stránky jsou relevantní pro výsledek vyhledávání. Přidání polohy na web a uvedení místních klíčových slov je jedním ze způsobů, jak prokázat, že je váš web relevantní pro vyhledávání. Chcete-li zlepšit místní SEO, přidejte na své webové stránky frázi, jako například "naši kancelář najdete v ulici U Zásobní zahrady v Praze na Žižkově".
Autorita
Aby se vaše stránky umístily na vysokých pozicích v místním vyhledávání, potřebují se Google a další vyhledávače přesvědčit, že vaše stránky jsou skutečně důvěryhodný zdroj informací. Autorita se vytváří prostřednictvím hodnocení, recenzí, zpětných odkazů, zmínek na sociálních sítích a dalších faktorů.
Jak optimalizovat webové stránky pro lokální vyhledávání
Pokud vlastníte webové stránky, možná jste již slyšeli o tom, že pro správné umístění ve vyhledávání je potřeba je optimalizovat pomocí SEO, což zahrnuje přidávání cílených klíčových slov a frází do různých částí webu, aktivní vytváření obsahu a získávání zpětných odkazů. Na svých stránkách proto používejte slova, která by mohli do vyhledávače zadávat lidé, kteří hledají právní pomoc.
►Obsah stránky by měl být správně strukturován a rozdělen pomocí nadpisů 2. a 3. úrovně, tak aby se potenciálním klientům dobře četl a vyhledávače správně chápaly, o čem váš web je. Důkladně popište oblasti práva, kterým se věnujete, a problémy, které vašim klientům pomůžete vyřešit.
Jak spravovat různé výpisy
Vzhledem k tomu, že blízkost je nejdůležitějším faktorem hodnocení vašich webových stránek pro lokální SEO, je důležité, aby vaše jméno, adresa, telefonní číslo a ostatní informace o vaší firmě byly na webu uvedeny konzistentně.
Google však k určení blízkosti využívá i další zdroje, konkrétně službu Moje firma na Googlu a Mapy Google. Možná jste o těchto zdrojích zatím neuvažovali, pro vaše lokální SEO jsou však velmi důležité.
Moje firma na Googlu
Chcete-li svou firmu přihlásit, přejděte na stránku business.google.com. Na úvodní stránce se zobrazí možnost přidat vaši firmu do služby Moje firma na Googlu. Klikněte na ni a zadejte své údaje. Podle pokynů přidejte své jméno, adresu, telefonní číslo a webové stránky. Můžete také vybrat možnost, aby se při vyhledávání zobrazovala na Mapách Google. Pro dokončení registrace je důležité vaši firmu autorizovat, abyste dokázali, že jste skutečným vlastníkem. Jakmile proces autorizace proběhne, profil vaší firmy se zobrazí potenciálnímu klientovi z okolí, pokud bude hledat službu, kterou nabízíte.
Vytvořte si přitažlivý a zajímavý firemní profil, který zdůrazní vaši specializaci a přesvědčí klienty, že vám mohou věřit a jste pro ně nejlepší volbou. V profilu můžete zveřejnit fotografie, například své, svého týmu či kanceláře. Lidé, kteří hledají právníky, jsou často ve stresových situacích a uklidňující a zároveň profesionální atmosféra je dokáže přesvědčit o vašich kvalitách.
Místní SEO můžete zlepšit také pomocí klientských recenzí
Moje firma na Googlu umožňuje zákazníkům snadněji než kdy jindy zanechávat recenze na firmy v různých odvětvích. To je pro vaši advokátní kancelář obvykle dobré, protože potenciální klienti si mohou přečíst pochvalné reakce předchozích klientů a udělat si představu o tom, co vaše firma dokáže.
Požádejte o recenze své klienty
Recenze jsou klíčovým nástrojem lokálního SEO, který slouží k získání důvěryhodnosti. Jedním z nejjednodušších způsobů, jak získat pozitivní recenzi od spokojeného klienta, je požádat o ni. V rámci uzavírání případu požádejte své klienty, aby zanechali recenzi na vašich webových stránkách nebo na Googlu. Do svých e-mailů a na své webové stránky můžete také zahrnout výzvu k akci, která bude lidi vybízet k zanechání recenze.
Jak vytvářet kvalitní obsah, který podpoří místní SEO
Pokud jste obeznámeni s koncepty SEO, víte, že tvorba obsahu je skvělým způsobem, jak zvýšit autoritu a důvěryhodnost webu. Obsahová strategie je také dobrým nástrojem pro zlepšení lokálního SEO. Měli byste na své stránky přidávat čerstvý obsah, který buduje povědomí o značce a zlepšuje vaši image odborníka.
Příspěvky na blogu
Obsah bohatý na klíčová slova, která jsou vaši klienti zvyklí používat, je pro úspěšné SEO nezbytný. Je však jasné, že všechna klíčová slova na vašich firemních stránkách, které by měly vypadat seriózně, použít nemůžete. Je proto velmi dobré zřídit na vašem webu sekci Blog, kde můžete přidávat články s právní tématikou a kde můžete použít i výrazy, které by na vašem hlavním webu nevypadaly dobře, například: “kolik dostanu za čórku“ a podobně.
►Kvalitní a zajímavý obsah na blogu pomáhá představit klientům vaši firmu, vytváří z vás odborný a autoritativní zdroj a pomáhá klientům orientovat se v jejich právních problémech.
Tématy článků mohou být aktualizace zákonů, zajímavé případy, které jste řešili, či nějaká forma právní poradny. Vyberte si nějaký modelový příklad a popište, jak by se lidé měli zachovat. Články na blogu poté můžete propagovat na sociálních sítích.
Kvalitní blogové příspěvky také generují zpětné odkazy, které posilují důvěryhodnost vaší firmy. Zpětný odkaz je odkaz na váš web, který je uveden na jiném webu. Pokud někdo napíše článek a použije váš blog jako zdroj, může vytvořit zpětný odkaz na váš původní příspěvek.
►Získávejte zpětné odkazy ze stránek, které se v Googlu dobře umisťují, jsou navštěvované a zabývají se souvisejícím oborem. Obsah je hnací silou SEO, ale vybudovat si dostatečnou návštěvnost může trvat dlouho, takže byste mohli zvážit, zda si nezaplatit za reklamu, abyste podpořili své podnikání.
PPC reklamy Google
Google umožňuje zakoupit reklamní prostor, díky kterému se vaše stránka dostane na přední místa v žebříčcích vyhledávání. Bude zde ikona označující, že váš výpis je reklama, ale i tak je to dobrý způsob, jak se dostat na samotný vrchol vyhledávání. Tento způsob reklamy používá model platby za kliknutí neboli PPC, což znamená, že to, kolik za reklamu zaplatíte, závisí na počtu lidí, kteří na vaši stránku kliknou.
Co dělat dál
Když jste si jisti, že jsou vaše názvy, adresy, webové stránky a telefonní čísla na všech platformách správně uvedeny, že máte správně nastaven profil ve službě Moje firma na Googlu a že jste na své webové stránky a do dalšího obsahu přidali místní klíčová slova, můžete otestovat výsledky. Proveďte vyhledávání v různých oblastech pomocí počítačů i mobilních telefonů a zjistěte, kde se umístíte. Pravděpodobně se neumístíte na prvním místě hned na první pokus. Pokud se vám však podařilo dostat se alespoň na první stránku výsledků vyhledávání, vedli jste si skvěle!
Pokud se však váš web nachází až na druhé nebo třetí stránce výsledků vyhledávání, proveďte audit své stránky. Projděte si jednotlivé části webu, analyzujte nadpisy, podnadpisy a další části obsahu a zjistěte, kam můžete přidat místní klíčová slova.
►Pravidelně vyzývejte své klienty, aby hodnotili vaše služby prostřednictvím sociálních médií a recenzí na Googlu.
Začněte vytvářet kvalitní obsah. Pravidelné zveřejňování příspěvků na vašem blogu povzbuzuje lidi, aby na váš web odkazovali, sdíleli vaše příspěvky na svých stránkách a na sociálních sítích, což zvyšuje vaši důvěryhodnost.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com