Jakým chybám bychom se měli v AdWords vyhnout v nastavení zdrojů produktů?

Google Merchant Center
Reklamní kampaně v Nákupech Google změnily přístup k PPC reklamě. Ještě před třemi lety jsme se zaměřovali zejména na klíčová slova. Dnes už ale Google AdWords nabízí mnohem více.

Jakým chybám bychom se měli v AdWords vyhnout v nastavení zdrojů produktů?

Reklamní kampaně v Nákupech Google změnily přístup k PPC reklamě . Ještě před třemi lety jsme se zaměřovali zejména na klíčová slova. Dnes už ale Google AdWords nabízí mnohem více.

Díky produktovým reklamám, ve kterých byla vložena i fotografie daného produktu, měli inzerenti šanci zaujmout zákazníky na první pohled právě dobře zvolenou fotografií produktu, dále také jeho cenou a informací, kde je možné si produkt zakoupit.

Tyto zlaté časy už ale pomalu odcházejí. Inzerenti musí čím dál tím více bojovat o každou obchodní příležitost.

Zdroje produktů

Abychom lépe pochopili celou problematiku, vysvětlíme si nejdříve, co je vlastně myšleno pojmem zdroje produktů. Jedná se o soubor, který obsahuje podrobné informace o nabízených produktech a je využíván v placených produktových reklamách v rámci vyhledávání Google, včetně služby Nákupy Google.

 

Tyto soubory, které si sami inzerenti předem vytvoří, jsou pak také využívány v dynamických reklamách. Pro vytvoření tohoto seznamu a jeho následné používání ve vašich PPC kampaních je třeba mít vytvořený účet Google Merchant Center, který je třeba propojit s Google AdWords. Prostřednictvím Google Merchant Center je pak možné odeslat předem vytvořený zdroj informací.

Pro jednotlivé produkty inzerenti nastavují jednotlivé atributy, jako jsou například informace o dostupnosti, ceně produktu atd.

Zdroje produktů jsou vstupní branou k velice dobré a úspěšné reklamní kampani na Googlu. I kampaně, které vycházejí ze zdrojů produktů, tedy seznamů produktových informací, nemusí být vždy tak úspěšné, jak byste si přáli. Jakých chyb se inzerenti dopouští nejčastěji?

Zdroje produktů nejsou aktuální

Jedním z nejčastějších problémů neúspěšnosti kampaní založených na zdrojích produktů jsou zastaralé informace o produktech. Informace o produktech by měly být aktualizovány stejně často jako vaše webové stránky. Pokud tedy své webové stránky aktualizujete dvakrát týdně, měli byste dvakrát týdně aktualizovat i své zdroje produktů.

Problémy s kategorizací

Občas můžete také narazit na problém s kategorizací produktů. Google v některých případech nabízí kategorizaci, která necharakterizuje přesně produkty, které prodáváte. Řešením tohoto problému je přidat sloupec do vašeho seznamu produktů. V rámci zdrojů produktů si v podstatě můžete vytvořit vlastní a mnohem přesnější kategorizaci.

Zobrazování informací o produktech

Zobrazování informací o vašich produktech může mít ě na váš úspěch stejný dopad jako samotné cílení. Správně formulovaný nadpis, popis a obrázky mohou velice výrazně ovlivnit úspěšnost vaší kampaně.

V titulku reklamy se snažte používat detailní informace. Například, prodáváte-li sportovní boty, můžete zde rozlišit dámské a pánské sportovní boty. Pokud totiž uživatel hledá boty, může hledat konkrétně pánské sportovní boty a jiné produkty ho nezajímají. Pak jsou mu ty méně specifikované reklamy zobrazovány zbytečně. Příklad můžete vidět na obrázku níže:

Nákupy Google

zdroj: Google

Další velice důležitou součástí je obrázek vaší reklamy. Obrázek zde slouží k získání pozornosti hledajícího uživatele, což je nutné si uvědomit. Většina prodejců volí jednodušší způsob a použije obrázek přímo od výrobce. Pokud si ale společnost nechá vytvořit vlastní fotografie produktů, může mít skutečně navrch.

Svět PPC se neustále mění a neustále nám přináší nové příležitosti. Je třeba neustále aktualizovat, sledovat změny a nových příležitostí využít dříve než konkurence.

Zdroj: google.com, ppchero.com, searchlaboratory.com, cpcstrategy.com, searchenginewatch.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp