YouTube zatím nedokáže indexovat obsah vašich videí, takže neví, co tyto pohyblivé obrázky znamenají. Aby dokázal uživatelům servírovat přesně takový video obsah, na jaký mají právě chuť, musí se orientovat podle něčeho jiného, než je obsah videa – a tím jsou právě klíčová slova.
Pokud tedy chcete, aby vaše video mělo co největší sledovanost, nezbude vám nic jiného, než zjistit, která klíčová slova jsou pro vás ta pravá, kde je najít a jak je implementovat do videa, abyste zvýšili svou pozici na YouTube.
Ze všeho nejdříve musíte provést výzkum klíčových slov
Dostat své video k co největšímu počtu diváků vyžaduje podobnou optimalizaci, jakou provádíte při SEO. Je potřeba optimalizovat obsah a maximalizovat jeho dosah na různé segmenty publika. Pokud diváci shledají váš příspěvek užitečným nebo zábavným, je pravděpodobné, že ho budou sdílet se svými přáteli a zvýší tak váš organický dosah.
Vytvořte si seznam nápadů na možná klíčová slova
Začněte tím, že si uděláte brainstorming, jaká slova si spojujete s vaším videem. Mohou to být předměty, které se ve vašem videu objevují, přídavná jména, myšlenky, pojmy a všechna slova, o kterých si myslíte, že si je lidé mohou s vaším videem spojit.
►Tento seznam budete v průběhu práce vylepšovat, ale nyní vám poslouží jako skvělý výchozí bod pro vytvoření jakéhosi prvního nástřelu, na jehož základě poté vyberete klíčová slova, na která budete vaše video optimalizovat.
Rozlišujte mezi dlouhými a krátkými klíčovými slovy
Když uživatelé YouTube hledají obecné téma, mají tendenci zadávat do vyhledávacího řádku pouze jedno- nebo dvouslovné výrazy. Tyto obecné výrazy mají často velmi vysokou hledanost, ale bohužel také obrovskou konkurenci. Umístit své video na tato obecná klíčová slova je velice obtížné.
Naopak při hledání konkrétních výsledků uživatelé do vyhledávacího řádku zadávají spíše delší dotazy, aby získali relevantnější obsah. Těmto výrazům se také často říká klíčová slova s dlouhým ocasem neboli long tail keywords. Tato long tailová klíčová slova, která jsou specifičtější pro váš konkrétní obsah, budou mnohem méně konkurenční, což vám dává slušnou šanci na oslovení cílové skupiny.
Jak najít nejlepší klíčová slova na YouTube
Efektivním způsobem je inspirace u konkurence. Prohlédněte si nejvíc zobrazovaná videa svých konkurentů a hledejte klíčová slova v nadpise či popisu videa.
Návrhy na vyhledávání
Funkce návrhů vyhledávání na YouTube je doslova zlatým dolem pro hledání klíčových slov, protože vám poskytuje spoustu výrazů, které skuteční lidé zadávají do vyhledávacího řádku. Stačí začít psát slovo nebo frázi a YouTube vám předá seznam hodnotných a praktických klíčových slov, která můžete použít pro vlastní video.
Google Trends
Google Trends je velkolepý nástroj pro získání dalších informací o tom, co lidé právě nejčastěji hledají. Najdete výrazy, které jsou právě populární a shodují se s obsahem, který máte na vašem YouTube kanále.
Google Trends je velice komplexní nástroj na hledání klíčových slov, protože vám umožní identifikovat trendová klíčová slova nejen na YouTube, ale i v různých dalších formách vyhledávání, jako je webové vyhledávání, obrázky Google, vyhledávání zpráv a Google nákupy. Je také velmi užitečný pro analýzu sezónních trendů a plánování videoobsahu podle nich.
Kam umístit klíčová slova
Jakmile jste si vytvořili seznam nejlepších klíčových slov, musíte je umístit na vhodná místa, kde vašemu videu přinesou největší efekt.
Název videa
Vaše hlavní klíčové slovo by mělo být ústředním prvkem názvu videa, ale musí se zde objevovat přirozeně. Název by proto měl odpovídat tomu, co divák zadal do vyhledávacího řádku. Název by však neměl být příliš dlouhý – maximum je cca 60 znaků. Pokud délku přesáhnete, může se stát, že se nadpis nevejde na stránku s výsledky vyhledávání celý.
►Kromě miniatury videa je nadpis hlavním důvodem, proč video uživatele zaujme a klikne na něj. Měli byste proto udržovat nadpisy zajímavé a poutavé.
Popis videa
Přestože má popis videa 1 limit 1 000 znaků, mělo by vaše sdělení být co nejstručnější. Málokdo má dost času a trpělivosti, aby si četl dlouhé bloky textu. Navíc mějte na paměti, že YouTube ve výsledcích vyhledávání zobrazí jen asi první dva nebo tři řádky textu, což činí asi 100 znaků. To znamená, že nejdůležitější informace, jako jsou klíčová slova, výzvy k akci a odkazy, by se měly zobrazit na začátku popisu.
Titulky
Přestože YouTube dokáže automaticky vygenerovat textový přepis videa, funguje to pouze v angličtině a ani tam se to obvykle neobejde bez chyb. Zvažte proto přidání skrytých titulků k videu, jelikož mnoho lidí je bude sledovat na telefonu s vypnutým zvukem. Netřeba dodávat, že vaše klíčová slova by měla v těchto titulcích hrát ústřední roli.
Štítky
Štítky nejenže dávají divákům vědět, o čem vaše video je, ale také dodávají tyto informace samotnému algoritmu YouTube. Držte se hlavních klíčových slov, aby si YouTube mohl váš obsah přiřadit k jiným podobným videím. Vyvarujte se používání zavádějících tagů, ale naopak do nich zahrňte vhodnou kombinaci relevantních krátkých a dlouhých klíčových slov.
Závěrečné myšlenky
Pro většinu začínajících tvůrců obsahu může algoritmus YouTube vypadat jako tajemná magie. Ve skutečnosti to není zase tak složité, pokud si uvědomíte, co je cílem vyhledávače – je to přinést uživatelům nejlepší obsah, přesně odpovídající jejich požadavkům. Pokud se budete snažit o totéž – tedy přinášet uživatelům hodnotný, vhodně prezentovaný obsah, úspěch na sebe nenechá dlouho čekat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com