Jak zvýšit výkon kampaní na Facebooku?

Lajky, komentáře a kliknutí
Hledáte stále nové cesty, jak zaujmout publikum na Facebooku? Dostávaly dříve vaše příspěvky spoustu lajků a dnes již zajímavý pouze malý zlomek publika? Na vině je Facebook algoritmus.

Máte pocit, že se Facebook neustále mění a vy se neustále snažíte učit novým marketingovým trikům, které by mohly pomoci zvýšit výkon vašich kampaní? Hledáte stále nové cesty, jak zaujmout publikum na Facebooku? Dostávaly dříve vaše příspěvky spoustu lajků a dnes již zajímají pouze malý zlomek publika? Na vině je Facebook algoritmus. Ale jak maximálně vyhovět jeho požadavkům?

Za zobrazování vašeho obsahu z velké části stojí Facebook algoritmus. Ano, ne jen Google, ale i Facebook má svůj algoritmus, na jehož základě vyhodnocuje kvalitu vašich příspěvků. Jinými slovy, váš obsah nemusí být v žádném případě špatný. Ale může být zobrazován velmi málo, když nebudete vědět, jak s ním na Facebooku naložit. Připravte se na to, že k lepším výsledkům budete potřebovat nějaké finance. Ale dobrou zprávou je, že i při malém rozpočtu můžete své příspěvky efektivně propagovat.

Lajky, komentáře a kliknutí

Co byste konkrétně měli sledovat, abyste své příspěvky a jejich propagaci maximálně přizpůsobili požadavkům Facebooku? Facebook dává vysoké hodnocení příspěvkům, které mají hodně lajků a komentářů. Zaměřte se tedy na to, abyste lajků a komentářů získali co nejvíce.

Mějte však na paměti, že vaše stránky na Facebooku osloví pouze kolem 2 až 3 % vašich fanoušků. To znamená, že pokud máte na Facebooku stránku, která má 100 000 fanoušků, váš příspěvek vidí pouze 2 000 fanoušků.

Dále je třeba sledovat, kolik uživatelů na váš příspěvek kliklo. Pokud propagujete video, bude vás jistě také zajímat průměrný čas jeho sledování.

Google analytics

Sledujte také negativní ukazatele

Jakmile se pustíte do budování lepší strategie propagace vlastních příspěvků na Facebooku, nezapomínejte sledovat také negativní ukazatele. Pokud obdržíte jakoukoliv negativní zpětnou vazbu, pravděpodobnost, že váš příspěvek uvidí cílové publikum, se sníží.  Negativní zpětnou vazbou může být například skrytí příspěvků, označení příspěvků jako nevyžádané atd.

Pokud tedy máte pocit, že vaše příspěvky nemají dostatečný dosah, podívejte se také na negativní zpětnou vazbu a zkuste zjistit, co byste mohli udělat, abyste situaci změnili.

Pořadí placeného obsahu

Pokud se rozhodnete pro placený obsah, abyste zvýšili dosah vašich příspěvků, je třeba mít na paměti, že Facebook tento obsah řadí jak na základě nabídky, tak na základě relevantnosti. A relevantnost je závislá na interakci uživatelů a pozitivní i negativní zpětné vazbě.

Organický obsah

Chcete vědět, jak Facebook určuje, kdo uvidí váš organický obsah? Obsah je zpravidla zobrazován uživatelům, kteří sledují vaši stránku nebo jsou mezi vašimi přáteli. Na základě toho, jak interagujete s jinými osobami Facebook určuje, zda se příspěvek zobrazí či nikoliv.  Mezi další faktory, na které vám doporučujeme zaměřit se, je délka příspěvků. Delší příspěvky uživatelé čtou déle, což opět vede k vyššímu hodnocení.

Faktory, které ovlivňují dosah příspěvků

Je také důležité uvědomit si, jaké faktory přímo ovlivňují dosah vašich příspěvků. Velmi důležitý je samozřejmě počet uživatelů, kteří sledují vaši stránku. Pokud nemáte dostatek sledujících uživatelů, vaše příspěvky se s nejvyšší pravděpodobností k cílovým skupinám vůbec nedostanou.

Dalším velice důležitým faktorem je interakce. Jak uživatelé reagují na vaše příspěvky? Je zpětná vazba spíše pozitivní nebo spíše negativní?

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp