Není žádným překvapením, že při hledání produktů a služeb je B2B zákazníci – stejně jako zbytek světa – vyhledávají online. Ve skutečnosti se 87 % B2B podniků obrací při hledání nového obsahu na vyhledávače. Pokud je vaší cílovou skupinou typický B2B zákazník, musíte se na relevantních stránkách s výsledky vyhledávání (SERP) objevit na předním místě. Zatímco SEO vám jistě může zajistit viditelnost na první stránce, reklamy Google jsou skvělým způsobem, jak rozšířit vaše organické výsledky – zejména v hodně konkurenčních oborech.
Výzvy v B2B reklamě
Při nastavování a optimalizaci B2B kampaní v Google Ads se inzerenti potýkají s několika překážkami. Především jsou B2B klíčová slova kvůli velké konkurenci drahá. Kromě toho mají specializované B2B trhy často nízký objem vyhledávání pro mnoho hlavních klíčových slov. Když se k tomu přidají údaje o nízkém počtu konverzí, znamená to, že algoritmy Google nemusí mít dostatek dat, ze kterých by se mohly "učit".
►Navíc vzhledem k tomu, že většina B2B produktů a služeb má dlouhý prodejní cyklus, může být obtížné zhodnotit skutečný dopad PPC reklam na vaše hospodářské výsledky.
Tipy pro lepší výkonnost B2B kampaní v Google Ads
Ať už chcete zlepšit návštěvnost svých webových stránek, vytvořit povědomí o značce, zvýšit počet potenciálních zákazníků nebo uvést na trh nový produkt, tyto tipy pomohou vašim PPC kampaním v Google Ads dostat se před správné publikum a dosáhnout požadovaných výsledků.
Vyhledejte optimální klíčová slova
Najděte klíčová slova, která nejsou příliš drahá, ale přesto mají dostatečný objem vyhledávání.
Zde je návod, jak na to:
- S použitím nástroje pro plánování klíčových slov hledejte široká témata klíčových slov, ale ne příliš široká. Vyhledejte slova s přiměřeným průměrným měsíčním vyhledáváním, pak zkontrolujte, jaká je jejich konkurence, a jaká je jejich průměrná cena za kliknutí (CPC). Pokud je klíčové slovo příliš drahé, vyčerpá rychle váš rozpočet a brání udržitelnosti vaší kampaně.
- Při výběru klíčových slov zvažte jejich „záměr“. Google ctí záměr, takže nezapomeňte vyloučit nejednoznačnost a zaměřte se na to, kdo by tato klíčová slova mohl při vyhledávání používat.
- Vytvořte si několik seznamů klíčových slov. Ačkoli někdo doporučuje, aby seznamy klíčových slov obsahovaly 20–30 klíčových slov na jednu reklamní sadu, mohlo by to vést k příliš rychlému vyčerpání denního rozpočtu, a to je zbytečné, pokud jsou vaše klíčová slova dobře zacílená. Ve skutečnosti stačí pět dobře zvolených klíčových slov na jednu sadu reklam.
Zkontrolujte konkurenci
Vždy je dobré provést analýzu konkurence a zjistit, do jakých vyhledávacích výrazů investuje. Díky tomu lépe porozumíte svým protivníkům a zachytíte jejich vyhledávací výrazy.
Poznejte, kdy je dobré být negativní
Negativní klíčová slova jsou pro optimalizaci vašich kampaní v Google Ads velice důležitá. Zabraňují totiž tomu, aby se vaše reklama zobrazovala lidem mimo vaši cílovou skupinu a ti na ni zbytečně klikali. Zajišťují také, že se vaše reklama zobrazí pouze lidem, kteří mají zájem o váš produkt. Pokud například poskytujete softwarové řešení pro evidenci objednávek, mohou být vašimi negativními klíčovými slovy jiné typy softwaru, které by plýtvaly rozpočtem na prokliky. Můžete si také vytvořit seznam běžně používaných negativních klíčových slov, která vám pomohou vyhnout se nekvalifikovaným proklikům od zájemců o zaměstnání, investorů a zájemců o informace. Patří mezi ně výrazy, jako je práce, zaměstnání, nábor, stážista, zdarma, životopis, plat, definice, příklad, co je, školení, schéma, sdružení, výzkum a mnoho dalších.
Diverzifikujte média, přizpůsobte si své publikum
Využívejte vlastní publika založená na webových stránkách a vyhledávaných výrazech v obsahové síti Google, Discover a YouTube. Díky tomu vaše reklamy osloví na míru šitou skupinu uživatelů, kteří hledají pro vás relevantní klíčová slova, a vaše kampaně budou mít šanci běžet na potenciálně levnějších médiích.
Vyzkoušejte remarketing
Další strategie, kterou lze nasadit, zahrnuje použití omezeného počtu drahých klíčových slov, která mají přivést kvalitní návštěvnost na vaše webové stránky. Poté je umístěte do přizpůsobených remarketingových kanálů na cenově dostupnějších médiích (například v obsahové síti Google, remarketingových kampaních) ve snaze o jejich následnou konverzi.
Přizpůsobte své úvodní stránky
Poté, co jste vynaložili tolik úsilí na vyladění svých PPC kampaní Google Ads, by byla naprostá škoda přijít o těžce vydobytá kliknutí a potenciální zákazníky kvůli špatně navržené vstupní stránce.
►Investujte do specializované vstupní stránky, která odpovídá vyhledávacímu dotazu uživatele, má přesvědčivou, emotivní nabídku a obsahuje pouze jednu výzvu k akci.
Pokud máte několik kampaní pro několik produktů nebo služeb, každá by měla mít svou vlastní jedinečnou vstupní stránku. Jinými slovy, nikdy neposílejte prokliky na svou domovskou stránku, pokud nejde o jednostránkový web!
Nechte se vést kvalitou prokliků
Jakmile nastavíte kampaň s pečlivě vybranými klíčovými slovy a začnou vám přicházet návštěvníci, je důležité kontrolovat jejich kvalitu podle jednotlivých klíčových slov.
Pokud je zřejmé, že častěji konvertují návštěvníci přicházející z klíčového slova A než z klíčového slova B, pak můžete bez obav zaměřit svou pozornost, reklamy a další klíčová slova na téma klíčového slova A. Díky tomu získáte návštěvnost, která vám umožní více vydělat.
Závěr
Bohužel, nastavení PPC reklam Google Ads pro B2B zákazníky není jednorázová činnost. Jakmile jednou vyladíte své B2B kampaně v Google Ads do podoby stroje na peníze, nesmíte usnout na vavřínech, ale musíte svůj účet spravovat i nadále.
Často kontrolujte své kampaně – využívejte data o míře prokliků, údaje o konverzích a nákladech na proklik k průběžné optimalizaci kampaní a rozpočtů. Díky tomu si své skvělé výsledky udržíte i v budoucnu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com