Jak vytvořit skvělou stránku s nejčastějšími dotazy?

Otázky a odpovědi
Zjistěte, jak vytvořit skvělou stránku s nejčastějšími dotazy, která zodpoví vašim návštěvníkům vše na co se chtěli zeptat.

Dostává vaše firma mnoho stejných otázek? Existují informace, které byste si přáli snadno sdílet se svým publikem nebo potenciálními zákazníky? Chcete mít snadný způsob, jak se umístit na žebříčku odpovědí na otázky týkající se vašeho podnikání? Pokud jste na některou z těchto otázek odpověděli "Ano!", je více než vhodné umístit na svůj web opravdu vyladěnou stránku s nejčastějšími dotazy.

Stránka s nejčastějšími dotazy odpovídá na otázky, které vaše firma často dostává od zákazníků. Buduje také důvěru vašeho publika a má výhody pro SEO vašeho webu. V zásadě platí, že pokud vaše firma nemá na svých webových stránkách stránku s nejčastějšími dotazy, měli byste ji rozhodně zvážit.

V dnešním článku se zaměříme na odpovědi na následující dotazy:

  • Co je to stránka s nejčastějšími dotazy?
  • Proč byste měli vytvořit stránku s nejčastějšími dotazy?
  • Jak vytvořit stránku s nejčastějšími dotazy?

Co je to stránka s nejčastějšími dotazy?

Stránka s nejčastějšími dotazy je stránka v rámci vašeho webu, která slouží k zodpovídání otázek, které váš tým pravidelně dostává ohledně vašeho podnikání. Stránka s nejčastějšími dotazy může obsahovat různé otázky, od těch nejzajímavějších (jako je otevírací doba vašeho obchodu) až po námitky, které často slýcháte od potenciálních zákazníků.

Například Alza má nejčastější dotazy rozdělené do kategorií a odpovídá jak na obecné dotazy ohledně servisu a služeb, tak na otázky týkající se procesu objednávky či reklamace.

FAQ

Výhody vytvoření stránky s nejčastějšími dotazy

Stránka s nejčastějšími dotazy je nenáročný způsob, jak posunout potenciální zákazníky v prodejním trychtýři.

 

1. Vytváří pozitivní zákaznickou zkušenost

Dobře vytvořená stránka s nejčastějšími dotazy předvídá všechny potřeby nebo otázky, které by potenciální zákazník mohl mít. Ukazuje jim, že myslíte na jejich cestu a máte přehled o tom, co od značky očekávají. Je to další způsob, jak zlepšit komunikaci se zákazníky.

2. Uvolní váš prodejní tým a zároveň posune potenciální zákazníky v prodejním trychtýři.

Snižuje také zátěž vašich prodejních týmů nebo týmů zákaznického servisu. Když potenciální zákazníci snadno najdou vaše zásady vracení zboží na stránce s nejčastějšími dotazy, nemusí před nákupem volat vašemu týmu a ptát se na ně. Váš tým se tak může soustředit na nejasnější nebo hlubší dotazy, které vyžadují větší pozornost a péči.

3. Zlepšuje SEO

Kromě výhod pro zákazníky a vaše zaměstnance poskytuje stránka s nejčastějšími dotazy vaší značce také výhody pro SEO. Pokud je stránka s nejčastějšími dotazy napsána správně, pomáhá vám získat pozice na výrazy relevantní pro vaši firmu. Díky povaze stránek s otázkami a odpověďmi je jejich obsah skvělým zdrojem potenciálních výsledků v podobě výňatků z vyhledávače Google.

Jak vytvořit stránku s nejčastějšími dotazy

Jste připraveni vytvořit vlastní stránku s nejčastějšími dotazy? Postupujte podle následujících kroků.

1. Začněte brainstormingem

Požádejte svůj tým, aby vytvořil seznam otázek týkajících se vašeho podnikání a nabídky. Zapojte své prodejce nebo tým zákaznického servisu! Tito lidé jsou každý den v první linii se zákazníky, takže jsou neuvěřitelným zdrojem informací. Jaké otázky slýchají od potenciálních zákazníků a zákazníků stále dokola?

Můžete také zvážit průzkum mezi stávajícími zákazníky. Zeptejte se, co je vedlo k tomu, že si vybrali právě vaši značku a ne konkurenci. Jejich zpětná vazba vám může pomoci vytvořit otázky, které zahrnete na stránku s nejčastějšími dotazy.

Řekněme, že provozujete restauraci a rozhodnete se provést průzkum mezi některými svými štamgasty. Ti se podělí o to, že se jim líbí vztah, který máte s místními farmami. Vyzbrojeni těmito poznatky můžete na stránce s nejčastějšími dotazy vytvořit oddíl s podrobnými informacemi o zdrojích surovin.

Nakonec se podívejte na konkurenci. Mají již jiné značky ve vašem oboru stránky s často kladenými dotazy? Pokud ano, použijte jejich otázky jako inspiraci při vymýšlení vlastního seznamu.

Můžete zde také zahrnout místní průzkum klíčových slov tím, že identifikujete dlouhé klíčové fráze, které již potenciální zákazníci hledají.

2. Upravte své otázky

Nyní, když máte dlouhý seznam potenciálních otázek pro svou stránku s nejčastějšími dotazy, je na čase jej zredukovat. Vyškrtněte nejasné otázky. Přemýšlejte, jak podobné otázky spojit do jednoho záznamu.

Nezapomeňte, že první písmeno ve slově FAQ znamená "často". Na stránce s nejčastějšími dotazy nemusíte odpovídat na všechny možné otázky. Zaměřte se na otázky, které váš tým slyší každý týden.

Délka a složitost seznamu otázek by měla odrážet složitost toho, co prodáváte. Pekařství nepotřebuje stránku s nejčastějšími dotazy o 75 otázkách, ale poradenská firma, která poskytuje služby v různých odvětvích, by ji potřebovat mohla.

3. Strukturujte seznam otázek

Nyní je čas zmapovat, jak bude váš seznam na stránce vypadat. Když přemýšlíte o uspořádání seznamu, mějte na paměti především potřeby svého publika.

Začněte s těmi otázkami, které jsou skutečně kladeny nejčastěji. Otázky v horní části stránky by měly oslovit co nejširší okruh vašeho publika. Pro maloobchodníka budou například otázky týkající se pracovní doby nebo informací o dopravě relevantní pro každého spotřebitele.

Pokud je váš seznam dlouhý, zvažte jeho seskupení do kategorií pro snadnější prohledávání. Zdravotnické zařízení může vytvořit sekce jako "plánování a rušení návštěv" nebo "pojištění a fakturace".

4. Navrhněte stránku s nejčastějšími dotazy s ohledem na SEO

Nyní, když víte, jak chcete mít stránku s nejčastějšími dotazy strukturovanou, je čas pro její samotný návrh a začlenění obsahu s ohledem na SEO.

V tomto případě je třeba začít průzkumem klíčových slov. V posledních letech se Google a další vyhledávače posunuly směrem k sémantickému vyhledávání. Jejich systémy jsou dnes v podstatě sofistikovanější a nyní rozumí spíše frázím a větám než jen jednotlivým slovům.

Stránky s nejčastějšími dotazy mohou sémantické vyhledávání využít ve svůj prospěch. Začleněním klíčových slov do otázek se vaše firma s větší pravděpodobností umístí na relevantních dotazech.

5. Nezapomeňte na uživatelský zážitek neboli user experience

Při navrhování stránky s nejčastějšími dotazy musíte brát v úvahu SEO, ale nikdy nesmíte zapomenout na lidské publikum. Zvažte začlenění následujících prvků do stránky s nejčastějšími dotazy, abyste spotřebitelům usnadnili orientaci na stránce.

Mnoho stránek s často kladenými dotazy umožňuje návštěvníkům kliknout na otázku a po přečtení odpovědi ji stáhnout. Takové prvky designu pomohou vašemu publiku rychle projít kompletní seznam otázek na stránce.

Odkaz na často kladené dotazy uveďte také v zápatí svých webových stránek. V designu webových stránek je běžné, že odkazy na často kladené dotazy jsou umístěny v zápatí, takže spotřebitelé se tam při hledání odkazu přesunou. Vyjděte vstříc jejich očekávání tím, že odkaz na často kladené dotazy umístíte do zápatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp