Jak vybrat nejefektivnější výzvy k akci

Jak psát výzvy k akci
Ne každý online obchodník má k dispozici reklamní rozpočet jako nadnárodní firma. Ve skutečnosti málokterý obchodník může utratit spoustu peněz na různé marketingové studie. Naštěstí to není vůbec nutné. V Google Analytics můžete získat kvalitní data zcela zdarma.

Pokud používáte Google Ads v obsahové síti pro zvýšení povědomí o vaší značce, je pravděpodobné, že budete chtít tuto návštěvnost směrovat na landing pages (vstupní stránky). Výzva k akci (CTA), kterou si vyberete pro svou reklamu, je v takovém případě velice důležitá, protože je to první interakce, kterou návštěvník udělá s vaší stránkou, a pomáhá nastavit očekávání toho, s čím se po kliknutí na stránku setká.

Níže najdete několik užitečných tipů, které vám pomohou vytvořit správné výzvy k akci, které dokážou zaujmout návštěvníkovu pozornost. V Google Analytics pak snadno zjistíte, jaká výzva k akci na vaše publikum zabírá nejvíce. Můžete například zjistit, že vaši návštěvníci nejsou hned napoprvé připravení na výzvu, která směřuje přímo ke koupi, jako „Koupit ihned“ a podobně, a místo toho je vhodnější použít výzvy, které směřují spíše k získání více informací o produktu.

Jak zjistit, která výzva k akci je efektivnější?

Nechte o tom rozhodnout vaše návštěvníky. Zjistěte, co se jim na stránce líbí, kam klikají a co očekávají. Přestože si možná myslíte, že vaše výzva k akci koresponduje s cílovou stránkou, návštěvníci vás často dokážou překvapit.

Chcete-li zobrazit informace o tom, jak se návštěvníci na vašich stránkách chovají, podívejte se do přehledu Vstupní stránky ve službě Google Analytics.

Jednoduše přejděte na položku Chování> Obsah webu> Vstupní stránky. Jakmile najdete vstupní stránku, můžete si prohlédnout všechny konverzní akce, abyste zjistili, kterou z nich většina návštěvníků preferuje.

Kromě Google Analytics můžeme pro analýzu chování návštěvníků využít i nové rozhraní Google Ads. Má totiž skvělou funkci, která vám ukáže účinnost vstupní stránky na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy.

 

 

Rozhraní Google ads

 

Pokud existuje více akcí, které může uživatel na vstupní stránce provést, například kliknout na další stránku, přímo vám zavolat nebo vyplnit formulář, můžete v Google Ads zjistit, která z akcí byla nejefektivnější. Ještě přesnější zobrazení výkonu můžete získat, pokud je tato vstupní stránka používána pro několik různých kampaní nebo reklamních sestav. Z tohoto přehledu se můžete dozvědět, která z výzev k akci byla úspěšnější, což můžete využít při tvorbě dalších landing pages nebo při tvorbě výzev k akci pro další reklamní sestavy.

Klíčem k úspěchu vstupní stránky je pochopení toho, s jakým záměrem ji lidé navštěvují a co zde vlastně ve skutečnosti hledají.

Mohlo by se zdát, že výzvy k akci, které vedou nejčastěji ke konverzi, můžete nasadit ve všech částech vaší reklamní kampaně, ale ve skutečnosti to není tak úplně pravda. Podle toho, v jaké fázi nákupního procesu se zákazník právě nachází, se liší i jeho záměry a tím pádem jej spíše zaujme jiný typ výzvy k akci.

Návštěvníci, kteří vidí vaši webovou stránku poprvé, většinou dají přednost méně závazným akcím, jako je přihlášení k odběru newsletteru, zatímco uživatelé, kteří vaši stránku navštívili poněkolikáté, jsou většinou již pevněji rozhodnuti si výrobek či službu koupit, a pravděpodobnost konverze je tak mnohem větší.

Pokud používáte jednu vstupní stránku pro všechny návštěvníky, možná nenabízíte každému z nich to, co právě chce. Pravděpodobně bude lepším řešením použít více vstupních stránek, reklamních sestav a výzev k akci, které se zaměří na různé fáze nákupního procesu, kterým zákazníci procházejí.

Při segmentaci dat podle typu konverze se můžete podrobněji podívat na údaje stránky v Google Ads na kartě Publika.

Rozdělte své návštěvníky do různých publik

Existuje mnoho způsobů, jak cílit na uživatele v reklamní síti. Můžete vytvořit publika podle témat, zájmových kategorií, různých tržních segmentů a podobně. Zde je příklad toho, jak můžete rozdělit publika v In-market audiences:

Google Ads úprava segmentů publika

Řekněme, že chcete vytvořit informační kampaň zaměřenou na uživatele, kteří odpovídají publiku Sportovní obuv. Jak zjistíte, co mají uživatelé v této kategorii rádi? Zjistěte, co na vašem webu dělají a jak se chovají. Odpovědi na tyto otázky najdete stejným způsobem jako předtím – v Google Analytics.

Chování návštěvníků můžete v Google Analytics zkontrolovat v části Publikum. Můžete zkontrolovat, v jakém publiku se vaši návštěvníci nacházejí, stejně jako to, jak se rozdělení návštěvníků do publik mění v čase. Díky této užitečné funkci můžete zjistit, že některé segmenty publika se chovají odlišně nebo že některé mají pro vaše podnikání větší význam a přinášejí více konverzí. Vyzbrojeni těmito znalostmi dokážete ještě lépe přizpůsobit vaše PPC kampaně na míru svým cílovým skupinám zákazníků.

Jak můžete vidět na obrázku nahoře, statistiky vám ukážou, do které kategorie spadalo nejvíce návštěvníků. Pokud ze statistik zjistíte, že tito návštěvníci upřednostňovali konverzaci namísto odeslání formuláře, pravděpodobně bude lepší nasadit výzvu k akci, která bude v souladu s jejich záměrem. 

Pokud cílíte na určitou skupinu, můžete si tímto způsobem potvrdit, že vaše výzvy k akci jsou v souladu se zájmy vašeho publika.

 

Zkontrolujte chování návštěvníků napříč různými platformami

 

Lidé nepřistupují na stránky pouze z počítačů, ale čím dál více z různých mobilních zařízení, jako jsou telefony či tablety. Pokud si prohlédnete statistiky rozdělené podle různých zařízení, zjistíte, že se návštěvníci chovají rozdílně, podle toho, na jakém zařízení se stránka zobrazuje.

Někteří návštěvníci nechtějí vyplňovat formuláře na svém mobilním telefonu. Na rozdíl od uživatelů desktopu upřednostňují přímé telefonické volání nebo používání nástroje pro chat.

Kdybychom tyto údaje nevyčlenili, vypadalo by to, že návštěvníci, kteří reagovali na konkrétní výzvu k akci, upřednostňují jak vyplnění formuláře, tak přímý hovor s prodejcem bez ohledu na zařízení.

Jakmile však data rozdělíte, ihned uvidíte, že bude lepší vytvořit reklamní sestavy pro každý z těchto segmentů zvlášť a pro uživatele z mobilních telefonů vytvořit speciální cílovou stránku, která by reflektovala specifické potřeby těchto uživatelů.

Vytvořte víc reklamních sad a experimentujte

V PPC reklamě je důležité neustále testovat, měřit a vyhodnocovat, která z reklam si vede nejlépe. Pro nastavení nových reklamních sad můžete využít údajů, které získáte z Google Analytics. Ze statistik snadno zjistíte, co vaše publikum na vstupních stránkách preferuje, a díky tomu dokážete vytvořit perfektní výzvy k akci, které budou mít co největší dopad na potenciální nové zákazníky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp