V dnešní digitální éře je pro hotely nezbytně důležité využívat moderních nástrojů a technologií pro dosažení co největšího dosahu a zvýšení výnosů. Jedním z takových nástrojů jsou i PPC kampaně Performance Max od Google Ads. Tento průvodce vás provede krok za krokem nastavením této kampaně pro hotely, abyste mohli maximalizovat svůj potenciál a minimalizovali možné obtíže a problémy.
Společnost Google nedávno zveřejnila své osvědčené postupy pro Performance Max pro inzerenty z oblasti cestovního ruchu a turistiky. Potřeba dalších podpůrných nástrojů mimo oblast maloobchodu a elektronického obchodování je silná, protože Google nadále upřednostňuje Performance Max a automatizaci. Nejnovější výukové video společnosti Google obsahuje klíčové kroky k nastavení úspěšné kampaně Performance Max pro hotelové objekty.
Propagované výhody systému Performance Max pro hotely jsou podobné jako v jiných odvětvích:
- Možnost oslovit uživatele v celém rozsahu inventáře Google
- Rozšíření dosahu značky pomocí dalších reklamních formátů a kanálů
- Využití strategických vstupů, které pomáhají řídit umělou inteligenci Google pro dosažení maximálního výkonu.
Krok 1: Příprava nastavení účtu
Než se vrhnete na vytváření kampaní, je nezbytné zkontrolovat nastavení obchodních dat.
Přejděte do části "Nástroje a nastavení" >> "Business Data" a vyberte kanál "Hotel Properties".
Zde si inzerenti vybírají hotely, které budou později v kampani Performance Max vybírat.
Pro obchodníky s několika málo nemovitostmi použijte "výběr hotelu" výběrem hotelů z mapy.
Pokud je použito více než 50 nemovitostí, existují tři možnosti, jak je přidat do obchodních údajů:
- Vytvořte kanál pomocí adres URL Map Google
- Použijte hotely v účtu Hotel Center, který je propojen s účtem Google Ads.
- Použijte rozhraní Google API
Krok 2: Vyberte nastavení kampaně
Nyní je čas nastavit kampaň Performance Max for Hotels.
Při vytváření nové kampaně vyberte jako cíl "Prodej" a poté konverzní akci "Nákupy".
Po těchto výběrech zvolte "Performance Max", která bude ve výchozím nastavení nastavena na výběr hotelu. Vylepšení specifické pro cestovní ruch umožní inzerentům vybrat zdroj datového kanálu (z kroku 1).
Jednou z nejdůležitějších součástí je výběr strategie nabídek, která je v souladu s cíli společnosti. Na výběr je buď maximalizace:
- Konverze (pokud mají všechny konverze stejnou hodnotu)
- Hodnoty konverze (pokud má každá konverze jinou hodnotu, například jiné hotely poskytují jiné ceny apod.)
Google doporučuje nastavit cílovou hodnotu CPA (Cost Per Acquisition) nebo cílovou hodnotu ROAS (Return On Ad Spend) z posledních 30 dnů, srovnatelnou s ostatními kampaněmi v účtu s podobnými cíli. To pomůže nasměrovat umělou inteligenci Googlu od začátku správným směrem.
Nakonec upravte další nastavení, jako je plán reklam, datum zahájení a ukončení a rozpočet.
Krok 3: Přizpůsobení skupin aktiv
První položkou, kterou je třeba vybrat, je výchozí logo, které lze použít pro jakýkoli hotel v rámci kampaně Performance Max.
Každý hotel, který byl v kampani vybrán, se automaticky stane vlastní skupinou aktiv (podobně jako reklamní skupina u kampaní mimo Performance Max).
Součásti skupiny aktiv
Každá skupina aktiv se skládá z následujících položek:
- Adresa URL webové stránky
- Obrázky
- Logo(a)
- Videa
- Textový titulek(y)
- Popis(y) textu
- Výzva k akci (CTA)
Umělá inteligence společnosti Google automaticky zkopíruje prostředky z vybrané webové stránky. Inzerenti však musí zkontrolovat vše, co bylo vybráno. Inzerenti mohou také rozhodovat o použitých kombinacích.
Google uvádí, že pokud nejsou k dispozici žádné video prostředky, automaticky je vytvoří na základě jiných vybraných obrazových prostředků.
Automaticky vybrané prostředky je nutné zkontrolovat, protože vždy existuje prostor pro chybu - zejména pokud webová stránka není aktuální. Nezapomeňte zkontrolovat následující položky:
- Gramatiku v titulcích a popisech
- Obrázky a videa jsou aktuální a kvalitní.
- Zda jsou loga správně oříznuta
- Zda jsou CTA v souladu s cíli webu
Využívejte signály publika
Inzerenti mohou také vytvářet a nahrávat své zdroje pro větší kontrolu. I když to může být trochu rušnější proces, je to lepší pro marketéry, kteří chtějí mít kampaň více pod kontrolou.
Další důležitou položkou, kterou je třeba přidat do kampaně před jejím spuštěním, jsou signály publika. Začněte přidáním všech dostupných údajů první strany nebo zákazníků, které pomohou umělé inteligenci Googlu najít více uživatelů, u nichž je největší pravděpodobnost, že si zarezervují pobyt ve vašem hotelu.
Dalšími signály publika, které doporučujeme přidat, jsou segmenty "In-Market" společnosti Google. Tyto signály, podobně jako data první strany, nasměrují umělou inteligenci Google k většímu počtu uživatelů z dolní části marketingového trychtýře, kteří jsou připraveni podniknout akci.
Nakonec před spuštěním zahrňte další prostředky (dříve "rozšíření"), jako jsou sitelinks, callouts a výzvy, abyste reklamu zviditelnili.
Jakmile jsou tyto položky vytvořeny a zkontrolovány, lze kampaň spustit!
Google doporučuje vyhodnotit počáteční výkonnost kampaně po několika týdnech od spuštění. Doporučuje se to proto, že to Googlu umožní testovat, optimalizovat a zohlednit případné zpoždění konverzí nebo prodlevy, kdy zákazníci potřebují více času na rezervaci.
Při optimalizaci kampaně Performance Max for Hotels pravidelně kontrolujte následující skutečnosti:
- Zjistěte, zda nedošlo k neschválení reklamy nebo aktiva, které by mohlo ovlivnit výkonnost.
- Výkonnost jednotlivých aktiv s cílem zlepšit kreativu- signály publika, abyste zajistili, že se nejrelevantnější reklamy zobrazují nejrelevantnějším uživatelům
Společnost Google poskytuje inzerentům reporty pro jednotlivá zařízení, které pomáhají určit orientační poptávku cestujících v různých lokalitách. To jsou pro marketéry cenné informace, protože mohou pomoci ovlivnit další kampaně, které nejsou zaměřeny na Performance Max, a to, kam přesunout priority.
Shrnutí
Nastavení kampaně Performance Max pro hotely může být velmi účinným způsobem, jak maximalizovat dosah vašeho hotelu a přitáhnout nové hosty. Sledováním tohoto průvodce krok za krokem a zaškrtnutím všech nezbytných počátečních vstupů se vyhnete potížím a problémům během optimalizace. Pamatujte si, že každý hotel je unikátní, a proto je důležité pravidelně analyzovat a upravovat vaše kampaně, abyste dosáhli nejlepších výsledků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com