Již od července letošního roku bude v Google Ads zrušena možnost přidávat nové rozšířené textové reklamy (ETA). Měli byste se proto zaměřit na nové responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA) a pokusit se je co nejvíce optimalizovat, abyste si udrželi náskok před vašimi konkurenty.
Responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA) existují v Google Ads vedle původních rozšířených textových reklam (ETA) od května 2018 a poskytují tak inzerentům více formátů pro jejich PPC kampaně. Postupně se responzivní reklamy ve vyhledávání staly nejen výchozím, ale do budoucna mají být také jediným formátem textových reklam v Google Ads. Inzerenti by proto měli začít optimalizovat responzivní reklamy ve vyhledávání, aby si udrželi náskok před konkurencí. Zde je několik taktik, které vašim responzivním reklamám pomohou ke zvýšení jejich účinnosti.
Používejte více variant titulků a popisů
Varianty titulků mohou inzerentům umožnit použití více klíčových slov, díky čemuž mohou jejich RSA reklamy oslovit více potenciálních zákazníků. Pokud dáte Googlu více variant, pak se míra prokliku zákonitě zvýší, protože je schopen zobrazit správnou reklamu správnému uživateli ve správný čas. Přidání více titulků naštěstí také zvyšuje celkový počet zobrazení, protože dává Googlu větší flexibilitu při vytváření ideální reklamy pro každou situaci, což vede k většímu počtu zobrazení na RSA. Skokové zvýšení míry prokliku však nemusí být nutně doprovázeno zvýšením míry konverze. Je proto důležité přidávat takové titulky a popisy, u kterých je vyšší komerční potenciál, to znamená, že na ně budou klikat především lidé, kteří si u vás chtějí něco koupit.
Analyzujte popisky aktiv
Štítky aktiv v reklamách Google ukazují, která aktiva mají dobrou výkonnost, a která byste měli nahradit. Pokud některá aktiva vykazují dlouhodobě (po dobu dvou týdnů a více) nízkou výkonnost, zvažte jejich úpravu či vypnutí. Štítky aktiv jsou založeny na skutečném výkonu, takže je dobré podle nich optimalizovat.
Prohlédněte si přehled kombinací
Přehled kombinací ukazuje inzerentům, jaké kombinace reklam se zobrazují nejčastěji. To vám může poskytnout přehled o tom, jak optimalizační algoritmy Googlu fungují – a zda nedošlo k nějaké chybě. Kontrolujte, zda nedochází k nějakým nechtěným kombinacím reklamních textů. Google dynamicky kombinuje jednotlivé varianty nadpisů a popisů a někdy se ve výsledku může objevit kombinace, se kterou nejste spokojeni. Na tomto místě se můžete podívat, jaké jsou nejčastější kombinace reklam, které Google potenciálním zákazníkům nabízí.
Zavedení inteligentní automatizace biddingu
Pokud provádíte manuální bidding a necháváte Google zobrazovat vaše responzivní reklamy publiku s menší pravděpodobností konverze, můžete dosáhnout horších výsledků, než v případě, že zapojíte inteligentní automatizaci biddingu.
►Pokud zkombinujete inteligentní bidding s automatickým zobrazováním správné reklamy Googlem, můžete dosáhnout dobrých výsledků – a to i v případě trochu širší shody.
Tuto taktiku podporují i data z vyhledávání. Podle Googlu zaznamenávají inzerenti, kteří v kampaních využívají širokou shodu a inteligentní bidding, a kteří přejdou z rozšířených textových reklam na responzivní reklamy ve vyhledávání, v průměru o 20 % více konverzí při podobných nákladech na konverzi.
Takovýto kombinovaný přístup k biddingu může inzerentům pomoci vytěžit z automatizace Googlu maximum. A možnost používat A/B testování v rámci responzivních reklam ve vyhledávání může pomoci dosáhnout ještě lepších výsledků. Pokud je automatizace budoucností reklam ve vyhledávání, bylo by pro inzerenty moudré využívat systémy strojového učení Google v plném rozsahu.
Ať se nám to líbí či nikoli, rozšířené textové reklamy končí a budoucnost se ponese ve znamení responzivní reklamy ve vyhledávání – alespoň do té doby, než v Google Ads vymyslí něco nového. Výše zmíněné tipy vám pomohou vaše responzivní reklamy optimalizovat tak, abyste z nich dostali maximální výkon.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com