Google Ads dává světu marketingu prostor pro propagaci firem a zvýšení prodejů nejen ve vyhledávači Google, ale i jinde na internetu. Pro PPC marketéry je to jeden z nejdůležitějších nástrojů. Seznamte se proto s jeho novými funkcemi, které Vám usnadní práci a pomohou vytvářet efektivnější reklamní kampaně.
Cesta od AdWords po Google Ads
V začátcích PPC reklamy jste se mohli setkat s reklamním systémem AdWords. Tento reklamní systém ve svých prvopočátcích nabízel zakládání a správu reklamních kampaní inzerentům z centrály Google. To se však v průběhu pár let změnilo a inzerenti si nyní spravují kampaně sami. Kvůli zvýšené poptávce o tento prostor a zvyšujícím se nárokům uživatelů se původní reklamní systém musel neustále vylepšovat. S vylepšením přišla po osmnácti letech i změna názvu. Od roku 2018 se tak setkáváme s reklamním prostorem Google Ads, který firma Google neustále vyvíjí a přidává nové vychytávky pro ještě efektivnější kampaně.
Maximální výkon pro cíle v prodejnách
Možná už jste slyšeli o Místních kampaních, které nabízejí potencionálním zákazníkům pomocí polohy v reálném čase zobrazování reklam, které jsou pro ně místně relevantní. Pokud je Vaším cílem to, aby se zobrazovala reklama na Vaši prodejnu zákazníkům, kteří jsou v její blízkosti, ideálním nápadem je využít kampaně typu Maximální výkon pro cíle v prodejnách. Tento nástroj Vám za poskytnutí údajů o umístění prodejny, reklamních textů a Vašeho rozpočtu za pomocí strojového učení vytvoří reklamu, kterou bude zobrazovat potencionálním návštěvníkům prodejny. Zákazník Vás tak jednodušeji najde, jelikož ho k Vám Google nasměruje a Vy získáte více prodejů.
Chytré Nákupy Google, jako cesta k efektivnímu získávání nových zákazníků
Ať už se jedná o nové zákazníky nebo ne, jsou všechny konverze důležité. Hodnotnější jsou však konverze od nových zákazníků, jelikož pravděpodobněji povedou k budoucím nákupům. Google Ads nabízejí funkci Chytrých kampaní, které zjednoduší správu kampaní, maximalizují hodnotu konverzí a rozšiřují zasažené publikum. Tato funkce opět využívá strojového učení, díky kterému vytváří ze zadaných zdrojů celou řadu reklam. Reklamy se následně zobrazují v nejrůznějších kanálech, jako je vyhledávání Google, obsahová síť či YouTube.
Funkci chytrých nákupu nejlépe využijete tak, že budete používat různé značky pro vracející se i nové zákazníky. Značky zákazníkům stanovíte prostřednictvím Správce značek. Nezapomeňte na propojení Google Ads s platformou Google Analytics. Chytré kampaně Vám díky tomu pomohou snadněji vypočítat celkovou celoživotní hodnotu každého zákazníka, a tak optimalizovat způsob, jak nové zákazníky získat.
Nákupy Google lze využít zdarma!
Nákupy Google jsou stále prostorem, ve kterém převažuje placená PPC reklama. Do Nákupů Google se ale se svými produkty můžete dostat i zdarma. Jak toho docílit? Nejlepším způsobem je optimalizace jednotlivých reklam v Nákupech Google a následné posouzení, které z aktuálně propagovaných produktů mají nejvyšší míru prokliku a nejlepší konverze. Pro nastavení zobrazováni produktů zdarma využijete nástroj Google Merchant Center. Jak přesně vše nastavit, se dozvíte v Nápovědě Google Ads.
Levnější inzerování na obsahové síti
Videoreklamy a obsahová reklama obvykle než nákup produktu vyvolávají u uživatelů povědomí o značce. Google se však rozhodl přijít s novinkou a tento standard narušit. Jelikož Google shromažďuje obrovské množství dat o svých uživatelích, jako jsou informace o profilech, historii procházení a záměrech uživatelů, je poměrně snadné předvídat jejich nákupní rozhodnutí. Společnost může vyladit algoritmus takovým způsobem, aby se každému uživateli zobrazovaly relevantní a vizuálně vhodné reklamy, což vede nakonec k zakoupení produktu či služby. Google toto vyladění využívá nově v obsahové reklamě a v reklamách na YouTube. Jak a proč na YouTube inzerovat? To se dozvíte v našem článku.
Kreativita je klíčem k úspěchu
Lidé obvykle zaujme lépe grafická reklama než jen prostý text. To platí i pro zobrazování reklam na mobilních zařízeních. Google Ads proto přichází s funkcí, díky které můžete využívat nové formáty reklam pro vyhledávání Google navržené pro mobilní zařízení. Vaše reklamy mohou být nyní kreativnější a vizuálně zajímavější pro zvolenou cílovou skupinu.
Chcete zacílit přímo na Vaši cílovou skupinu, ale nevíte jak na to? Nebojte se nás oslovit, jsme tu pro Vás! Rádi Vám pomůžeme prozkoumat cílový trh, předáme rady ohledně toho, co považuje Vaše cílová skupina za nejatraktivnější způsob reklamy a pomůžeme Vám nastavit efektivně Vaše PPC kampaně.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com