Jak na reklamu na LinkedIn

Průvodce reklamou na Linkedin
Možná jste slyšeli na reklamu na sociální síti LinkedIn stížnosti, že příliš nefunguje. Je však na těchto stížnostech něco pravdy?

Připusťme si: na rozdíl od Facebooku, LinkedIn není pro každou firmu. To však neznamená, že se nemůže stát užitečným zdrojem nových návštěv a konverzí právě pro vás. LinkedIn je skvělá platforma pro šíření povědomí o značce a oslovování vedoucích pracovníků firem. Proto se jedná o výborný marketingový nástroj zejména pro B2B klientelu.

Pokud se ve svém marketingu zaměřujete na profesionály, nabízíte vzdělávací materiály obchodníkům, nebo jen rozšiřujete povědomí o značce, LinkedIn je platformou jako stvořenou pro vás.

Pokud se chystáte inzerovat na LinkedIn, musí mít vaše společnost na této sociální síti svou stránku, aby mohla zveřejňovat obsah.

Jakmile budete mít vše nastaveno, můžete se ponořit do specifik služby LinkedIn Ads. Nebojte se, není to tak složité. V tomto průvodci placenou reklamou na LinkedIn se dozvíte vše, co potřebujete vědět, včetně:

• jednotlivých možností reklamy na LinkedIn,

• jaké remarketingové možnosti LinkedIn podporuje,

• jak cílit na určité publikum na LinkedIn.

Typy LinkedIn reklam

Podobně jako ostatní sociální reklamní platformy, i LinkedIn nabízí více typů reklam. A podobně jako u ostatních platforem byste měli zvolit takový formát reklamy, který bude odpovídat výsledku, jehož chcete dosáhnout.

Reklamy na LinkedIn podporují tyto cíle:

  • zvyšování povědomí o značce,
  • návštěvy webových stránek,
  • angažovanost,
  • zobrazení videa,
  • generování leadů,
  • konverze,
  • žádosti o zaměstnání.

Sponzorovaný obsah LinkedIn

Sponzorovaný obsah vypadá podobně jako běžný příspěvek na LinkedIn. Může obsahovat vše, co běžný příspěvek s nadpisem, obrázkem a odkazem na cílovou stránku. Jediným viditelným rozdílem oproti běžnému příspěvku je nápis „promoted“.

Textové reklamy na LinkedIn

Textové reklamy LinkedIn se podobají reklamám ve vyhledávání, jaké znáte například z Googlu nebo Bing. Fungují na základě známého schématu placení za proklik nebo za zobrazení a zobrazují se v postranním panelu. Vypadají jako textový blok s titulkem vedle loga společnosti.

Linkedin nová reklama

Sponzorované zprávy InMail

Znáte ten pocit, když se přihlásíte do LinkedIn a máte 10 nových zpráv? Je pravděpodobné, že některé z nich jsou obchodní nabídky, které jste obdrželi prostřednictvím reklamní služby InMail. Obchodníci nebo marketingové týmy mohou vytvořit seznam kontaktů, na které budou posléze posílat osobní zprávy.

Obrázkové reklamy

Na LinkedIn můžete používat i obrázkové, grafické reklamy, které se zobrazují na stránkách LinkedIn.com v panelu vpravo. S těmito grafickými reklamami můžete cílit na největší profesionální publikum na základě záměru nebo osob, což je skvělá zpráva pro inzerenty v oboru B2B, kteří zde mají skvělé možnosti pro cílení.

Dynamické reklamy

Nové dynamické reklamy společnosti LinkedIn jsou v podstatě nejvíce personalizované, jak jen to na této sociální síti je možné. Inzerenti se mohou rozhodnout, zda budou prostřednictvím reklamních spotů zveřejňovat nová pracovní místa ve své firmě, nabízet stahování obsahu, přivádět návštěvníky na vlastní firemní profil nebo zvyšovat návštěvnost webových stránek. Tento typ reklamy také nabízí šablony a možnosti automatického překladu, aby pro vás bylo přizpůsobení reklamy co nejsnadnější.

Dynamické reklamy se zobrazují na stránkách LinkedIn.com v panelu napravo, pokud je uživatel přihlášen do svého LinkedIn účtu.

Náklady na reklamu LinkedIn

Stejně jako ostatní u ostatních reklamních platforem jsou náklady na inzerci v LinkedIn určeny vaším reklamním rozpočtem a výší vašich nabídek. To znamená, že vaše celkové výdaje na reklamu se budou lišit v závislosti na vaší firmě a vašich cílech, protože na nich závisí typy reklam, které vyberete pro své kampaně a rozpočty, které nastavíte.

Platforma LinkedIn však má několik minimálních hodnot, kterých musí všichni inzerenti dosáhnout:

  1. minimální denní rozpočet na kampaň je 10 USD,
  2. celkový rozpočet na kampaň je minimálně 10 USD (volitelná funkce pro Sponzorovaný obsah),
  3. minimálně 2 USD na jeden proklik nebo tisíc zobrazení v kampaních s textovou reklamou,
  4. v LinkedIn je také minimální nabídka pro kampaně typu „Sponzorovaný obsah“, ale přesná hodnota této nabídky bude záviset na cílovém publiku.

Cílení na LinkedIn

Cílení je oblast, ve které reklama na LinkedIn vyniká nad ostatními reklamními a sociálními platformami. Je to díky tomu, že profily uživatelů jsou lépe a častěji aktualizované a obsahují více informací o jejich byznysu a úspěších.

Členové sdílejí na LinkedInu své pracovními zařazení, jména společností, senioritu, profesní zájmy a další údaje, podle kterých na ně můžeme cílit.

S více než 500 miliony členů, mezi kterými je 73 milionů lidí ve vedoucích pozicích a 45 milionů lidí s rozhodovacími pravomocemi, je velmi pravděpodobné, že se vaše reklama dostane k těm správným lidem.

Tvorba cíleného publika

Chcete-li začít s tvorbou odpovídajícího publika, měli byste na své webové stránky umístit značku, která vám umožní přesměrovat návštěvníky na váš LinkedIn profil. Jedná se o stejný princip jako v případě Facebooku nebo Googlu. Značka LinkedIn se nazývá „Insight Tag“ a může být použita i k vytvoření „lookalike“ publika. Kromě cílení na návštěvníky vašich webových stránek můžete také nahrávat nebo integrovat seznamy e-mailových adres předchozích zákazníků a cílit na adresáty prostřednictvím LinkedIn.

Pokud nemáte dostatek návštěvníků webových stránek ani zákazníků, abyste mohli vybudovat životaschopné publikum, neztrácejte hlavu.

LinkedIn Ads nabízí možnost, která rozšiřuje váš dosah prostřednictvím sítě přispěvatelů. Tímto způsobem můžete získat nové publikum, ale pozor, v některých případech může být počet získaných lidí opravdu velký.

Kromě základní značky Insight můžete do svých kampaní umístit také sledování konverzí. Pomocí těchto značek můžete získat skvělé možnosti pro sledování jednotlivých nákupů nebo chování uživatelů na vašem webu.

Linkedin správce kampaní

Možnosti cílení na vyhovující cílové skupiny

Reklamy LinkedIn mají propracované možnosti cílení, což znamená, že můžete vaše reklamy zobrazit správným lidem. Máte-li zájem o testování účinnosti reklamy na různých cílových skupinách, můžete své publikum uložit jako šablonu.

Chcete-li nastavit cílení, začněte nejprve se základy: jazykem a umístěním. Trvalé geolokace můžete zvolit tak, jak je specifikováno v uživatelských profilech, tj. například „Praha a okolí“ nebo přesnější umístění na základě IP adresy.

Jakmile určíte jazyk a místo, můžete své publikum zúžit na základě dostupných možností cílení.

Společnost

Cílení podle společností je zvláště užitečné, pokud se snažíte cílit na jednotlivé obory. Cílení podle společnosti je u reklamy na LinkedIn mnohem efektivnější ve srovnání s jinými reklamními platformami (včetně Facebooku nebo Twitteru), protože u členů LinkedInu je mnohem větší pravděpodobnost, že budou jejich informace o zaměstnavateli aktuální.

Pokud cílení na konkrétní společnost není pro vaši reklamní strategii důležité, můžete tuto možnost cílení stále používat, abyste své publikum zúžili a omezili.

Propojení společnosti: LinkedIn umožňuje cílit na uživatele spojené s vybranými společnostmi, pokud mají více než 500 zaměstnanců.

Followeři společnosti: Tento výběr vám umožní dostat se k lidem, kteří sledují vaši firemní stránku.

Odvětví: Na základě primárního odvětví uvedeného na stránkách společnosti můžete oslovit uživatele LinkedInu zaměstnané v těchto odvětvích.

Jména společností: Oslovte zaměstnance na základě názvu společnosti uvedeného na jejich profilu.

Velikost: Na základě počtu zaměstnanců uvedených v profilu společnosti můžete oslovit zaměstnance, kteří pracují ve firmách určité velikosti.

Demografie: Cílení podle demografie je jednoduché – přidejte do svého publika uživatele, kteří jsou určitého věku nebo pohlaví, což je odvozeno z jejich profilu.

Vzdělání: Reklamy na LinkedInu umožňují oslovit členy na základě jejich vzdělání nebo studijních oborů (např. „marketing“ nebo „žurnalistika“), popřípadě jmen škol, kde studovali.

Pracovní zkušenosti: Uživatele LinkedInu můžete oslovit i podle toho, jaké jsou jejich pracovní zkušenosti a dovednosti uvedené v jejich profilech. Můžete také oslovit uživatele s určitou úrovní seniority, pracovní pozicí nebo dlouholetými zkušenostmi uvedenými na jejich profilu.

Zájmy: LinkedIn nedávno zavedl cílení na uživatele na základě jejich zájmů. Nyní můžete do svých publik zahrnout uživatele, kteří se připojili ke skupinám kolem určitých zájmů – jako je marketing nebo digitální reklama –, a uživatele se zájmy, které jsou v souladu s cílem vašeho podnikání.

Vyzkoušejte reklamu na LinkedInu ještě dnes

Když LinkedIn poprvé spustil svou reklamní platformu, nebyla ze začátku příliš uživatelsky přívětivá. Reklamní systém LinkedIn se naštěstí během posledních několika let výrazně změnil a nyní nabízí samoobslužnou platformu, která nedávno získala UX upgrade pro snadnější ovládání.

Pokud se obáváte, že utratíte za reklamy příliš mnoho peněz, platforma vám usnadní nastavení rozpočtů a typů nabídek a koncových dat.

Díky reklamám na LinkedInu tak můžete najít nejlepší zákazníky pro vaše podnikání. Pokud byste si s nastavením reklamních kampaní na LinkedInu přesto nevěděli rady nebo jejich správu chcete svěřit zkušeným profesionálům, s důvěrou se obraťte na naši marketingovou agenturu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp