Jak mobilní telefony změnily PPC reklamu v roce 2015? (1/2)
Svět PPC byl letos skutečně velice rušný. Velcí hráči, jako jsou Facebook a Google, představili spoustu nových možností propagace a budoucnost PPC byla nejistá. Specialista na PPC, Larry Kim, tvrdí, že PPC reklama je příliš drahá a její trend klesá. Co se vlastně s PPC děje?
Téměř všechny změny, které byly provedeny v PPC reklamě, mají jedno společné: optimalizaci pro mobilní zařízení. Jak přesun uživatelů z počítačů na mobil ovlivňuje digitální reklamu? Skoro každý rok od roku 2009 je očekáváno, že daný rok bude rokem mobilním. Pravdou je, že uplynulé roky svým způsobem mobilní byly. Nicméně, v roce 2015 nebyl mobil pouze důležitý. V tomto roce se totiž stal dominantním.
V květnu tohoto roku Google potvrdil, že vyhledávání na mobilních zařízeních předčilo klasické desktopové vyhledávání, a to nejméně v deseti zemích. Pravdou je, že pokud jste nezačali optimalizovat své PPC kampaně pro mobilní návštěvníky, tito zákazníci jsou dnes už jinde.
Například tlačítko Volat, které Google představil v únoru, umožňuje uživatelům spojit se s vámi ihned, aniž by museli klikat na text reklamy a hledali pak kontakt na další stránce. Tito uživatelé tak provedou konverzi okamžitě. Tato výzva k akci však není vždy ideálním řešením. Lepší možností je, mít zároveň velmi dobře postavenou vstupní stránku, kde nebudou chybět jak výzvy k akci, tak potřebné informace.
Ať už podniknete jakékoliv kroky, nezapomeňte, že od nynějška je každý rok rokem mobilním.
Blokování reklam
Zatímco bylo zavedeno mnoho nových reklamních příležitostí na mobilních telefonech, na stolních počítačích se stále více a více rozšiřují blokátory reklam. Společnost Pagefair, která umožňuje obchodníkům prezentovat nenápadné reklamy, které obejdou blokátory reklam, se ve spolupráci se společností Adobe snažila zjistit více informací o blokování reklam. Výsledky byly ohromující. Bylo totiž zjištěno, že více než 200 milionů uživatelů používá blokování reklam, což je o 41 % více, než předešlý rok. Inzerenti tedy přichází o své potenciální příjmy každým rokem více a více.
Mobilní telefony, zejména ty se systémem iOS, byly považovány za bezpečné místo, kde mohou být zobrazovány reklamy inzerentů bez blokování. I toto se však během tohoto roku změnilo. Apple umožnil uživatelům se systémem iOS blokovat obsah.
Systém iOS sice neblokuje reklamy zcela sám, ale umožňuje vývojářům vyvíjet aplikace, které budou blokovat typy obsahu zobrazované přes Safari. A nejedná se pouze o inzeráty. Pokud se tak vývojář i uživatel rozhodnou, mohou blokovat obrázky, videa, cookies a mnoho dalších typů obsahu.
Společnost, která vyvinula populární webový prohlížeč Firefox, se také snaží proti sledovacím mechanismům bojovat, nicméně reklamy jsou stále „vychytanější“ a umí tyto systémy obejít. Blokování obsahu se ještě příliš neujalo na mobilních zařízeních, zde používají blokování reklam pouze 2 % uživatelů. Vzhledem k velkému úspěchu blokování na stolních počítačích společně se zkušeností, že na mobilním telefonu bývají reklamy ještě více rušivé, je předpokládáno, že se tento způsob ochrany soukromí bude dále rozvíjet. Stále více uživatelů však používá k prohlížení webových stránek mobilní telefony, u kterých zatím blokování reklam není příliš rozšířené.
Zdroj: unbounce, searchengineland, ppchero Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv