Jak funguje ověřování e-mailu?

e-mailing
Stává se vám, že vaše emaily končí ve složce s nevyžádanou poštou? Pak byste měli vyřešit problém s jejich doručitelností. Jak na to?

Pokud k propagaci svých produktů používáte e-mail marketing, je doručitelnost e-mailů jedním z nejdůležitějších faktorů. Bohužel se někteří poskytovatelé internetových služeb (ISP) snaží chránit schránky uživatelů před spamem natolik horlivě, že občas vylijí s vaničkou i dítě. Namísto, aby umožnili uživatelům nastavit si, jaké e-maily chtějí dostávat a jaké ne, spoléhají na algoritmy, které nakonec blokují dobré e-maily a často spam stejně propustí. Některé e-mailové newslettery jsou tak automaticky zachyceny spam filtrem, přestože je lidé chtějí dostávat a sami se k jejich odběru přihlásili.

V e-mailovém marketingu však musíme hrát s kartami, které jsme dostali, takže se musíme postarat, aby procento doručených e-mailů bylo co nejvyšší. Jinak se vám může snadno stát, že velká část e-mailů, které posíláte (a za které platíte), navždy zmizí ve složkách nevyžádané pošty.

Možná naopak máte nastaveno ověřování e-mailů pro vaši primární službu e-mailového marketingu, ale máte spoustu jiných systémů, které ověřeny nejsou. Schválně, kolikrát jste čekali na mail, který nepřišel, a po telefonické urgenci jste slyšeli obvyklou otázku: "Zkontroloval jste si složku se spamem?". Pokud musíte kontrolovat složku se spamem, s největší pravděpodobností máte problém s ověřováním e-mailů a měli byste vyřešit problém s jejich doručitelností.

Co je to ověřování e-mailů?

Ověřování e-mailů je proces, kterým poskytovatelé internetových služeb (ISP) zajišťují, že e-maily jsou skutečně od oprávněného odesílatele. Potvrzuje, že samotná e-mailová zpráva nebyla na své cestě od zdroje k příjemci upravena, hacknuta nebo zfalšována. E-maily, které nejsou ověřeny, často končí ve složce nevyžádané pošty příjemce. Ověřování e-mailů zlepšuje možnost doručení e-mailů do složky doručené pošty, kde si ji adresát skutečně přečte.

Existuje několik protokolů, které vyžadují implementaci vždy, když odesíláte e-mail jménem své domény z platformy třetí strany:

  • Sender Policy Framework (SPF) – protokol pro ověřování e-mailů určený k odhalení podvržení odesílající domény z neautorizované odesílací služby nebo IP adresy během doručování e-mailu.
  • DomainKeys Identified Mail (DKIM) – protokol pro ověřování e-mailů, který umožňuje příjemci zkontrolovat, zda e-mail, o němž se tvrdí, že pochází z určité domény, byl skutečně autorizován vlastníkem této domény.
  • DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) – protokol pro ověřování e-mailů, který má vlastníkům e-mailových domén poskytnout možnost chránit svou doménu před neoprávněným použitím.

Ověřování e-mailů zajišťuje nejen to, že neautorizovaný odesílatel neposílá zprávy, které se vydávají za vaše (spoofing), ale také zajišťuje, že poskytovatel internetových služeb může ověřit odesílatele i zprávu. Platí to samozřejmě i obráceně. Bez ověření e-mailu může poskytovatel internetového připojení předpokládat, že jste spammer nebo spoofer, a může váš e-mail přesměrovat do složky nevyžádané pošty, nebo dokonce váš e-mail zcela odmítnout.

Zajištění správného nasazení záznamů DKIM, DMARC a SPF může výrazně zlepšit doručitelnost vašich e-mail marketingových kampaní, což bude mít za následek větší počet konverzí a vyšší zisk. Doručitelnost se může snadno zvednout až o desítky procent.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp