Optimalizace Google Ads účtů je často zaměřena na vylepšení slabých výsledků, ale i když vaše účty dosahují dobrých výsledků, existuje stále mnoho prostoru pro růst a zvýšení zisku. Je důležité umět rozpoznat vhodný okamžik pro škálování vašeho účtu a zároveň si uvědomit, kdy je lepší setrvat na stávající úrovni. Příliš brzké škálování může mít negativní dopad na vaše výsledky. Proto je klíčové mít jasnou strategii a porozumět potřebám vašeho účtu, abyste dosáhli optimálního výkonu a udržitelného růstu. Každý účet je jiný a časový plán pro škálování by měl odpovídat výdajům, proto se s vámi v tomto příspěvku podělím:
- Jak zjistit, zda je váš účet Google Ads připraven na škálování?
- Jak škálovat úspěšnou kreativu
- Jak škálovat úspěšné strategie
Jak zjistit, zda je váš účet Google Ads připraven na škálování
Před použitím jakýchkoli strategií škálování je nezbytné se ujistit, že je na ně váš účet připraven. Obecně platí, že váš účet Google Ads by měl:
- Trvale plnit cíle v oblasti nákladů na akvizici (CPA) a návratnosti výdajů na reklamu (ROAS), s důvěryhodným sledováním konverzí.
- Důsledně využívat rozpočet kampaně.
- Splňovat standardy kvality leadů/prodejů.
- Mít jasně stanovené zákaznické persony a optimalizovanou kreativu reklamy/cílení na cílovou skupinu.
Mezi další pozitivní znaky patří např:
- Podíl imprese nad 50 %.
- Dobré nebo lepší hodnocení reklamy korelující s reálným výkonem.
- Kampaně jsou mimo fázi učení déle než 14 dní.
Před tím než začnete uvažovat o škálování, je důležité mít důvěryhodné sledování konverzí a schopnost přesně určit, jaké iniciativy vedou k zisku. Přestože není pevně stanovený a rychlý časový plán, doporučuje se poskytnout alespoň čtvrt roku na ověření úspěšnosti vašich optimalizačních opatření. Důkladná analýza a měření výsledků jsou klíčové pro úspěšné škálování vašich kampaní.
Jak škálovat úspěšnou kreativu
Když máte vítěznou kreativní strategii, chcete z ní samozřejmě získat co nejvíce a využít ji různými způsoby. Například můžete vytvořit nové PPC kampaně nebo zkoušet "vedlejší" varianty této kreativity.
Pokud máte úspěch s vizuální kreativou, jako jsou display reklamy nebo videoreklamy, a vidíte zvýšený počet konverzí, můžete zvážit zařazení těchto kreativních nápadů i do kampaní ve vyhledávání. Toho můžete dosáhnout vytvořením nových assetů (dříve známých jako rozšíření) nebo úplně nových responzivních reklam ve vyhledávání. Obecně platí, že u vizuální kreativy budete chtít dosáhnout následujících cílů:
-
- Vysokou míru dokončení videa (30 % >)
- Vysokou míru konverze při zobrazení a/nebo asistované konverze
- Návštěvnost cílové stránky
Stejně jako lze vizuální PPC reklamy převést na textové, lze i skvělé textové reklamy převést na vizuální. Převzít základní sdělení textové reklamy a převést ho do vizuální podoby se může zdát složitější, ale ve skutečnosti to závisí na následujících faktorech:
-
- Znáte své publikum a víte, co upoutá jeho pozornost.
- Dokážete využít vizuálního (a případně i zvukového) média naplno.
- Zachováte základní tón a jazyk textové reklamy.
Ať už používáte jednotlivé kreativní kampaně, nebo Performance Max, využití různých typů kreativy pro komunikaci s vašimi potenciálními zákazníky vám může pomoci oslovit větší část vašeho trhu.
Jak škálovat úspěšné strategie
K úspěšným kampaním vede mnoho cest. Vědomí, že máte osvědčenou strukturu účtu, vám pomůže vybudovat si důvěru k investicím do reklamy na dalších platformách.
V kampaních ve vyhledávání mají účty obvykle jednu z následujících strategií:
-
- Trhy jako kampaň a služby/produkty jako reklamní skupiny.
- Služby/produkty jako kampaň a různé persony jako reklamní skupiny.
- Aukční cena/hodnota zákazníka jako kampaň a produkty/služby jako reklamní skupiny.
Nejlepší volba struktury pro vás bude záviset na složitosti nabídky, vašem rozpočtu a také na požadovaném tempu náběhu.
Obecně platí, že si vyberte jednu část svého podnikání, abyste si ověřili, kterou strukturu budete testovat. Dejte jí alespoň 30-60 dní času na optimalizaci, abyste se ujistili, že jste na správné cestě k jejímu zavedení do zbytku vašeho podnikání.
Buďte chytří při škálování reklam Google Ads
Škálování reklamních kampaní Google Ads závisí stejnou měrou na subjektivních a objektivních signálech. Poznání, že kreativa nebo struktury splňují zvolené cíle, je naprosto jasným znamením, že je čas na škálování. Je zde také faktor načasování. Ke škálování by mělo dojít až ve chvíli, kdy výkon již nemůže podpořit žádná další provozní změna.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com