Mnoho podniků si to uvědomuje, a proto je pravděpodobné, že konkurence ve vašem oboru bude tvrdá. Jak ale uspět s PPC reklamou, když o pozornost vašich cílových zákazníků soupeří tolik značek? V tomto článku se dozvíte, co dělá dobrou reklamu na sociálních sítích:
Příběh
Jedním z velkých problémů PPC reklamy na sociálních sítích (zejména pokud jde o Facebook a Instagram) je, že je rušivá. Lidé na tyto platformy sociálních médií nepřicházejí proto, aby si koupili produkty nebo našli odpovědi na své otázky. Přicházejí, aby se setkali s přáteli a rodinou. Proto na sociálních médiích tak dobře funguje vyprávění příběhů. Lidé se zapojují do reklam, které vyprávějí příběh, s nímž se mohou ztotožnit. Neexistuje jediný recept na to, jaký příběh vyprávět, ale určitě existují osvědčené postupy:
- Váš příběh by měl být autentický. Ať už vyprávíte příběh vaší vlastní firmy nebo zákazníka, musí být upřímný. Autenticitu prostě nemůžete předstírat.
- Váš příběh by měl být emotivní. Příliš mnoho značek a influencerů vypráví příběh, který ve skutečnosti nikoho nezajímá. Musíte vytvořit něco, k čemu bude těžké zůstat lhostejný.
- Váš příběh by neměl být kontroverzní. Kontroverze vždy vyvolává emoce, ale to není to, co chcete udělat pro celkovou image své značky. Vím, že existují značky, které nedělají nic jiného než kontroverzi, ale pokud nejste připraveni čelit reputační krizi, musíte se od toho držet dál.
- Mluvte o trendu poslední doby. Trendy témata vždy přitahují pozornost, takže se musíte snažit najít úhly pohledu, které se shodují s tím, co je ve vaší zemi nebo celosvětově aktuálně žhavé.
Klíčová je konzistence
Říká se, že potřebujete alespoň 8 kontaktních bodů, aby si zákazník vaši značku zapamatoval. Kontaktní bod znamená, že uživatel navštívil vaši stránku, lajknul vaši aktualizaci na sociálních sítích, viděl vaši reklamu nebo na ni kliknul - to vše jedna a tatáž osoba. Proto je velmi dobré upravit strategii sociálních médií tak, abyste co nejlépe využili každý kontaktní bod.
- Používejte na svých stránkách vizuální prvky sociálních médií (obrázky a videa), aby se lidé cítili příjemně, když po kliknutí na odkaz ze sociálních médií přistanou na vaší stránce.
- Znovu zacilte reklamu na sociálních sítích na lidi, kteří se již dříve zapojili do kontaktu s vaší značkou (navštívili vaši stránku nebo se jim líbila reklama na sociálních sítích). Toho lze dosáhnout co nejdřívější instalací retargetingového pixelu Facebooku. Čím dříve sledovací pixel přidáte, tím více dat získáte.
- Používejte stejnou reklamu v mnoha kanálech, abyste si vybudovali rozpoznatelnost.
►Kromě toho musíte zajistit, aby všechny vizuální prostředky, které zveřejňujete, dodržovaly zásady vizuálního brandingu, tj. vaše logo a barevnou paletu a možná také slogan.
Budujte vizuální asociace
Nejsilnější výhodou používání vizuálních reklam na sociálních sítích je jejich schopnost být zapamatovatelné. Lidé jsou vysoce vizuální: obrázky si pamatují mnohem lépe než slova a čísla. A největší síla vizuálního marketingu je v budování asociací. Asociativní marketing znamená, že vaším cílem je, aby si vás člověk bez námahy vybavil, když se baví o příslušném tématu.
Díky této síle si okamžitě vybavíme společnost Youtube, když se mluví o online videu, a mnozí z nás si vzpomenou na "Gmail", když se bavíme o odesílání a přijímání e-mailových zpráv.
Tyto asociace se mohou u jednotlivých lidí lišit. Někteří považují "Facebook" za synonymum "sociální sítě" a přitom pomyslí na Twitter. Využití reklamy na sociálních sítích k vybudování těchto silných asociací v rámci niky vyžaduje čas a peníze, ale je to proveditelné, pokud začnete včas a budete to mít jako primární cíl.
►Obrázky Google poskytují dokonalý způsob, jak prozkoumat asociace, které chcete vytvořit. Vyhledejte zvolený koncept a podívejte se, jaké typy vizuálů je vyvolává.
Závěrečné shrnutí
Vytvořit účinnou reklamu na sociálních sítích je obtížný úkol. Vždy se však lze z něčeho poučit a něco zlepšit. Potřebujete dobře definované cíle (což jsou obvykle konverze, pokud nemáte vysoké rozpočty, které můžete investovat do povědomí o značce). Existují však také dlouhodobé cíle, které je třeba mít na paměti. Mezi ně patří rozpoznatelnost značky a asociativní marketing, kterých lze dosáhnout v průběhu času.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com