Objevte sílu Facebooku a TikToku
Facebook a TikTok jsou dva giganti ve světě sociálních sítí a marketingu. Tyto platformy jsou oblíbené u inzerentů po celém světě a není to překvapivé. Oba přitahují obrovské publikum, oba nabízejí nepřeberné množství cílení založené na datech a oba jsou nabité výkonnými marketingovými nástroji.
Jestli přemýšlíte o zahrnutí TikToku a Facebooku do svých placených sociálních plánů, je třeba nejdříve pochopit jejich klíčové rozdíly a zjistit, jak efektivně tyto sítě využívat současně. Přesně tímto tématem se budeme zabývat v tomto příspěvku. Začněme malým představením každé platformy.
Co jsou reklamy na Facebooku?
Reklamy na Facebooku jsou reklamy založené na obrázcích s titulky, které se zobrazují v síti Facebook.
Mohou být zobrazovány na různých umístěních, včetně Facebook Messenger, Facebook Stories, domovského kanálu Facebooku a dalších. K dispozici jsou také v široké řadě různých formátů a tyto formáty jsou nejčastěji navrženy k dosažení konkrétních cílů kampaně.
Pokud jste na začátku cesty s inzercí, skvělou volbou pro vás budou například reklamy s jedním obrázkem a videoreklamy. Reklamy Collection a Advantage+ jsou vytvořeny tak, aby generovaly konverze a kliknutí.
Největší předností reklamní platformy Facebook jsou možnosti cílení. Facebook sbírá od svých uživatelů obrovské množství dat, což inzerentům usnadňuje využívat pokročilé taktiky cílení. Ty pak mohou přinést opravdu výjimečné výsledky reklamních kampaní.
Reklamní kampaně na Facebooku můžete jednoduše rozšířit na platformu Instagram. To je skvělá příležitost, jak zajistit přírůstkový dosah a cílení na nové publikum.
Co jsou reklamy TikTok?
Reklamy na TikToku jsou stejně jako na Facebooku dostupné v různých variantách formátů. I když se reklamy na Facebooku mohou v aplikaci objevit i na několika různých pozicích, většina reklam TikTok se zobrazuje v hlavním kanálu nebo kolem něj.
Standardní videoreklamy TikTok, tedy reklamy Top View, In-feed atd., jsou schopny generovat extrémně vysokou míru zapojení a obrovský zásah publika, a proto jsou oblíbené jak u malých firem tak u velkých korporací.
Značky, které chtějí reklamovat na TikToku, mohou použít neuvěřitelně účinné formáty typu Branded Hashtag Challenges a Branded Effects.
Tyto reklamy jsou navrženy tak, aby podporovaly přírůstkový dosah, masové zapojení uživatelů a aby značky dosáhly slávy využitím těchto kreativních formátů.
Není pochyb o tom, že reklamy na TikToku mohou být pro digitální klienty vysoce efektivní. Především tehdy, pokud dokážete využít populární trendy, jako je například Stitching, a vytvoříte obsah, který bude skvěle rezonovat s vaší cílovou skupinou.
Reklamy na Facebooku vs. reklamy TikTok: Head to Head
Nyní přichází na řadu staré dobré zúčtování sociálních sítích. Když už jsme si porovnali reklamy TikTok a reklamy Instagram Reels, nyní přišel čas porovnat Facebook a TikTok v několika klíčových marketingových oblastech a podívat se, jak si tyto placené sociální platformy proti sobě stojí.
Náklady
Obě platformy mají vyrovnané průměrné ceny, pokud jde o jejich průměrnou CPC. Pokud jde o průměrnou cenu CPM, Facebook je výrazně levnější než TikTok. Výsledkem je, že Facebook v této kategorii jednoznačně vítězí a umožňuje značkám dosahovat nákladově efektivnějšího dosahu.
Tady ale stojí za to připomenout, že náklady na vaši kampaň mohou být ovlivněny mnoha faktory, včetně vašeho vybraného cílového publika, formátů reklamy, strategie nabídek a odvětví.
Demografie
Nyní si rozebereme demografické profily publika na Facebooku a TikToku.
TikTok je známý pro svou extrémní popularitu u mladší generace – a data to potvrzují. Je to až neuvěřitelné, že celých 41,7 % uživatelů spadá do skupiny 18–24 let. 31 % je ve věku 25–34 let, zatímco pouze 24,1 % je ve věku nad 35 let.
Facebook přitahuje širší mix věkových skupin. Jen 22,6 % publika na Facebooku spadá do skupiny 18–24 let. 31 % publika tvoří skupina ve věku 25–34 let, což z této platformy dělá největší segment. Starší generace jsou na Facebooku zastoupeny také. 41 % uživatelů je starších 35 let ve srovnání s 24,1 %, která jsou na TikToku.
Co to znamená pro obchodníky?
Pokud se chcete zaměřit na cílení reklamy pro Gen Z a mladší mileniální nakupující, TikTok je pro vás tím nejlepším místem. TikTok platforma má velký vliv na mladší publikum a údaje naznačují, že 40 % z generace Z dává přednost používání TikToku před vyhledáváním na Googlu.
Pokud se chcete zaměřit na mladší generace, Facebook nabízí možnost vytváření uživatelské základny a také výrazně vyšší dosah. Facebook se může pochlubit celkem 2,96 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Zatímco na TikToku je aktivních pouze 1,2 miliardy uživatelů měsíčně.
Cílení
Jak cílit na publikum napříč Facebookem a TikTokem? V tomto ohledu musíme zmínit, že je to poměrně standardizované. Obě platformy totiž nabízejí základní možnosti, jako jsou:
- demografické cílení;
- cílení na zájmy;
- cílení podle chování;
- cílení na zařízení.
Inzerenti také mohou vytvářet vlastní publikum založené na pixelových datech na Facebooku a TikToku a generovat Lookalike na základě těchto segmentů.
Hlavním rozdílem je to, že Facebook využívá a shromažďuje údaje o publiku delší dobu než TikTok. Facebook svou první reklamní platformu představil už v roce 2007. Reklamy na TikToku byly spuštěny až v roce 2020. Pro Facebook je to značný náskok. To znamená, že platforma Facebook má přístup k většímu množství statistik o publiku a uživatelských dat, která se dají použít pro vylepšení výkonu kampaní.
Pokud se zaměříme na možnosti cílení, TikTok i Facebook jsou téměř identické. Facebook má však oproti TikToku výhodu, protože má cenná historická data.
Formáty
Facebook a TikTok nabízejí inzerentům celou řadu oblíbených všestranných reklamních formátů.
Facebook nabízí například:
- grafické reklamy;
- videoreklamy;
- reklamy In-Stream;
- reklamy na příběhy;
- Messenger reklamy.
TikTok nabízí například:
- reklamy v horním zobrazení;
- reklamy In-feed;
- reklamy na převzetí značky;
- značkové reklamy hashtag;
- reklamy na značkové efekty.
Pokud opět srovnáme tyto kategorie mezi oběma platformami, zjistíme, že jsou si opět hodně podobné. Facebook i TikTok nabízejí reklamní formáty, které lze použít pro dosažení konkrétních cílů.
Například videoreklamy In-feed používají k budování povědomí o značce nebo sbírkové reklamy k podpoře konverzí. Rozdíl je v tom, že reklamy na Facebooku je možné zobrazit v různých prostředích napříč celou aplikací, kdežto design platformy TikTok je efektivnější.
Například Stories a reklamy Messenger se zobrazují v naprosto samostatných sekcích Facebook webu, reklamy na TikToku se zobrazují v domovském kanálu nebo kolem něj.
Jestliže chcete vyzkoušet širokou škálu všestranných reklamních formátů, je pro vás Facebook skvělou volbou. Pokud chcete maximalizovat viditelnost, je pro vás důležitější inzerovat na TikToku, který může být pro vaši reklamu mnohem přívětivější.
Analytics
Schopnost optimalizovat, monitorovat a analyzovat výkon placených reklam je zásadní pro úspěch. Bude pro měření kampaní lepší Facebook, nebo TikTok?
Pravdou je, že Facebook i TikTok jsou v analytickém oddělení vybaveny velice slušně. Jako marketingové platformy jsou TikTok a Facebook navrženy tak, aby pomáhaly inzerentům dosahovat skvělých výsledků prostřednictvím dostupné a přesné analýzy. Obě platformy nabízejí vestavěný analytický panel, tedy Facebook Ads Manager a TikTok Ads Manager, který umožňuje značkám vytvářet vlastní reporty, sledovat konverze a výkon.
Mimo základní analýzu nabízí obě platformy možnosti dalšího měření, jako je možnost implementovat sledování pixel na váš web nebo získat studie dopadu na značku.
Ani u jedné z těchto platforem nebudete mít nikdy potíže s analýzou a sledováním výkonu reklam, takže tato kategorie je rozhodně dobrým lákadlem.
Jak používat reklamy na Facebooku a TikToku společně
Reklamy na TikToku a Facebooku jsou společně velmi efektivní a ziskové pro nové i staré podniky, pro malé živnostníky i velké korporace.
Obě platformy mají skvělé marketingové příležitosti a vlastní jedinečné silné stránky.
Jak využít obě platformy k urychlení návratnosti?
Pojďme nyní prozkoumat, jak lze snadno kombinovat reklamy na TikToku a Facebooku, abyste dosáhli optimálního výkonu.
- Shromažďujte a implementujte poznatky napříč platformami
Jestliže chcete v dnešním prostředí své podnikání dále rozvíjet, je nezbytné použít vhodnou strategii reklamy napříč kanály. To znamená spouštění reklam na různých kanálech, jako jsou sociální sítě a vyhledávání. A také na různých platformách v rámci těchto kanálů, jako je Facebook a TikTok v rámci sociálních sítí.
Spuštění reklamních kampaní na různých platformách sociálních sítí vám pomůže shromáždit co nejvíce informací, a tím aplikovat další poznatky ve vašem marketingu. Nezapomeňte pravidelně analyzovat zprávy svých kampaní na Facebooku a TikToku, abyste identifikovali všechny tyto cenné zkušenosti napříč platformami.
Brzo zjistíte, že existuje vysoce výkonný segment publika na Facebooku, který můžete rovněž replikovat na TikTok nebo oslovíte efektivní kreativní aktivum, které můžete znovu použít napříč platformami.
2. Posilněte identitu své značky
Důležité je upevnit identitu vaší značky na Facebooku i na jiných platformách. Chcete-li tak učinit, udržujte na těchto platformách jasný tón, používejte stejné prvky značky (barvu, písmo, obrázky, vibrace) a nezapomeňte pravidelně komunikovat se svým publikem. Konzistence je ideální způsob, jak si budovat důvěru mezi spotřebiteli, proto používejte TikTok i Facebook jako odrazový můstek pro svou značku.
3. Rozšiřte zásah své kampaně
Ujistěte se, že používáte Facebook a TikTok správně, abyste efektivně zvýšili svůj celkový dosah a frekvenci. Obě tyto sítě vám poskytnou přístup ke konkrétním demografickým skupinám a jedinečnému publiku. Využijte těchto možností na maximum. Experimentujte s různými cílovými skupinami. Díky tomu objevíte nové potenciální zákazníky. Dále se ujistěte, že na obou platformách máte dostatečný rozpočet na rozšíření.
Maximalizujte návratnost svých reklam na Facebooku a TikToku
Při samostatném použití může jak TikTok, tak Facebook přinést skvělé výsledky, ale když se tito dva giganti sociálních médií spojí, neexistují prakticky žádné limity v dosažení požadovaných výsledků.
Využijte silné stránky každé platformy. Pokud budete dodržovat některé z těchto osvědčených postupů, můžete snadno proměnit svůj placený sociální marketing na stroj na konverze.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Kristýna Franclová
Foto zdroj: pixabay.com