Pokud používáte k propagaci nabídky vašeho zboží či služeb placené PPC reklamy, jistě dobře víte, že přimět někoho, aby si všiml vaší kreativy a kliknul na vstupní stránku, je jen polovina úspěchu. Skutečným testem vašich kampaní je to, kolik lidí se po příchodu na vaši stránku zaregistruje nebo si koupí to, co prodáváte. Každý obchodník se pochopitelně snaží o co nejvyšší míru konverze, jelikož vylepšení konverzního poměru zlepší návratnost prostředků investovaných do PPC reklamy, a vy tak se stejnými náklady vyděláte mnohem více peněz. Zvýšení konverzního poměru může dokonce znamenat rozdíl mezi tím, zdali se vám vaše kampaň vyplatí či nikoli.
Ať už se rozhodnete ve svých vlastních PPC kampaních vylepšit míru konverze jakkoli, zde jsou osvědčené strategie, které vám se zvýšením konverzního poměru a maximalizací návratnosti investic pomohou.
Optimalizujte svou nabídku
Možná si myslíte, že to, co nabízíte, je prostě neodolatelné – ale to neznamená, že tomu tak skutečně je. A pokud vaše nabídka není dostatečně přesvědčivá, nebo váš produkt či služba za to nestojí, nezachrání vás ani všechny optimalizace na světě. Někdy může mít největší vliv na míru konverze optimalizace či změna nabídky. Tato technika může být obzvláště účinná, pokud jste se dostali ohledně vaší nabídky do určité rutiny.
Jedním z aspektů, nad kterými stojí za to se zamyslet, je to, zda je vaše nabídka pro vaše potenciální zákazníky skutečně hodnotná. Nízká míra konverze nemusí nutně znamenat problém s vašimi formuláři nebo barvami tlačítek, ale jednoduše to, že vaše nabídka není tak přesvědčivá, jak jste si mysleli. Radikální změna obchodního sdělení může vdechnout nový život stávajícím kampaním a nalákat váhavé zákazníky, které se vám dosud vaším zbožím nepodařilo zlákat.
►Dokonalá nabídka bude záviset na tom, co vaše publikum považuje za hodnotné. Vyzkoušejte několik různých nápadů a zjistěte, na co vaše publikum reaguje nejlépe.
Používejte vstupní stránky vhodné pro mobilní zařízení
Většina lidí, kteří dnes navštíví vaše webové stránky, tak učiní skrze mobilní telefon či tablet. Je tudíž velmi důležité, aby se vstupní stránka zobrazovala na různých velikostech mobilních telefonů rychle a hlavně čitelně. Základem pro to je takzvané responzivní zobrazení, které reaguje na velikost návštěvníkova displeje a automaticky přizpůsobí velikost písma, obrázků, a stejně tak i jednotlivých prvků stránky tak, aby byla stránka perfektně čitelná a použitelná.
Nestačí však jen používat responzivní šablony vstupních stránek – musíte zohlednit také chování uživatelů na mobilních zařízeních. Zdlouhavé procesy placení, kde je potřeba vyplnit mnoho údajů a je třeba potvrdit mnoho kroků jsou rizikem i na počítači, ale na mobilních zařízeních je lidé často jednoduše nedokončí, a pokud své stránky navrhnete tímto způsobem, přijdete o nespočet příležitostí k uzavření obchodu. Při navrhování vstupních stránek musíte myslet na to, že lidé na mobilních zařízeních nemají čas ani náladu vyplňovat složité formuláře. Udělejte proto proces nákupu tak jednoduchý, jak jen to jde.
Další technikou, kterou můžete použít, je využití chování napříč zařízeními. Mnoho lidí začíná vyhledávání na svém mobilním zařízení dříve, než ho skutečně dokončí na jiném. Toto chování, někdy označované jako prohlížení napříč platformami nebo "multiscreening", byste měli zohlednit při návrhu vstupních stránek (a marketingových kampaní obecně).
Je sice pravda, že to ztěžuje atribuční modelování a sledování konverzí, ale vzhledem k rostoucí oblibě tohoto chování byste tento trend neměli ignorovat.
Místo cílových stránek používejte kampaně, které umožňují volání
Cílové stránky, bez ohledu na to, jak dobře jsou navrženy nebo optimalizovány, jsou jednou z největších děr v konverzním trychtýři. Většina marketérů ví, že čím více kroků přidáte mezi potenciálního zákazníka a jeho konečný cíl, tím větší je pravděpodobnost, že od procesu upustí a do cíle nedojde. Pokud nabízíte produkt, kde je za konverzi považována telefonická objednávka či sjednání schůzky (typické například pro realitní a pojišťovací agenty nebo pro finanční poradce či prodejce energií), je možné zvýšit míru konverze tím, že úplně vynecháte vstupní stránku, což umožňují PPC kampaně pro mobilní telefony, kde namísto kliknutí na vstupní stránku vytočí potenciální zákazník kliknutím vaše telefonní číslo.
Tento typ Call-Only kampaní existuje v Google Ads a umožňuje nasměrovat uživatele, aby zavolal do vaší firmy přímo z reklamy, místo aby byl přesměrován na tradiční vstupní stránku. Vzhledem k tomu, že i ty nejlépe optimalizované vstupní stránky jsou nejslabší fází trychtýře, jejich úplné odstranění z procesu zavedením kampaní Call-Only může mít dramatický dopad na míru konverze z mobilních telefonů.
Další výhodou kampaní Call-Only je, že umožňují potenciálním zákazníkům spojit se s vaší firmou přesně v okamžiku, kdy něco hledají. To umožňuje bezprostřednější zážitek pro spotřebitele a může také výrazně zvýšit váš konverzní poměr, protože to znamená, že můžete oslovit a přesvědčit potenciální zákazníky, kteří by si jinak mohli jen prohlédnout vstupní stránku a odejít.
Je zřejmé, že Call-Only kampaně nebudou vhodné pro každou firmu nebo typ kampaně, ale pokud vaše společnost spoléhá na přímé jednání se zákazníky prostřednictvím telefonních hovorů, rozhodně stojí za to je vyzkoušet.
Využijte výhod remarketingu
Vzpomeňte si na všechen čas, úsilí a práci, které jsou spojeny i s tou nejjednodušší digitální marketingovou kampaní. Proč byste měli obětovat veškerou tuto námahu, jen abyste získali jedinou šanci návštěvníky proměnit v zákazníky? Mnoho spotřebitelů nenakoupí ihned, potřebují čas na rozmyšlenou, ale to neznamená, že by vůbec o vaše produkty neměli zájem. Jednoduše řečeno, pokud remarketing nepoužíváte, doslova vyhazujete peníze z okna.
Remarketing je proces, při kterém "označujete" návštěvníky svého webu pomocí souborů cookies, abyste jim mohli později znovu předat své sdělení, když už vaši značku alespoň trochu znají. Remarketing nejen posiluje povědomí o značce vaší společnosti nebo o vašem produktu, ale také vytváří četné příležitosti pro konverzi potenciálních zákazníků, kteří v minulosti o váš produkt či službu projevili zájem.
Začněte zlepšovat konverzní poměr ještě dnes
Změny, které povedou k vyššímu konverznímu poměru nemusejí být nijak drahé nebo složité. Pokud využijete výše zmíněných tipů, váš konverzní poměr se zvýší a vy tak vyděláte mnohem více peněz, aniž byste museli zvyšovat počty zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com