E-mailový marketing je jedním z nejefektivnějších nástrojů propagace. Své potenciální zákazníky můžete oslovovat opakovaně a dosáhnout tak neuvěřitelné návratnosti investic do reklamy (ROAS), kdy na každou investovanou korunu získáte až 42 korun zisku. Této úspěšnosti dosahuje e-mailing také proto, že při něm oslovujete lidi, kteří již o váš produkt projevili zájem tím, že se přihlásili k odběru vašich mailů. E-mailový marketing funguje ve všech oborech podnikání a ubytovací služby rozhodně nejsou výjimkou.
►V následujících částech se dozvíte vše, co potřebujete vědět o spuštění úspěšné e-mailingové kampaně pro váš hotel či penzion.
Typy e-mailů, kterými můžete oslovit potenciální hosty
E-mailingová kampaň je tvořena řadou e-mailů rozesílaných automaticky pomocí softwaru. E-mailů je několik typů a každý z nich slouží jinému účelu. Tady jsou různé typy e-mailových zpráv, které můžete budoucím hostům posílat:
Uvítací e-mail
Když se někdo poprvé zaregistruje do vašeho seznamu adresátů, očekává, že obdrží uvítací e-mail. Tento e-mail by měl adresáta pozdravit, poděkovat za registraci, představit váš hotel a sdělit mu, co může v následujících e-mailech očekávat. Ujistíte-li příjemce, že jeho poštu nebudete spamovat, budete mít nižší míru odhlášení.
►Tento uvítací e-mail by se neměl pokoušet nic prodat. Poskytněte potenciálnímu zákazníkovi dostatek času, aby k vám získal důvěru, než se mu pokusíte něco nabízet.
Pozvánka ke spojení prostřednictvím sociálních sítí
Několik dní po uvítacím e-mailu byste měli poslat pozvánku ke spojení prostřednictvím sociálních sítí. Tento e-mail by měl obsahovat odkazy na účty vašeho hotelu na sociálních sítích a různá další místa, kde vás zákazník může najít (například váš web). Cíl tohoto e-mailu je jednoduchý: chcete, aby příjemce věděl, kde jinde se s vámi může spojit.
►Propojením napříč více platformami budujete povědomí o své značce, zvyšujete důvěru ve vaše služby a zajišťujete, aby potenciální host cítil, že se o něj zajímáte.
Měsíční zpravodaj
Základem vaší e-mailingové kampaně by měl být informační bulletin, který budete rozesílat jednou za měsíc. Měl by obsahovat například:
• Vaše propagační akce na tento měsíc
• Akce, které se budou odehrávat ve vašem hotelu
• Akce a události, které se uskuteční ve vaší lokalitě
• Jakékoli novinky nebo aktualizace týkající se vašeho hotelu
►Tento zpravodaj může být o něco delší než u předchozích typů e-mailů, neměli byste to však s délkou přehánět.
Propagační e-maily
Na rozdíl od měsíčního zpravodaje se propagační e-mail zaměřuje na propagaci vašich ubytovacích služeb. Mohou to být například informace o zlevněných cenách pokojů, nebo informace o vylepšeních, která zavádíte.
►Tento propagační e-mail by měl odkazovat přímo na web vašeho hotelu, kde se zákazník může dozvědět více.
Propagační e-maily zasílejte adresátům tehdy, když je to potřeba, ale nepřehánějte to s jejich četností. Jednou za měsíc je tak akorát. V opačném případě by mohli adresáti vyhodnotit vaše maily jako obtěžující a odhlásit se z vašeho seznamu.
Tipy pro e-mail marketingovou kampaň hotelu
Existuje několik způsobů, jak můžete vylepšit e-mail marketingovou kampaň pro váš hotel. Tyto tipy vám pomohou optimalizovat vaše e-maily a dosáhnout nejlepších výsledků:
Automatizujte vaši propagaci co nejvíce
Výhodou e-mailového marketingu je skutečnost, že jej lze poměrně snadno automatizovat, což vám ušetří spoustu času a peněz, které můžete věnovat rozvíjení dalších aspektů vašeho podnikání. Co vše můžete automatizovat?
• Získávání odběratelů do vašeho e-mailového seznamu
• Automatizované odesílání uvítacích e-mailů
• Automatické odesílání e-mailů v předem určený čas
• Odesílání e-mailů na základě určité akce provedené adresátem
Nespamujte
Mnoho firem používajících k propagaci e-mailový marketing dělá stejnou chybu. Domnívají se, že lidé z jejich seznamu budou nadšení z toho, že jim přijde mail každý den. Všeho moc škodí a takovéto jednání je rychlou cestou do schránky s nevyžádanou poštou, popřípadě na blacklist.
Pokud totiž denně posíláte e-maily, lidé mohou vaši zprávu nahlásit jako spam. Pokud k tomu dojde, Gmail začne automaticky odesílat vaše zprávy do schránky s nevyžádanou poštou i u všech nových potenciálních zákazníků. Jelikož lidé jen málokdy kontrolují svou spamovou schránku, vaše e-maily již nikdo nikdy neuvidí a vaše propagace přijde zcela vniveč. Snažte se proto neodesílat více než jeden, maximálně dva e-maily za měsíc.
Dbejte na správné načasování mailu
Někteří lidé si nechávají posílat e-maily na telefon, kde je na jejich příchod upozorní zvukový signál. Pokud se to stane ve 3 hodiny ráno, jak myslíte, že budou lidé asi reagovat?
Špatným načasováním odesílání své adresáty akorát naštvete, což bude mít za následek jejich odhlášení ze seznamu. Zkuste proto načasovat své e-maily tak, aby dorazily ráno nebo odpoledne.
►Některé e-mailingové platformy nabízejí dokonce funkci přizpůsobeného odesílání, kdy se e-mail odešle automaticky v dobu, kdy uživatel otevírá e-maily nejčastěji.
Nepřehánějte to s délkou e-mailů
Je vhodné předpokládat, že příjemce e-mailu nebude mít příliš času nazbyt. Čas je drahý a málokdo jej má tolik, aby jej ztrácel čtením dlouhých e-mailů. Čím stručnější a koncentrovanější proto vaše e-maily budou, tím více lidí si je přečte a porozumí jim.
Obrázky, krátké věty a odstavce oddělené nadpisy
Důležitý je také formát vašeho e-mailu. Chcete-li zaujmout adresátovu pozornost, měl by mail obsahovat poutavé fotografie a snadno čitelný text. Text by měl být rozdělen do odstavců o maximálně 3 - 4 větách oddělených nadpisy. Umožníte tím lidem rychle číst nebo skenovat vaši zprávu, aby zjistili, zda je něco zaujme.
►Ideální je krátký e-mail s pěkným obrázkem, krátkými větami a odkazy, které adresáta přesměrují na další informace na vašem webu.
V každém e-mailu se držte jediného tématu
Jednou z výhod používání krátkých e-mailů je to, že vás nutí soustředit se na jeden bod. Váš e-mail musí mít nějaký účel, proč jej adresátům posíláte a proč by si jej měli číst. Pokud se v e-mailu zaměřujete na mnoho různých věcí, vypadá to neprofesionálně a chaoticky. Pokud například posíláte uvítací e-mail, zůstaňte pouze u uvítání příjemce a jednoduchého představení vašeho hotelu. Nemusíte hned tlačit na pilu a zkoušet jim prodávat ubytování.
►Klíčem k efektivnímu e-mailovému marketingu vašeho hotelu je trpělivost. Pokud nebudete své odběratele spamovat a vaše zprávy budou zajímavé, krátké a čtivé, postupně si získáte důvěru vašich potenciálních hostů, a až budou přemýšlet, kam na dovolenou, váš hotel pro ně bude jasnou volbou.
Několik vět na závěr
Silná e-mail marketingová kampaň může pro váš hotel znamenat velký posun vpřed. Jedná se o rychlý a levný způsob, jak najít potenciální zákazníky, získávat si jejich důvěru a přesvědčit je, aby se stali vašimi hosty. E-mail marketing je efektivním způsobem, jak zvednout tržby vašeho podniku a dostat jej do povědomí potenciálních hostů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com