Přesto že dodržujete všechna pravidla doporučovaná e-mailovými službami, počet doručených a otevřených e-mailů klesá. Často se můžete setkat s blokováním e-mailů z určitých IP adres. Má tento problém řešení?
Při tvorbě vašeho marketingového sdělení a budování seznamu adresátů byste se měli vyhnout některým fatálním chybám, které vaši IP adresu dostanou na blacklist, dříve než se nadějete. Naštěstí však existují způsoby, jak e-mailové kampaně ještě více optimalizovat. Perfektní optimalizací sice nezabráníte všem problémům, ale dokážete znatelně snížit jejich negativní dopad. Vyzkoušejte ve vaší e-mailové kampani tyto metody optimalizace!
Optimalizace předmětu
Zajímavý a poutavý předmět je hlavním faktorem, který rozhoduje, jestli adresát váš e-mail otevře. Většina lidí totiž z e-mailů čte pouze předměty a otevírá pouze ty, které je zaujmou.
►Pokud e-mail nemá poutavý předmět, nikdo jej nebude číst.
Jméno odesilatele
Výzkumy ukazují, že 68 procent adresátů kontroluje před otevřením e-mailu jméno odesilatele. Ujistěte se, že jméno odesilatele vzbuzuje důvěru a koresponduje s názvem vaší společnosti.
Členění seznamu adresátů
E-maily, které zasíláte, by měly být co nejvíce cílené. Rozdělení seznamu adresátů do skupin a přizpůsobení marketingového sdělení na míru jednotlivým skupinám vám zajistí mnohem větší míru přečtení.
►Segmentace adresátů do úzce zaměřených skupin je často přehlížená, jelikož vyžaduje práci navíc. Rozhodně se však vyplatí.
Personalizace e-mailu
Oslovte adresáta jeho jménem a zmiňte v e-mailu některé údaje, které se týkají jeho nákupní historie. Personalizace e-mailů vám může přinést až dvojnásobný nárůst konverzí a zisku.
Automatické odesílání
Správné načasování je v e-mailových kampaních velmi důležité. Využijte možnosti zasílat e-maily na základě adresátovy akce. Těchto akcí může mnoho, například registrace na webu, otevření předchozího e-mailu, kliknutí na odkaz, zakoupení produktu, popřípadě navštívení konkrétní stránky, například ceníku.
Akční tlačítka a výzvy k akci
Pokud koncipujete vaše e-mailové zprávy jako „landing page“, měly by obsahovat zřetelnou výzvu k akci, která adresáta posune blíže ke konverzi. V opačném případě přicházíte o velkou příležitost k získání nového zákazníka.
"Výzvy k akci by měly být nápadné a přitahovat pozornost, mělo by z nich být na první pohled jasné, co adresáta po kliknutí čeká."
Obrázky
Adresáti většinou dostávají desítky e-mailů každý den. Nemůžete proto čekat, že někdo bude číst sáhodlouhé texty. Zvyšte proto zájem potenciálních zákazníků vhodně zvolenými obrázky, které udrží jejich pozornost a přesvědčí je ke kliknutí na akční tlačítko.
Video
Pokud chcete vložit do e-mailové zprávy video, mějte na paměti, že většina e-mailových klientů přehrávání videa nepodporuje. Vložte proto raději do zprávy náhled videa s přehrávacím tlačítkem, které po kliknutí uživatele přesměruje na stránku, kde se video automaticky spustí.
Využijte strachu ze ztráty
Strach ze ztráty (FOMO) vytváří pocit strachu, že adresát o něco přijde, pokud nebude reagovat dostatečně rychle. Příkladem jsou časově omezené nabídky, posledních několik kusů zboží k dispozici, sleva, která bude platit už jen několik minut, a podobně.
►K využití strachu ze ztráty můžete například použít animaci časovače, který odpočítává po sekundách poslední minuty.
Správné načasování
Testujte různé doby odesílání e-mailů. Kdy jsou vaši adresáti nejvíc ochotni otevírat vaše e-maily? Pokud odesíláte e-maily i do zahraničí, nezapomeňte vzít do úvahy i různá časová pásma.
Zobrazení e-mailu na mobilních zařízeních
42 procent všech e-mailů čtou jejich adresáti na mobilních telefonech a tabletech. Ověřte si, jak vypadají vaše marketingové e-maily na různých displejích s menším rozlišením. Možná vás výsledek nepříjemně překvapí. Určitě nechcete, aby koupěchtivý adresát nemohl najít akční tlačítko, protože se zobrazuje mimo viditelnou oblast displeje.
►Upravte vaše e-maily tak, aby se zobrazovaly korektně na všech zařízeních.
Obsah e-mailové zprávy
Pište e-maily stručně a výstižně. Nikdo není zvědavý na sáhodlouhé elaboráty. Úroveň čtivosti a délka textu ovlivňuje proklikovost i konverzní poměr.
Formátování e-mailu
Přestože e-maily v html formátu vypadají mnohem lépe, často si nevedou tak dobře jako maily s obyčejným textem. Pokud používáte html e-maily, zkuste posílat i textové verze a porovnat, která se vám více vyplatí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com