E-mail marketing: optimalizujte počet přečtení, prokliků a konverzí

Optimalizujte e-mail marketing
Jedním z nejčastějších problémů, které trápí provozovatele e-mailového marketingu, je blokování jejich e-mailů různými internetovými službami. Jak si s tímto problémem poradit?

Přesto že dodržujete všechna pravidla doporučovaná e-mailovými službami, počet doručených a otevřených e-mailů klesá. Často se můžete setkat s blokováním e-mailů z určitých IP adres. Má tento problém řešení?

Při tvorbě vašeho marketingového sdělení a budování seznamu adresátů byste se měli vyhnout některým fatálním chybám, které vaši IP adresu dostanou na blacklist, dříve než se nadějete. Naštěstí však existují způsoby, jak e-mailové kampaně ještě více optimalizovat. Perfektní optimalizací sice nezabráníte všem problémům, ale dokážete znatelně snížit jejich negativní dopad. Vyzkoušejte ve vaší e-mailové kampani tyto metody optimalizace!

Optimalizace předmětu

Zajímavý a poutavý předmět je hlavním faktorem, který rozhoduje, jestli adresát váš e-mail otevře. Většina lidí totiž z e-mailů čte pouze předměty a otevírá pouze ty, které je zaujmou.

Pokud e-mail nemá poutavý předmět, nikdo jej nebude číst.

Jméno odesilatele

Výzkumy ukazují, že 68 procent adresátů kontroluje před otevřením e-mailu jméno odesilatele. Ujistěte se, že jméno odesilatele vzbuzuje důvěru a koresponduje s názvem vaší společnosti.

Členění seznamu adresátů

E-maily, které zasíláte, by měly být co nejvíce cílené. Rozdělení seznamu adresátů do skupin a přizpůsobení marketingového sdělení na míru jednotlivým skupinám vám zajistí mnohem větší míru přečtení.

Segmentace adresátů do úzce zaměřených skupin je často přehlížená, jelikož vyžaduje práci navíc. Rozhodně se však vyplatí.

Jak zlepšit konverzní poměr e-mailu

Personalizace e-mailu

Oslovte adresáta jeho jménem a zmiňte v e-mailu některé údaje, které se týkají jeho nákupní historie. Personalizace e-mailů vám může přinést až dvojnásobný nárůst konverzí a zisku.

Automatické odesílání

Správné načasování je v e-mailových kampaních velmi důležité. Využijte možnosti zasílat e-maily na základě adresátovy akce. Těchto akcí může mnoho, například registrace na webu, otevření předchozího e-mailu, kliknutí na odkaz, zakoupení produktu, popřípadě navštívení konkrétní stránky, například ceníku.

Akční tlačítka a výzvy k akci

Pokud koncipujete vaše e-mailové zprávy jako „landing page“, měly by obsahovat zřetelnou výzvu k akci, která adresáta posune blíže ke konverzi. V opačném případě přicházíte o velkou příležitost k získání nového zákazníka.

"Výzvy k akci by měly být nápadné a přitahovat pozornost, mělo by z nich být na první pohled jasné, co adresáta po kliknutí čeká."

Nová kampaň v Mail Chimp

Obrázky

Adresáti většinou dostávají desítky e-mailů každý den. Nemůžete proto čekat, že někdo bude číst sáhodlouhé texty. Zvyšte proto zájem potenciálních zákazníků vhodně zvolenými obrázky, které udrží jejich pozornost a přesvědčí je ke kliknutí na akční tlačítko.

Video

Pokud chcete vložit do e-mailové zprávy video, mějte na paměti, že většina e-mailových klientů přehrávání videa nepodporuje. Vložte proto raději do zprávy náhled videa s přehrávacím tlačítkem, které po kliknutí uživatele přesměruje na stránku, kde se video automaticky spustí.

Využijte strachu ze ztráty

Strach ze ztráty (FOMO) vytváří pocit strachu, že adresát o něco přijde, pokud nebude reagovat dostatečně rychle. Příkladem jsou časově omezené nabídky, posledních několik kusů zboží k dispozici, sleva, která bude platit už jen několik minut, a podobně.

K využití strachu ze ztráty můžete například použít animaci časovače, který odpočítává po sekundách poslední minuty.

Zlepšete výkon e-mailových kampaní

Správné načasování

Testujte různé doby odesílání e-mailů. Kdy jsou vaši adresáti nejvíc ochotni otevírat vaše e-maily? Pokud odesíláte e-maily i do zahraničí, nezapomeňte vzít do úvahy i různá časová pásma.

Zobrazení e-mailu na mobilních zařízeních

42 procent všech e-mailů čtou jejich adresáti na mobilních telefonech a tabletech. Ověřte si, jak vypadají vaše marketingové e-maily na různých displejích s menším rozlišením. Možná vás výsledek nepříjemně překvapí. Určitě nechcete, aby koupěchtivý adresát nemohl najít akční tlačítko, protože se zobrazuje mimo viditelnou oblast displeje.

Upravte vaše e-maily tak, aby se zobrazovaly korektně na všech zařízeních.

Obsah e-mailové zprávy

Pište e-maily stručně a výstižně. Nikdo není zvědavý na sáhodlouhé elaboráty. Úroveň čtivosti a délka textu ovlivňuje proklikovost i konverzní poměr.

Formátování e-mailu

Přestože e-maily v html formátu vypadají mnohem lépe, často si nevedou tak dobře jako maily s obyčejným textem. Pokud používáte html e-maily, zkuste posílat i textové verze a porovnat, která se vám více vyplatí.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp