Dynamický remarketing
Remarketing umožňuje zobrazovat reklamu uživatelům, kteří již v minulosti navštívili váš web nebo použili vaši mobilní aplikaci. A ještě o krok dále je dynamický remarketing, který umožňuje návštěvníkům vašeho webu zobrazit reklamu na produkty, na které se předtím dívali.
Reklamy jsou v rámci dynamického remarketingu navrženy tak, aby vaši zákazníci, kteří již jednou navštívili váš web s vašimi produkty, vrátilo na vaše stránky a dokončili, co zde začali. Dynamický remarketing je k dispozici pro obsahovou síť Google.
Tradiční remarketing umožňuje zobrazení reklam zákazníkům, kteří již navštívili vaše stránky. Tyto reklamy jsou však často omezeny pouze na obsah. Dnes již můžete vytvořit reklamu typu: „Stále jste si nekoupili tyto zelené šaty?“ namísto reklamy, která je zaměřena pouze na opětovné navštívení webu. S dynamickým remarketingem mohou obchodníci uživatelům zobrazovat reklamy zaměřené přímo na produkty, které si již dané osoby prohlížely.
Dokonce i v případě, že u vás zákazník nakoupil před rokem, vyplatí se zobrazovat mu vaši reklamu, protože má s největší pravděpodobností zájem o vaši značku.
Ačkoliv dynamické cílení není žádnou novinkou, mnoho obchodníků ho stále nepoužívá. Navíc zde existuje několik nových nástrojů, kterých se rozhodně není třeba bát a našemu remarketingu mohou velice pomoci. Jsou to například vlastní seznamy zákazníků nebo segmenty publika pro remarketing.
Dynamické cílení – vlastní seznamy zákazníků
Funkce Customer Match neboli vlastní seznamy zákazníků přináší inzerentům velice pozitivní výsledky. Vlastní seznamy zákazníků spočívají v tom, že inzerenti mohou do AdWords nahrát seznamy emailových adres svých zákazníků. Jakmile se pak tito zákazníci přihlásí do Vyhledávání Google, do Gmailu nebo na YouTube, budete jim moci zobrazovat reklamy.
¨Chcete-li například své zákazníky upozornit na svůj nový věrnostní program, vytvoříte z emailových adres seznam, dále vytvoříte kampaň, která jim má být zobrazována, a zvolíte možnost „Pouze vyhledávací síť“. Zákazníkům, kteří jsou pak přihlášeni na YouTube, v Gmailu nebo ve Vyhledávání, může být zobrazována vaše reklama.
Na seznamech emailových adres zákazníků je také založena funkce Podobné segmenty publika ve službách YouTube a Gmail. Pokud chcete cílit na tyto podobné segmenty publika, stačí je přidat k reklamní sestavě, která má být zobrazována.
S vlastními seznamy zákazníků můžete:
- Generovat povědomí o vaší značce u publika, které by mohlo mít zájem o vaše produkty
- Využít cenná data týkající se zákazníků k vytvoření marketingových kampaní
- Podpořit opakovaný nákup
Spousta strategií cílení na zákazníky je založena na cookies, které ovšem uživatelé mohou blokovat. Proto funkce Vlastní seznamy zákazníků využívá emailové adresy, které jsou považovány za mnohem spolehlivější napříč všemi zařízeními.
Segmenty publika pro remarketing
Segmenty publika pro remarketing je seznam publika dle cookie nebo inzertních ID pro mobilní zařízení, kterému chcete zobrazit svou cílenou reklamu. Vaši stránku s fotoaparáty mohou navštívit dva zcela odlišní zákazníci, Monika a Michal. Oba tito zákazníci však budou spadat do stejné skupiny publika a bude na ně cíleno stejným způsobem.
Díky analytice Google mohou inzerenti vidět, že Monika strávila na webu 30 sekund a Michal 5 minut. Publikum je pak možné segmentovat dle doby strávené na stránce a do publika, které strávilo na stránce více času, mohou investovat více peněz, protože je zde vyšší pravděpodobnost, že dojde ke konverzi.
Jakok inzerenti můžete také získat následující informace:
- Kteří zákazníci vám zavolali z mobilní reklamy
- Kteří návštěvníci navštívili dvě a více stránek na vašem webu
- Kolik času zákazníci na vašem webu strávili
- Kteří zákazníci nakoupili vícekrát a další cenné informace
Pokud publikum svou aktivitou na vašem webu nebo v rámci aplikace splnilo kritéria, která jste stanovili, je zařazeno do příslušného seznamu publika pro remarketing. Těmto uživatelům pak mohou být zobrazovány reklamy, které jsou cíleny pouze na ně, jakmile se přihlásí do Vyhledávání Google, na YouTube nebo do Gmailu.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: google, cpcstrategy.com, wordstream.com, raventools.com, thinkwithgoogle.com