V PPC reklamě nezáleží jen na tom, přimět zákazníka ke kliknutí na vaši reklamu. Mnohem důležitější je totiž to, co se stane potom. Mnoho online obchodníků věnuje obrovskou energii podrobnému průzkumu klíčových slov, vymýšlení co nejpřesvědčivější reklamy, ale opomíjejí to, co se stane, jakmile potenciální zákazník dorazí na vaši vstupní stránku. Pokud se však nesoustředíte na optimalizaci vstupní stránky, možná sice získáte spoustu návštěvníků z PPC reklamy, ale vaše snaha přijde vniveč, protože si jen málokterý z nich něco u vás koupí. Co by měly obsahovat úspěšné vstupní stránky?
1) Hlavní nadpis, který návštěvníkovi jasně sdělí, co nabízíte
Při vytváření nadpisu pro vstupní stránku byste se měli soustředit na srozumitelnost. Dejte návštěvníkovi jasně na srozuměnou, co může na stránce očekávat. V ideálním případě by měl nadpis obsahovat klíčové slovo, které zákazník hledal. Ujistí se tak, že je na vaší stránce správně.
2) Popis výhod
Je důležité, aby uživatelé pochopili, jak jim váš produkt nebo služba pomůže vyřešit jejich problémy nebo jaký jim přinese užitek. Zákazník potřebuje k nákupu vašeho produktu důvod a motivaci, nezajímají jej příliš technické parametry. Místo výčtu a popisu jednotlivých skvělých funkcí vašeho produktu raději zákazníkovi vysvětlete, proč je pro ně osobně váš produkt skutečným přínosem. Můžete například popsat příjemné situace a pocity, které zákazník s vaším produktem zažije. Pokud je to relevantní, můžete například apelovat i na to, kolik peněz díky vlastnictví produktu ušetří.
3) Obrázek
Jednou vidět je mnohem lepší než stokrát číst. Kvalitní obrázek vašeho produktu ukáže zákazníkovi, co získá, pokud si váš produkt koupí. Pokud je to možné, můžete produkt zobrazit v činnosti, nebo jak jej někdo sympatický a usměvavý používá. Zákazník si tak může na jeho místě představit sám sebe.
4) Sociální důkazy
Jde o informace, které potvrzují pravdivost toho, co o produktu píšete. Existuje tolik různých typů sociálních důkazů, například:
• Hodnocení nebo recenze zákazníků.
• Důvěryhodné značky nebo loga klientů, kteří produkt také používají.
• Certifikáty a ocenění, které produkt získal.
• Metriky úspěchu nebo příběhy o úspěchu.
Sociální důkaz by měl být vybrán a zdůrazněn velice pečlivě. Jeho cílem je prokázat vaši důvěryhodnost, ukázat zákazníkům úspěch, který ostatní zákazníci dosáhli s vaším produktem, a ukázat, jak váš produkt uznávají ostatní (zejména slavní a důležití) lidé.
►Sociální důkaz by měl být v první řadě věrohodný. Vyvarujte se proto příliš bombastických prohlášení, jelikož to v zákaznících může naopak vyvolat spíše nedůvěru.
5) Cíl konverze
Samozřejmě, hlavním cílem stránky je konverze, čili nákup vašeho produktu. Stejně tak je ovšem důležité, aby na stránce byla pouze jedna možnost konverze.
To je velmi důležité, protože čím více možností dáváme uživatelům na výběr, tím menší je pravděpodobnost, že si jednu z těchto možností vyberou. Říká se tomu rozhodovací paralýza: spotřebitelé jsou ohromeni množstvím možností, které mají k dispozici, a nejsou si jisti, která je nejlepší nebo správná volba.
►Cíl konverze má obvykle podobu takzvaného konverzního tlačítka s výzvou k akci. Výzva k akci by uživateli měla jasným a stručným způsobem sdělit, co se po něm chce, co má udělat a co za to obdrží na oplátku.
Chcete-li vytvořit úspěšnou vstupní stránku nebo optimalizovat stávající vstupní stránku, doporučujeme vám použít těchto pět prvků jako výchozí body. Pokud bude vaše vstupní stránka přehledná, bude z ní na první pohled jasné, co nabízí a dokáže návštěvníka přesvědčit, že zakoupení produktu vyřeší problémy, jejichž řešení hledá, rozhodně se to pozitivně odrazí na konverzním poměru a výši vašich tržeb. Pokud si stále nejste jisti, jak dostat vaši PPC kampaň do černých čísel, můžete se s důvěrou obrátit na naši marketingovou agenturu. Kromě PPC reklamy a SEO vám můžeme pomoci i ostatními odvětvími online marketingu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com