Rozdílem, který odlišuje úspěšné e-mailingové kampaně od neúspěšných, je personalizace. Pokud jste ve vašich kampaních e-mail marketingu zkoušeli oslovovat odběratele jejich jménem, pravděpodobně jste zjistili, že personalizované e-maily fungují mnohem lépe, mají mnohem vyšší míru otevření a daleko lepší míru prokliku. Lidé jsou zkrátka rádi, když někdo oslovuje konkrétně je, a mají tendenci takovému e-mailu mnohem více důvěřovat.
Ovšem neznamená to, že stačí e-maily personalizovat a máte vyhráno. Měli byst lidem posílat takové e-maily, které kromě obchodní nabídky přinesou i reálnou informaci, kterou potřebují, nebo na kterou dokonce čekají. A neexistuje lepší způsob, jak toho dosáhnout, než automatickým odesíláním takzvaných „triggered“ e-mailů, které je vyvoláno nějakou akcí uživatele.
Co jsou „triggered“ e-maily?
Tyto e-maily jsou automaticky odesílány v reakci na akci nebo chování odběratele. Například uvítací e-mail se odešle, pokud se někdo zaregistruje do vašeho seznamu e-mailů. Registrace v tomto případě funguje jako spoušť, po jejíž aktivaci se e-mail odešle. Uvítací e-maily jsou běžné, nejen při registraci do newsletteru, ale i při registraci v e-shopu nebo kdekoliv jinde. Jaké jsou však další způsoby doručování personalizovaného obsahu pomocí automaticky spouštěných e-mailů? Níže najdete několik výborných způsobů, jak pomocí automaticky spouštěných e-mailů odeslat správnou zprávu správným lidem ve správný čas – a to zcela bez práce.
►Nejlepší na automaticky spouštěných e-mailech je skutečnost, že jsou schopny poskytovat respondentům skvělý obsah opakovaně, aniž byste hnuli prstem.
Zde je pět nápadů, jak vyzkoušet automaticky spouštěné e-maily:
1. Uvítací e-maily
Prvních několik zpráv, které vaši noví odběratelé dostávají, je zásadních pro stanovení očekávání a budování vztahu s vaší značkou. Skvělý způsob, jak na nové odběratele zapůsobit a udělat skvělý první dojem, je zaslat jim automatizovaný uvítací e-mail, ve kterém jim poděkujete za registraci a popíšete, co od vaší značky mohou očekávat. S řadou odběratelů můžete vybudovat silné vztahy vyvolané právě prvním dojmem z vašeho úvodního e-mailu.
►Výhodou uvítacích e-mailů je to, že je nastavíte pouze jednou a pak už fungují zcela automaticky.
2. E-maily k narozeninám a výročím
Skvělým způsobem, jak zůstat s odběratelem v kontaktu, jsou i dárky k narozeninám, k výročí registrace, popřípadě k Vánocům či jiným sezonním svátkům. Zašlete jim například kupony na slevu vašich produktů či služeb, což vaše zákazníky rozhodně potěší a zvedne váš konverzní poměr.
Chcete-li odběratelům poslat e-mail k narozeninám, musíte samozřejmě znát jejich datum narození.
Pokud jste o tyto informace nepožádali ve svém původním registračním formuláři, nevadí. Zkuste jim rozeslat e-mailovou kampaň s průzkumem spokojenosti a požádejte je, aby poskytli své osobní údaje, například datum narozenin a výročí. Můžete také požádat své odběratele, aby aktualizovali svůj profil kliknutím na odkaz v zápatí e-mailu, který od vás dostali.
►Většina lidí ráda oslavuje své svátky nebo narozeniny. Můžete odběratelům či zákazníkům zaslat poděkování k výročí jejich registrace nebo blahopřání k narozeninám.
3. Opětovné zasílání e-mailů
Některé z vašich e-mailů zůstanou bohužel neotevřeny. Může to mít mnoho různých důvodů: adresáti jsou příliš zaneprázdněni, váš e-mail přehlédli ve schránce s doručenou poštou během obzvláště rušného pracovního dne, nebo možná neshledali předmět vašeho e-mailu dostatečně lákavý. Dobrou zprávou je, že v rozesílkových službách je možné nastavit, aby se váš e-mail po čase znovu automaticky odesílal adresátům, kteří jej poprvé neotevřeli.
Po jak dlouhé době byste měli zkusit e-mail opět odeslat? Lidé obvykle kontrolují svou e-mailovou schránku minimálně jednou denně, maximálně jednou za dva dny. Většinu odeslaných e-mailů, přesněji 89 %, proto otevřou adresáti do druhého dne po jeho obdržení a 93 % jich je otevřeno do třetího dne.
►Čtvrtý a další den již pravděpodobnost otevření e-mailu rapidně klesá. Pokud tedy počkáte s opětovným odesláním na čtvrtý den, snížíte tím pravděpodobnost, že znovu odešlete e-mail někomu, kdo se jej již chystal otevřít – což by mohlo být považováno za spam a mohlo by mít za následek stížnost nebo odhlášení z e-mail listu.
4. E-maily při opuštění košíku
Občas se stane, že nakupující v e-shopu opustí svůj nákupní košík ještě před dokončením nákupu. Opuštění košíku je na mobilních zařízeních ještě vyšší než na stolních počítačích a s tím, jak roste počet uživatelů, kteří přistupují na internet prostřednictvím mobilních telefonů, stává se opuštění košíků stále častější. Může to mít mnoho důvodů. Zákazníka například během nakupování něco vyruší a on se již nevrátí.
►Zaslání e-mailu s upozorněním na opuštěný košík je skvělým způsobem, jak bojovat proti tomuto jevu a vyzývat zákazníky, aby dokončili svůj nákup.
5. E-maily spouštěné kliknutím
Strefit se do vkusu odběratelů a zákazníků někdy nebývá snadné. Každý člověk je originál a má odlišné zájmy a preference. Může se tak stát, že odběratele téma e-mailů, které mu zasíláte, příliš nezaujme, což vyústí v jeho odhlášení ze seznamu. Automatické e-maily spouštěné kliknutím na odkaz dokážou tomuto jevu zabránit.
Můžete totiž nastavit automatickou řadu e-mailů, která se spustí, když se adresát klikne na některý z odkazů v e-mailu. To vám umožní shromáždit informace o zájmech a preferencích vašich předplatitelů a posoudit tak, jaký obsah by je s největší pravděpodobností zaujal.
►Jakmile zjistíte, co vaše adresáty zajímá, budete jim moci prostřednictvím automatizované sekvence e-mailů dodat obsah, který pro ně bude relevantní a zajímavý.
Začněte využívat automaticky spouštěné e-maily ještě dnes
Automaticky spouštěné e-maily vám dávají možnost přizpůsobit obsah vašich e-mailů každému z lidí na vašem seznamu a doručit jim správnou zprávu ve správný čas. Tyto zprávy mohou být nejen vysoce personalizované a přinášet adresátům důležité informace, ale také velmi přínosné pro vás, jelikož šetří váš drahocenný čas.
Pamatujte si, že získat nového zákazníka je dražší než udržet stávajícího. Poskytněte proto vašim odběratelům obsah s dostatečnou přidanou hodnotou, abyste jim dali důvod i nadále odebírat vaše e-maily a navštěvovat váš web. Pokud by pro vás bylo nastavení e-mailingových kampaní příliš složité nebo časově náročné, můžete tuto práci zadat specialistovi na e-mail marketing, který se jí zhostí k vaší naprosté spokojenosti a pomůže vám i s jinými obory online marketingu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com