7 spolehlivých strategií, jak se odlišit od konkurence na Googlu

jak se odlišit od konkurence na Googlu
Zjistěte jak s pomocí optimalizace dostat váš web na vyšší pozice ve vyhledávání Google, získat cílenou návštěvnost a přebrat zákazníky vašim konkurentům.

Google je jedním z největších zdrojů kvalitní návštěvnosti. Lidé, kteří k vám z tohoto vyhledávače přicházejí, si mnohem častěji něco koupí, než návštěvníci z jiných zdrojů. Je to tím, že návštěvníci, kteří používají Google, něco hledají - většinou jde o řešení momentálního problému, který je trápí. Pokud váš produkt dokáže jejich problém vyřešit, pravděpodobně jej koupí. Je proto důležité, abyste svou stránku v Google co nejvíce prosadili, ať už pomocí placené PPC reklamy, nebo prostřednictvím SEO strategií, které vám pomohou dlouhodobě zvyšovat organickou návštěvnost a zároveň získávat prokliky na vaše webové stránky, stránky služeb a příspěvky na blogu. Když to uděláte správně, můžete oslovit své potenciální zákazníky právě ve chvíli, kdy jsou připraveni nakupovat.

Vyniknout v Google není snadné. Konkurence je veliká a první může být jen jeden. Abyste však dostali váš byznys na přední místa vyhledávání, musíte vybočit z masy průměrných webů a být zkrátka nejlepší. Pokud toho chcete ve svém oboru dosáhnout, musíte vymyslet důkladnou SEO a PPC strategii a vytvořit podrobný marketingový plán, který zajistí, že se jednou provždy odlišíte od konkurence. Začněte vyhodnocením těchto základních prvků vašeho současného marketingového plánu, z nichž každý je schopen posunout váš byznys o krok blíže k vašim zákazníkům.

Jak se můžete odlišit od svých konkurentů v Google?

Stránky s výsledky vyhledávaní Google (SERP) jsou plné příležitostí, jak zviditelnit své podnikání, a to v různých formách. Nejsou zde pouze PPC reklamy a organické výsledky, vyhledávání Google zahrnuje i místní výsledky, obrázky, výsledky Google nakupování a další. Pojďte si přečíst něco o snadno dosažitelných způsobech, které vám v Google pomohou vyniknout nad konkurencí.

Vytvářejte dokonalé PPC reklamy ve vyhledávání Google

PPC reklama ve vyhledávání Google je úžasným způsobem, jak na váš web přivést zákazníky. Umožní vám totiž dostat odkaz na váš web na samotný vrchol vyhledávání, ještě před výsledky přirozeného vyhledávání. Sice za každého návštěvníka budete muset zaplatit, ale pokud své PPC reklamy dobře optimalizujete, rozhodně se vám to vyplatí. Existuje mnoho způsobů, jak vytvořit dokonalé PPC reklamy, které vyniknou nad konkurencí. Proveďte průzkum klíčových slov, vyzkoušejte různé varianty reklam (možná se v jednom titulku zaměříte na klíčová slova a v jiném na kreativní vyprávění příběhu), využijte rozšíření reklam, vytvořte reklamy zaměřené na místní zákazníky nebo využijte zpětnou vazbu od zákazníků k vylepšení textu reklam. Možností je zkrátka mnoho.

Vyzkoušejte reklamy v obsahové síti Google

Reklamy v obsahové síti Google jsou něco jiného než reklamy ve vyhledávání. Zobrazují se totiž na webech ostatních služeb Google, nebo na webech třetích stran. Reklamy v obsahové síti se zobrazují jako text či kombinaci obrázku a textu na webových stránkách, které souvisí s obsahem reklamy nebo pokud uživatel v minulosti hledal klíčové slovo, na které reklama cílí. Z toho plyne, že návštěvnost z obsahové reklamy je odlišná a nevede tak často ke konverzi, jako reklama ve vyhledávání. Může však být dobrým způsobem, jak zvýšit povědomí lidí o vaší značce.

Chcete-li vyniknout na Googlu pomocí reklamy v obsahové síti, jednou z nejúčinnějších strategií je zaměřit se na klíčová slova, která mají nejlepší výsledky ve vašich PPC reklamách ve vyhledávání, pokud je provozujete. Můžete se také podívat na nejlépe fungující části organického obsahu, abyste zjistili, co nejvíc líbí vašemu publiku. Ujistěte se také, že se vaše reklamy zobrazují na správných stránkách. Představu o tom, které weby by byly nejlepší, získáte, když se podíváte na návštěvnost odkazů v nástroji Google Analytics.

Snad nejdůležitějším prvkem, kterému je třeba věnovat pozornost u reklamy v obsahové síti, je váš kreativní design. Pokud nahráváte vlastní návrh reklamy, ujistěte se, že jste vytvořili různé velikosti, které se budou hodit pro různá umístění a zařízení. Pokud používáte responzivní reklamy v obsahové síti, nezapomeňte se zaměřit na titulky. I když budete vyzváni k zadání krátkého titulku (25 znaků), dlouhého titulku (90 znaků), popisu (90 znaků) a názvu vaší firmy (25 znaků), Google nikdy nespustí oba titulky najednou a někdy nezobrazí ani popis, proto se ujistěte, že krátký i dlouhý titulek jsou samy o sobě dostatečné.

Optimalizujte své vstupní stránky

Zkontrolujte své vstupní stránky a ujistěte se, že je jejich obsah optimalizovaný. Cílem je, aby vaši návštěvníci nalezli na vstupní stránce přesně to, co hledali. Čím více splní vstupní stránka představy uživatelů, tím většího zapojení a lepšího konverzního poměru dosáhnete. Čím větší zapojení, tím vyšší pozice v Googlu získáte.

Chcete-li optimalizovat vstupní stránky, musíte si nejprve položit otázku: Máme pro tuto stránku primární klíčové slovo? A co je důležitější, je na stránce vloženo na správných místech? Například:

  • V tagu Title
  • V tagu Description
  • V tagu H1
  • Alespoň v jednom tagu alt
  • Alespoň v jednom tagu H2
  • v URL adrese
  • V textu

Nezapomeňte přidat také kvalitní externí odkazy, relevantní interní odkazy a poutavé obrázky. Tyto změny vám zaberou minimum času, ale umožní zvýšit návštěvnost nejdůležitějších stránek.

 

Vytvořte a optimalizujte svůj firemní profil na Googlu

Váš firemní profil Google vám umožní vyniknout mezi konkurenty v lokálním vyhledávání a navíc získáte jeden z nejúčinnějších marketingových nástrojů, kterým jsou recenze. Díky účtu ve službě Moje firma na Googlu budou moci vaši potenciální zákazníci získat recenze na vaši firmu přímo ve vyhledávání. S účtem (který je zdarma) můžete recenze spravovat a reagovat na ně, což podporuje sociální interakci mezi vámi a uživateli, a ukazuje potenciálním zákazníkům, že se o svou klientelu dobře staráte.

Vaše odpovědi na uživatelské recenze mohou také hodně prozradit o vaší značce a hodnotách vaší firmy - a vzhledem k tomu, že odpovědi na recenze čte 96 % zákazníků, měli byste tuto příležitost rozhodně využít.

Pokud budete mít optimalizovaný profil ve službě Moje firma na Googlu, bude vaše stránka ve vyhledávání zvýhodněna, pokud ji budou hledat zákazníci z vašeho blízkého okolí. Jelikož k vyhledávání místních firem používá 93 % spotřebitelů internet a 87 % spotřebitelů si před návštěvou přečte online recenze firmy, je pro vás optimalizovaný profil ve službě Moje firma na Googlu nezbytností.

Pokud jste ještě nezaregistrovali svou adresu a nenastavili účet ve službě Moje firma na Googlu, udělejte to nyní jako prioritu. Můžete zde sdílet aktuální informace a fotografie svého podniku a odpovídat na recenze a dotazy zákazníků.

Využití úryvků Google

Bohaté úryvky neboli Rich snippets označují různé typy výsledků, které Google zahrnuje do stránek s výsledky vyhledávání (SERP). Zatímco standardní snippet obsahuje standardní meta popis stránky, který načte z tagu Description, bohatý úryvek odpoví například uživateli na jeho otázku nebo zobrazí hodnocení pomocí hvězdiček, čímž jej povzbudí ke kliknutí na odkaz. Bohaté úryvky zviditelňují vaši stránku ve výsledcích vyhledávání, poutají pozornost uživatelů a zvyšují počet kliknutí na vaše webové stránky. Chcete-li pro svůj web vytvořit bohaté úryvky, musíte váš web obsahovat konkrétní informace ve formě strukturovaných dat. Strukturovaná data jsou způsobem klasifikace informací na vašich stránkách, které dávají Googlu vědět, že má tyto informace přidat k výsledkům pro konkrétní vyhledávání.

Google má také funkci zvanou doporučený úryvek, neboli Featured Snippet. Jedná se o zvýrazněný výsledek, který označuje nejlepší, doporučenou odpověď na uživatelův dotaz. Jak vytvořit pro vaše stránky výsledek s doporučeným úryvkem?

  • Zaměřte se na konkrétní dotazy a odpovědi na ně. Například "Jak vydělat víc peněz na investici do akcií".
  • Odpovědi v obsahu uvádějte explicitně - používejte seznamy s odrážkami nebo číslované seznamy.
  • Konkrétní dotazy můžete vytipovat například z toho, na co se vás vaši zákazníci nejčastěji ptají.

Zaměřte se na budování kvalitních odkazů

Zpětné odkazy hrají stále při umístění stránky ve výsledcích organického vyhledávání klíčovou roli. Pokud chcete překonat svou konkurenci a dostat svůj web na přední místa ve vyhledávání, nemůžete budování odkazů ignorovat. Zde je několik osvědčených taktik budování odkazů, které posílí vaši SEO:

  • Publikujte kvalitní obsah: Čím kvalitnější je váš obsah, tím větší je pravděpodobnost, že na něj budou lidé odkazovat.
  • Používejte guest posting: Najděte si relevantní stránky s vysokou autoritou ve vašem oboru, a nabídněte jim vytvoření článku zdarma, pokud do článku budete moci umístit odkaz na váš web.
  • Provádějte průzkum konkurence: Vyhodnoťte odkazy svých konkurentů a zjistěte, jak se můžete umístit výše než oni.

Zapracujte všechny tyto prvky do vašeho marketingového plánu a vybudujte si silný odkazový profil, který vám umožní posunout vaše stránky na první místa vyhledávání.

Vybudujte blog s obsahem optimalizovaným pro vyhledávače

Chcete-li zlepšit své pozice ve vyhledávání, musíte se zaměřit nejen na vstupní stránky. Vybudujte jako součást vašeho webu blog, jehož obsah vám umožní poskytnout vašim návštěvníkům přidanou hodnotu ve formě užitečných informací, zaměřit se na více klíčových slov a přivést na vaše webové stránky více potenciálních zákazníků.

Na vašem blogu byste měli publikovat vysoce kvalitní obsah přibližně dvakrát až třikrát za týden. Nezapomeňte tento obsah optimalizovat umístěním klíčových slov na správná místa, použitím interních a externích prolinkování a získáním zpětných odkazů z renomovaných tematických webů.

Odlište se od konkurence na Googlu

Porazte vaši konkurencí tam, kde je to nejdůležitější: v Google. Pomocí těchto výše zmíněných postupů a strategií dostanete důležité vstupní stránky na vyšší pozice ve vyhledávání, přivedete na váš web vyšší cílenou návštěvnost a přeberete zákazníky vašim konkurentům.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp