5 PPC metrik, které si zaslouží vaši pozornost

Jak je na tom vaše PPC kampaň
Jaký je konečný cíl jakékoli malé PPC kampaně? Samozřejmě, je to dosažení výsledků. Výsledků, které vám ukážou, že veškeré úsilí, které jste vynaložili na budování kampaní, optimalizaci a monitorování PPC reklam, se vyplatilo.

Sledování základních výkonových metrik a přehledů v rámci služby Google Ads, popřípadě Bing Ads vám pomůže zjistit, nakolik je vaše PPC kampaň úspěšná a zdali se vám vyplácí. PPC platformy nabízejí i možnost si své přehledy přizpůsobit, aby zobrazovaly přesně ten typ údajů, který vás zajímá. Seznamte se tedy s údaji, přehledy, daty a informacemi, jejichž hodnotám byste měli věnovat pozornost.

Na jaké údaje se zaměřit?

Přizpůsobené přehledy jsou sice skvělé, ale pouze tehdy, pokud chápete, co které informace znamenají a jak je využít ve váš prospěch.

Pojďme se ponořit do dat, která PPC platformy jako Google Ads a Bing Ads poskytují, a ukažme si 5 jednoduchých způsobů, jak můžete využít množství dostupných informací k vylepšení PPC kampaní a zvýšení zisků.

Zobrazení

Počet zobrazení ve statistikách PPC platformy je počet zobrazení reklamy na stránkách s výsledky vyhledávání. V tomto případě se nejedná o sledování kliknutí, ale o vizuální zobrazení. Bez zobrazení nikdo neuvidí vaši reklamu, a pokud neuvidí vaši reklamu, neexistuje žádná možnost, jak dosáhnout kliknutí nebo konverze.

Podíl zobrazení je počet zobrazení reklamy v procentech z celkového počtu dostupných zobrazení na trhu, na který cílíte. Pokud má tedy jedno z vašich klíčových slov 15% podíl zobrazení, znamená to, že ostatní konkurenti získali dalších 85 %.

Zvýšení počtu zobrazení nebo podílu zobrazení lze provést zvýšením cen za proklik anebo zvýšením reklamního rozpočtu.

Míra prokliku (CTR)

Tento přehled představuje počet kliknutí na reklamu, dělený počtem zobrazení reklamy. Pokud například reklamy zaznamenaly 60 kliknutí z 2500 zobrazení, je míra prokliku 2,4 procenta. Tato metrika může malým podnikům pomoci posoudit účinnost jejich PPC reklamy. Pokud zaznamenáte vysoký počet zobrazení, ale nízkou míru prokliku, znamená to, že se reklamy zobrazují, ale obsah není natolik přesvědčivý, aby na ně byli uživatelé ochotni kliknout, popřípadě nezobrazujete reklamy správnému publiku.

Nízká míra prokliku signalizuje problém, který je třeba řešit. Dobrá hodnota CTR je kolem 2 procent. Pokud je míra prokliku nižší než 1 procento, přehodnoťte reklamní inzerát a způsob, jakým cílíte na vaše publikum.

Google Ads statistiky

Cena za proklik (CPC)

Cena za proklik (CPC) je celková cena všech kliknutí na reklamu, dělená počtem kliknutí. Zobrazí se průměrná částka, kterou zaplatíte při každém kliknutí na reklamu. Pokud jste zaplatili 500 Kč za 250 kliknutí, průměrná cena za proklik by byla 2 Kč. Toto číslo je velmi důležité, protože vám pomáhá hodnotit návratnost investic do reklamy (ROI).

Přijatelná návratnost investic do reklamy je základem úspěchu každé PPC kampaně. Sledováním ceny za proklik rychle zjistíte, zda se vám investice vyplatí. Pokud to tak není, podnikněte kroky k vyladění PPC kampaně a pomocí této metriky sledujte, jak se vám to daří.

Míra konverze

Toto je jedna z nejdůležitějších metrik, která ukazuje, jak se vám vaše PPC strategie vyplácí. Konverze je dokončení akce zákazníka po kliknutí na vaši reklamu. Jako konverze se většinou označuje: nákup vašeho produktu, přihlášení k odběru newsletteru, vyžádání cenové nabídky atd. Čím vyšší je míra konverze, tím lépe pro vás, dobrá míra konverze se obvykle pohybuje mezi 2 a 3 procenty. Jak asi víte, dobře umístěná, dobře napsaná reklama je jen polovina bitvy. Jakmile uživatel klikne na reklamu a je přenesen na vstupní stránku, nastává další důležitá část. Musíte zákazníka přesvědčit, aby si něco koupil.

Pokud je míra prokliku dobrá, ale zaznamenáváte jen málo konverzí, pravděpodobně investujete do reklam, které nezvyšují váš zisk, a tím pádem utrácíte svůj reklamní rozpočet zbytečně.

"Zvyšte svou míru konverze zlepšením své vstupní stránky a ujistěte se, že je dobře organizovaná, snadno použitelná a odpovídá tomu, co inzerujete v PPC reklamě."

Cena za konverzi (CPA)

Toto je jedna z nejdůležitějších metrik, které byste měli v PPC kampani věnovat pozornost, jelikož vás informuje o souhrnných nákladech na získání jednoho platícího zákazníka v PPC kampani. Pokud je cena za konverzi nižší než zisk z konverze, máte vyhráno a vaše PPC kampaň je úspěšná.

Čím nižší je cena za konverzi, tím lépe je vaše kampaň nastavena. Nízká CPA znamená, že máte dobrou návratnost svých investic a reklama se vám vyplácí.

Pokud je vaše cena za konverzi příliš vysoká, zkuste snížit své nabídky ceny za proklik, najít konkrétnější klíčová slova, zacílit na lepší publikum a vylepšit text reklamního inzerátu.

Úspěch máte nadosah

Po vytvoření kampaní, napsání správných reklam a nalezení optimálních klíčových slov je čas využít informace a přehledy o výkonu vašeho účtu k ještě lepšímu vyladění PPC kampaní. Použijte těchto 5 datových přehledů k rychlému měření výkonnosti kampaně a zajistěte, aby vaše investice přinášela kýžené zisky. Sledování metrik, které jsou pro vás důležité, vám umožňuje přesněji nastavit vaše PPC kampaně a optimalizovat je pro maximální výkon.

Testování, analýza a optimalizace PPC kampaní vám pomohou snížit náklady na reklamní kampaň a zvýšit vaše zisky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp