4 rychlé kroky k vytvoření strategie pro mobilní aplikace

strategie pro mobilní aplikace
Uvažujete o spuštění reklam pro mobilní aplikace? Stejně jako u klasických reklam, které jsou zobrazovány ve výsledcích vyhledávání, i zde je důležité spouštět kampaně s cílem měřit jejich úspěšnost.

Uvažujete o spuštění reklam pro mobilní aplikace? Stejně jako u klasických reklam, které jsou zobrazovány ve výsledcích vyhledávání, i zde je důležité spouštět kampaně s cílem měřit jejich úspěšnost.

Vytvoření strategie pro mobilní aplikace není nikterak náročné. V následujícím článku navíc uvádíme 4 základní kroky, které vám pomohou při vytváření efektivní strategie.

Poznejte své publikum

Klíčovou součástí strategie je znalost vlastního publika. Kdo si pravděpodobně vaši aplikaci stáhne?  Jací uživatelé vaši aplikaci pravidelně používají? Co tyto uživatele zajímá? Možná už máte o svém publiku představu. Možná, že když se ale ponoříte do dat, která máte k dispozici, budete překvapeni. Znalost publika vám může pomoci rozhodnout se, v jakých platformách reklamu spustíte.

Znalost CPI

Velmi důležitá je také znalost CPI, tedy cena za instalaci. Je hodnota uživatelů, kteří používají Android, odlišná od hodnoty uživatelů používajících iOS? Jaké je LTV vašich uživatelů (tedy hodnota, kterou generují během období životnosti – používání aplikace)? Cílem vaší strategie pak bude zajistit, aby LTV vašich uživatelů bylo vyšší než CPI.

KPI

CPI je jedním z klíčových indikátorů výkonnosti kampaně, tzv. KPI. Například nízká míra konverze může negativně ovlivnit pozici v organickém vyhledávání v rámci app stores. Kontrolovat pravidelně klíčové metriky je důležité. Je také důležité, zda sítě, které pro reklamu používáte, jsou nákladově efektivní. Jak často uživatelé stahují aplikace z Facebooku nebo po zobrazení reklamy prostřednictvím Google AdWords? Doporučujeme také sledovat přesný počet instalací. Pro toto sledování můžeme doporučit například analytický nástroj Firebase od Googlu.

Určete si sítě, které budete chtít pro kampaň použít

Pokud s placenou reklamou teprve začínáte, doporučujeme vám vyzkoušet si co nejvíce sítí. V AdWords je možné například vytvářet kampaně pro univerzální aplikace. Vyzkoušejte také, zda vaše reklama bude mít větší úspěch ve vyhledávací síti, v obsahové síti, ve Facebook feedu, nebo například na YouTube.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, facebook.com, google.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp