Doplňujete svůj marketing remarketingovými aktivitami? Pokud ne, možná přicházíte o velké množství svých zákazníků. O své zákazníky je třeba pečovat a připomínat se jim. Nevíte, jak s remarketingem začít? Zejména systém AdWords umožňuje velice jednoduché principy, se kterými může začít opravdu každý.
Remarketing je důležitou součástí marketingu. U uživatelů, kteří u vás již jednou provedli konverzi, je větší pravděpodobnost, že ji provedou znovu. O tyto uživatele je nutné pečovat a občas se jim připomenout.
Přiveďte uživatele zpět ke konverzi
Ve většině případů se marketingové týmy soustředí na cílení na uživatele, kteří již jednou navštívili konkrétní web nebo specifické stránky webu. Vytvářejí PPC reklamy které tyto uživatele přivedou zpět ke konverzi. Pokud ještě stále nevyužíváte remarketing, měli byste co nejdříve udělat první krok a posílit svůj online marketing i tímto směrem.
Velice dobrou strategií je rozdělit remarketingové publikum na základě stránek, které navštívili. Představte si například, že na vašem webu uživatelé navštěvují hlavní stránku, 10 stránek s konkrétními produkty, blog a kontakt. Váš remarketing pro uživatele, kteří si pouze prohlíželi informace na vašem blogu musí být odlišný od remarketingu pro uživatele, kteří navštívili stránku s kontaktem (již vás tedy chtěli kontaktovat a byli v jiné fázi rozhodování).
Tyto uživatele byste rozhodně neměli vést na stejnou stránku. Pro uživatele, kteří již navštívili kontaktní stránku, ideálně vytvořte vstupní stránku, která je bude vyzývat ke konverzi. Na této stránce se zaměřte na přehlednost, nejzajímavější informace a hlavně výzvy k akci.
Naopak uživatelům, kteří navštěvovali váš blog, můžete například zobrazit reklamu s nabídkou videa nebo online knihy, ke kterým dostanou přístup po provedení registrace.
Emailing
Nejvíce konverzí většinou můžete očekávat u uživatelů, kteří vám již poskytli své kontaktní informace. Jednou z nejúčinnějších remarketingových metod je emailing. Vytvářejte si databázi zákazníků. Do této databáze si pište poznámky a na jejich základě zasílejte konkrétním lidem emaily s informacemi, které je opravdu zaujmou.
V rámci emailingu například můžete představit svůj nový produkt, informovat o velké slevové akci nebo zaslat pozvání na zajímavou konferenci. Pokud si zákazníci koupili produkt A, nabídněte jim prostřednictvím emailu produkt B, který by ho mohl zajímat.
Informujte a udržujte si své zákazníky
Udržet si stávající zákazníky není jednoduché. Každý zákazník ocení „něco navíc“. Informujte například zákazníky o tom, jak lépe mohou využívat vaše produkty nebo jaké výhody, o kterých možná ani netušili, nabízí vaše služby. Jste například prodejcem koření? Vytvořte si na svém webu blog s recepty z vámi prodávaných druhů koření. Věnujete se účetnictví? Informujte pravidelně své zákazníky o legislativních změnách nebo o tom, na co by si měli dávat pozor. Dávejte svým zákazníkům informace, které zkrátka ocení.
K udržení stávajících zákazníků jsou často využívána sociální média nebo emailing, ale i reklamy zobrazované uživatelům z vašich remarketingových seznamů mohou nemálo pomoci.
Závěr
Na remarketing byste v rámci svých marketingových aktivit neměli zapomínat. Zobrazováním reklam uživatelům z remarketingových seznamů můžete například zasáhnout publikum, které ignoruje příspěvky na sociálních sítích nebo emaily. Pokud se uživatelům, kteří již jednou navštívili váš web, nepřipomenete správným způsobem, můžete je navždy ztratit. Stejně tak, nebudete-li pečovat o stávající zákazníky.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, ppchero.com, marketingland.com, wordstream.com, obrázek: flickr.com