10 tipů, jak zredukovat svůj e-mailový marketingový seznam pro vyšší návratnost investic

online marketing
K čemu je dobrý vysoký počet odběratelů, když se vaše ostatní čísla nezvyšují? V dnešním článku si ukážeme, jak zredukovat e-mailový seznam tak, aby přinášel co nejlepší výsledky.

Faktem je, že e-mailový marketing je skvělý způsob, jak zůstat ve spojení s potenciálními zákazníky, ale pouze v případě, že oslovujete angažované a kvalitní kontakty, které si vašich e-mailů váží.

V tomto příspěvku se s vámi proto podělíme o 10 tipů, které vám pomohou zredukovat váš seznam pro e-mailový marketing, abyste mohli dosáhnout požadovaných výsledků.

Nejprve se však ponoříme do toho, proč je to tak zásadní.

Proč potřebujete vyčistit svůj e-mailový marketingový seznam?

Provádění měsíčního čištění e-mailových seznamů je osvědčeným postupem e-mailového marketingu, který vám pomůže získat lepší metriky, přehledy a návratnost investic. V dnešním článku si ukážeme, jak na to:

  • Smysluplnější komunikace. Čistý e-mailový seznam je segmentován podle preferencí, povolání, zájmů atd. vašich odběratelů, což vám umožňuje poskytovat personalizovanou komunikaci s cílenými zprávami.
  • Vyšší zapojení. S personalizovanější komunikací samozřejmě přichází vyšší míra otevření a míra kliknutí na otevření.
  • Další optimalizace. Čím větší je zapojení do vašich e-mailů, tím podrobnější poznatky můžete o svých odběratelích získat z kampaní a A/B testů, například jaká témata obsahu preferují a které fráze s výzvou k akci mají největší ohlas. To vám umožní dále optimalizovat zážitek a udržet si jejich dlouhodobý zájem a loajalitu.

Zůstaňte mimo spamové filtry. Vysoký počet odmítnutých e-mailů, stížností na spam a odhlášení odběru – to vše e-mailovým serverům a filtrům naznačuje, že vaší firmě nelze důvěřovat. To znamená, že vaše e-maily budou označeny jako spam, což poškozuje vaši pověst a doručitelnost.

10 tipů, jak si zredukovat seznam pro e-mailový marketing

E-mailový marketing patří mezi kanály s nejvyšším konverzním poměrem. Abyste ale dosáhli skutečně dobrých výsledků, potřebujete čistý e-mailový seznam s vysokou hodnotou. Zde je deset tipů pro pročištění e-mailů, které vám pomohou zajistit vyšší návratnost investic.

Odstraňte tzv. hard-bounce e-maily

Hard bounce je e-mail, který nedorazí k odesílateli z důvodu trvalého problému. Může se jednat o to, že e-mailová adresa příjemce je neplatná nebo doména zablokovala doručování e-mailů.

Na rozdíl od soft bounce (což je případ, kdy je e-mail dočasně nedoručitelný) neexistuje žádný způsob, jak hard bounce e-maily vyřešit.

Pokud spamové filtry a e-mailové servery usoudí, že počet hard bounce je příliš vysoký, označí vás jako potenciální spam a zablokují vaši IP adresu, čímž poškodí vaši pověst odesílatele a doručitelnost e-mailů. Vždy proto zkontrolujte svůj seznam na přítomnost hard-bounce e-mailů a co nejdříve je odstraňte.

Odstraňte duplicitní e-maily

Můžete zjistit – zejména pokud importujete kontakty – že někteří uživatelé jsou do seznamu přihlášeni vícekrát. To je velmi nevhodné, protože tito příjemci obdrží více kopií stejného e-mailu.

Kromě toho, že sabotují přesnost měření výkonnosti vaší kampaně, duplicitní e-maily jsou často házeny přímo do složky spamu. Jejich vlezlost může dokonce vést uživatele k úplnému odhlášení z odběru.

Určete neaktivní odběratele

Poskytovatel e-mailových služeb by vám měl být schopen zobrazit metriky jednotlivých odběratelů, například míru otevření e-mailu, míru prokliku a míru konverze. Tyto informace můžete použít k určení neaktivních odběratelů a zacílit na ně kampaně pro opětovné zapojení.

Někdy se však může vyplatit neaktivní odběratele okamžitě odstranit. Pokud se uživatel s vaší značkou nikdy nezapojil nad rámec svého prvního odběru – zejména pokud je to již delší dobu – pak je pravděpodobně jednodušší adresu prostě smazat a jít dál.

Vizualizujte si svého ideálního odběratele

Váš ideální odběratel je ten, který otevře a zapojí se do každého e-mailu. Ale kdo přesně to je?

Vytvořením persony odběratele/zákazníka si můžete udělat jasnější obrázek o svém ideálním odběrateli a vytvořit hypercílený, personalizovaný obsah. Persona odběratele je polofiktivní charakteristika vašeho ideálního odběratele založená na průzkumu trhu a datech.

Persony odběratelů vám také pomohou získat kvalitnější potenciální zákazníky, což následně vede ke kvalitnějšímu e-mailovému seznamu. To znamená, že můžete věnovat méně času důslednému měsíčnímu čištění e-mailů a více času zdokonalování průvodce stylem e-mailů a vytváření kampaní generujících výsledky.

Používejte správný software pro správu seznamů

Software pro automatizaci e-mailů vám pomůže efektivněji spravovat seznamy e-mailů. Mezi oblíbené nástroje patří ActiveCampaign, Moosend, Mailchimp a SendinBlue. Vedle průzkumu trhu poskytují informace a nástroje, které potřebujete k segmentaci e-mailových seznamů na základě zájmů, chování, zapojení odběratelů atd.

Díky segmentaci seznamů můžete vytvářet personalizované a cílené e-mailové marketingové kampaně, které podporují zapojení a vyšší návratnost investic.

Mezi další užitečné funkce softwaru pro správu e-mailových seznamů patří kategorizace kontaktů a obousměrná synchronizace dat mezi aplikacemi, které udržují seznamy v pořádku a aktualizované. Měl by se také integrovat s vašimi dalšími komunikačními nástroji, jako je software call centra a CRM. Můžete například vytvořit spouštěné e-maily, které se odešlou okamžitě poté, co někdo komunikuje s vaší službou virtuální recepce nebo chatbotem.

Usnadněte odhlášení odběru

Složitý nebo zdlouhavý proces odhlášení může poškodit pověst vaší firmy. 

Ať už je to proto, že se změnily jejich zájmy, nebo se omylem přihlásili k odběru při nákupu, někdy se uživatelé budou chtít odhlásit. Tím, že jim poskytnete snadný způsob odhlášení, můžete organicky udržovat dobrou e-mailovou hygienu a zároveň zachovat svou pozitivní pověst.

Jednoduchý odkaz v patičce e-mailu a hravá potvrzovací zpráva obvykle udělají své!

Spusťte kampaň na opětovné zapojení neaktivních zákazníků

Po identifikaci všech neaktivních uživatelů máte tři hlavní možnosti. První z nich, jak jsme již uvedli dříve, je jednoduše odstranit adresy ze seznamu. Druhou možností je zacílit na ně kampaň opětovného zapojení.

Kampaně opětovného zapojení se zaměřují konkrétně na neaktivní uživatele s hyperpersonalizovanými, motivačními nabídkami. Oblíbené jsou slevy a poukázky, ale také kladení otázek a předvádění nových funkcí, to vše jsou způsoby, jak můžete neaktivní odběratele přilákat zpět.

Vyhledejte neaktivní uživatele a dejte jim možnost odhlášení

Pokud se obáváte předčasného odstranění neaktivních uživatelů, můžete je zkusit předem oslovit e-mailem s možností odhlášení.

Odhlašovací e-maily obvykle spustí jednu ze tří akcí. Buď se uživatel z vašich e-mailů elegantně odhlásí (což pro vás znamená méně ručního čištění e-mailů); nebude reagovat (což je jisté znamení, že by jeho adresa měla být odstraněna); nebo se znovu zapojí, zejména pokud do toho vnesete trochu humoru a emocí.

Vyzkoušejte možnost opt-down

Svým uživatelům můžete také předložit strategii e-mailového marketingu nazvanou "opt-down". Opt down jednoduše znamená, že si uživatelé mohou přizpůsobit typ i frekvenci e-mailů, které dostávají. Tento přístup zaměřený na zákazníka zajišťuje, že uživatelé dostávají pouze to, co je zajímá. Může se také stát, že místo toho upřednostní jiný způsob komunikace, například telefon nebo SMS. V případě telefonické komunikace se ujistěte, že jste si pořídili firemní číslo 800, abyste získali důvěryhodnost.

Cvičte se v umění smazat neaktivní uživatele

Toto je spíše psychologický tip pro e-mailový marketing. Smazat neaktivní odběratele je těžké, i když chápete, proč je to tak důležité. Procvičování umění odstranit tyto uživatele z e-mailového seznamu vám pomůže stát se asertivnějšími ve způsobu správy e-mailového seznamu a upřednostnit kvalitu a hodnotu před počtem odběratelů. 100 angažovaných čtenářů je lepší než 1000 neangažovaných.

Začněte čistit svůj e-mailový seznam odběratelů ještě dnes

Ve fyzické rovině spočívá vyčištění vašeho e-mailového marketingového seznamu v identifikaci a odstranění neaktivních a nekvalitních uživatelů. Na psychologické úrovni jde o přetvoření vašeho myšlení. Pamatujte, že nezáleží na tom, kolik máte odběratelů; pokud se žádný z nich nezapojí, vaše e-mailové kampaně nepřinesou návratnost vašich investic!

E-mail je jedním z našich nejmocnějších komunikačních nástrojů. Upřednostňování kvality před kvantitou není přirozené, ale výsledkem bude seznam angažovaných, konvertujících odběratelů. Postupujte podle výše zmíněných tipů a odbavte svůj e-mailový seznam ještě dnes.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina LeVeneur

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp