10 největších chyb v Google Ads, které vás mohou stát desetitisíce

Vyvarujte se chyb v PPC kampaních
PPC reklama je jedním z nejefektivnějších zdrojů návštěvnosti a konverzí. Zkontrolujte si, zdali máte vše nastavené správně a nemáte v kampaních chyby, které vás zbytečně připravují o peníze.

Možná vaše PPC kampaně šlapou jako švýcarské hodinky. Možná by však vaše obchodní výsledky mohly být ještě mnohem lepší. Zkontrolujte si, jestli neděláte některou z následujících chyb, které zcela zbytečně zhoršují vaše výsledky a mohou vás připravit o desetitisíce korun na ušlých tržbách.

 

Používáte PPC reklamu?

 

Jedním z nejúčinnějších marketingových kanálů jsou PPC reklamy. Reklamní systémy, jako Sklik nebo Google Ads, dokážou přivést návštěvníky na váš web pomocí placeného umístění ve výsledcích vyhledávání. Za reklamu zaplatíte pouze v případě, že návštěvník skutečně přijde na váš web. Jedná se tedy o velmi transparentní a férový obchodní model, ve kterém dostanete přesně to, za co zaplatíte.

Další výhodou PPC reklamy je její okamžitá účinnost. Zatímco u SEO musíte čekat dlouhé týdny, než si vás vyhledávače všimnou, u PPC se můžete dostat na první místo ve vyhledávání prakticky okamžitě. Možnost svěřit správu PPC kampaní marketingové agentuře, dělá z tohoto typu reklamy ideální marketingový kanál i pro začátečníky

Pokud zatím PPC reklamu nepoužíváte, zbytečně se připravujete o skvělou příležitost k získání nových zákazníků.

Pokud ano, zde je seznam chyb, kterých se můžete při správě PPC kampaně nevědomky dopouštět a které vás zbytečně připravují o zisk.

 

Nepoužíváte správné shody klíčových slov

 

Sklik i Google Ads rozlišují u klíčových slov několik typů shod. Shody ovlivňují, na jaká klíčová slova se budou vaše reklamy zobrazovat. Základní typy shod jsou 3.

  • Přesná shoda
  • Frázová shoda
  • Volná shoda

Pokud u klíčového slova zvolíte přesnou shodu, bude se reklama zobrazovat pouze v případě, pokud je klíčové slovo zadáno v přesně stejném tvaru, jaký určíte. U frázové a volné shody se bude reklama spouštět i na výrazy, které jsou podobné či příbuzné původnímu klíčovému slovu. Pomocí různých modifikátorů můžete ovlivňovat, při kterých klíčových slovech se reklama spustí a při kterých ne.

Obecně platí, že čím volnější shoda, tím více zobrazení reklamy a tím více potenciálních návštěvníků.

Na druhou stranu, příliš volná shoda způsobí, že se na stránku dostanou i návštěvníci, kteří hledali něco trochu jiného a vám se tak zbytečně zvedají náklady na reklamu.

Internetový marketing

 

Nepoužíváte vylučovací klíčová slova

 

Existuje prakticky nekonečné množství klíčových slov a jejich variant. Ne každé má ale stejný obchodní potenciál. Některá slova mají sice vysokou hledanost a dokážou přinést hodně návštěvníků, ale pokud tito návštěvníci nic nekoupí, jedná se o zbytečné plýtvání peněz na reklamu. Správným použitím vylučovacích neboli negativních klíčových slov můžeme zamezit zobrazování reklamy na výrazy, které nejsou ziskové, a výrazně tak zlepšit výkon celé kampaně.

Obzvláště pokud používáte klíčová slova ve volné shodě, je používání vylučovacích klíčových slov naprosto nezbytné.

 

Sledujete životní cyklus zákazníka?

 

Na získání zákazníka pomocí PPC systému musíte vynaložit určité množství finančních prostředků. Ale sledujete také, zdali zákazník nakupuje opakovaně? Pokud se jednou získaný zákazník pravidelně vrací a opětovně nakupuje, snižuje to cenu na jeho získání (CPA). Nyní si v Google Ads můžete měřit a vyhodnocovat takzvaný životní cyklus zákazníka, CLV (CustomerLifetimeValue), který vám ukáže, jakou hodnotu má zákazník pro váš byznys.

Můžete například zjistit, že určitá reklamní sestava má sice lepší konverzní poměr, ale zákazníci nakupují pouze jednou. Oproti tomu jiná sestava může generovat zákazníky, kteří nakupují opakovaně po delší dobu, a vyplatí se tak mnohem více.

"Pomocí sledování životního cyklu zákazníka můžete mnohem přesněji nastavit své PPC kampaně a dosáhnout mnohem větší efektivity"

 

Nesprávné nastavení PPC kampaně

 

Vylepšujete své kampaně stále víc, a pořád to není ono? Možná není chyba v kampaních, ale v samotném nastavení Google Ads nebo Skliku. Mnozí marketéři se soustředí pouze na cenu za proklik a na správný výběr klíčových slov. To je ale pouze jedna strana mince. Neméně důležité je také měření a vyhodnocování všech aspektů kampaní, především konverzí.

Novákampaň v Google Ads

Nastavení měření konverzí je první věc, kterou byste měli v PPC začít. Ujasněte si, co po návštěvníkovi chcete. Jde vám o to, aby si něco koupil, stáhl si e-book výměnou za e-mailovou adresu, nebo vyplnil formulář? Jakmile máte ujasněné cíle, instalujte příslušné měřicí kódy a ujistěte se, že fungují správně. Bez správně nastaveného měření nedokážete správně vyhodnotit, která klíčová slova a reklamy opravdu konvertují, a která vás pouze stojí peníze.

Provozovat PPC reklamu bez důkladného měření a vyhodnocování všech dostupných metrik je jako boxovat se zavázanýma očima.

 

Linkování na náhodné stránky

 

Pokud z PPC reklamy linkujete na web, odkaz by vždy měl vést na konkrétní stránku, která odpovídá tomu, co bylo v reklamě a co uživatel hledá. Pokud reklama nabízí "červené tričko XXL" neměl by link vést na kategorii "trička", nebo dokonce na vstupní stránku webu.  Návštěvník, který hledá "červené tričko xxl", by se měl dostat přímo na konkrétní stránku produktu.

Pokud návštěvníkovi nabídnete přesně ten produkt či službu, kterou hledá, zvedne vám to výrazně konverzní poměr.

 

Nevyužití potenciálu značky jako klíčového slova

 

Vaše značka, název vaší firmy je perfektní klíčové slovo, které můžete použít ve své PPC kampani. Je zde malá konkurence, a u lidí, kteří hledají vaši značku, je vyšší pravděpodobnost konverze, protože hledají přímo vás. Přesto však mnoho firem svou značku jako klíčové slovo nepoužívá. Hlavním důvodem bývá názor: „Na název firmy jsme první v organických výsledcích, tak proč platit za to samé?“

Pokud však nebudete cílit na svou značku vy, udělá to pravděpodobně vaše konkurence, a dostane se tak s minimálními náklady na první místo ve vyhledávání.

Na stránce s výsledky vyhledávání budou před vámi a seberou vám před nosem vysoce konverzní zákazníky. A to určitě nechcete.

 

Využíváte dostatečně všech možností Google Ads?

 

Google Ads jsou jednou z nejuniverzálnějších reklamních platforem na světě. Měli byste se proto snažit využít co nejvíce z jeho možností. Rozšířené reklamy jsou jednou z těch, které byste rozhodně neměli vynechat. Rozšířené reklamy přidají dodatečné informace o vaší firmě, a také takzvané „richsnippets“ neboli strukturované úryvky. Ty dokážou vaši reklamu rozšířit například o vybrané produkty, hodnocení uživatelů, otevírací dobu, mapu, podle které vás zákazníci snadno najdou, nebo odkazy na další stránky vašeho webu.

Rozšířené výsledky také mnohem lépe zaujmou pozornost návštěvníků a zvýší CTR vaší reklamy.

Rich snippets ve vyhledávání Google

 

Jsou vaše reklamy dostatečně přitažlivé?

 

Vaše reklama by měla být zajímavá a napsaná bez chyb. Počet znaků je omezen, takže byste měli na co nejkratším prostoru přesvědčit návštěvníky, že váš web je přesně to, co hledají.

"Většina lidí přitom čte pouze titulky, takže byste na jejich psaní měli soustředit maximum invence."

Ne každý je spisovatel, takže pokud vám psaní reklam nejde od ruky, najměte si profesionála. Dobře napsaná reklama dokáže vystřelit vaše CTR až k oblakům.

 

Jaké je vaše skóre kvality?

 

Jedním z nejdůležitějších faktorů, které mají vliv na umístění vaší PPC reklamy, je skóre kvality.

Vysoké skóre kvality nejenom pomůže vyššímu umístění vaší reklamy, ale dokáže také snížit cenu za proklik. Jeho velikost ovlivňuje zejména očekávaná míra prokliku, relevance reklamy a kvalita vstupní stránky. Vytvořte reklamní sestavy s údernými titulky, které budou obsahovat klíčové slovo, které uživatel zadal. Přesvědčte jej ke kliknutí a na cílové stránce mu nabídněte přesně to, po čem touží. V takovém případě vaše skóre kvality poroste a vaše reklama se bude zobrazovat výše za méně peněz.

 

Nesledujete vyhledávací dotazy

 

Mnoho marketérů ke své škodě nechává tento důležitý přehled na okraji zájmu, přestože jde o jednu z nejdůležitějších metrik Google Ads. Sledování vyhledávacích dotazů je užitečný nástroj, který vám řekne, jaké termíny uživatelé hledají a pomocí jakých klíčových slov se dostávají na vaše stránky.

Díky tomu můžete odhalit nová klíčová spojení, která můžete přidat do svých kampaní, ale odhalí také potenciální negativní klíčová slova, která je třeba z kampaní vyloučit.

Google Ads Vyhledávací dotaz

 

Vyhodnocujete správně efektivitu kampaní?

 

Nezáleží příliš na tom, jaký typ online podnikání provozujete. Zisk je vždy na prvním místě. Vaše kampaně byste proto měli neustále sledovat a vyhodnocovat jejich chování. Sledujte, jaká slovní spojení návštěvníci používají, která klíčová slova více vydělávají a která vaši kampaň pouze zbytečně brzdí. Optimalizujte text vašich PPC reklam tak, aby přitáhly pozornost uživatelů, a na cílové stránce jim nabídněte přesně to, co hledají. Snažte se mít co nejvyšší skóre kvality. Kampaně průběžně zdokonalujte, vylepšujte a opět vyhodnocujte dopady provedených změn.

Pokud se vám podaří vyvarovat se výše zmíněných chyb, stane se PPC reklama skvělým zdrojem návštěvnosti a konverzí a nepostradatelnou částí vašeho byznysu.

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp