Internet se postupně stává hlavním prostředím, ve kterém většina lidí tráví svůj pracovní a volný čas. Lidé se na internetu baví a nakupují a je proto přirozené, že se firmy snaží budovat svá aktiva online, aby tyto potenciální zákazníky dokázaly oslovit v prostředí, kde se nacházejí nejčastěji.
Co jsou to vlastně online aktiva?
Online aktiva – někdy nazývaná digitální aktiva – jsou části obsahu, které existují online a mají určitou hodnotu. Digitální aktiva mohou být vytvořena online nebo off-line a poté uložena na serveru.
Může jít například o:
- Fotografie
- Videa
- E-mailové kampaně
- Webové stránky
- Mobilní aplikace
Online aktiva mají obvykle určitou finanční hodnotu. Například když navrhnete logo, stane se z něj cenné digitální aktivum, které můžete použít k vytvoření značky svých webových stránek, k prodeji zboží a dalším účelům. Podobně lze vaše webové stránky prodat jiné straně jako online aktivum.
Proč jsou online aktiva důležitá?
Vzhledem k tomu, že na celém světě je online několik miliard lidí, je přítomnost na internetu důležitější než kdy jindy. Vzhledem k tomu, že stále větší procento nákupů probíhá online, poskytuje vytvoření silných online aktiv obrovský potenciál pro finanční zisk – a příležitost k budování nových vztahů s vašimi zákazníky.
Jaká online aktiva jsou pro vaši firmu nejdůležitější?
Díky všestrannosti online aktiv je snadné vytvořit strategii obsahového marketingu, která vaší značce přinese v průběhu času největší hodnotu. Možná již online aktiva přirozeně vytváříte jako součást své online marketingové strategie!
Asi nejdůležitější online aktiva, která je třeba rozvíjet, jsou vaše firemní webové stránky
Ať už provozujete internetový obchod nebo kamennou provozovnu, vaše webové stránky a název domény jsou důležitou součástí vašeho podnikání. Vaše webové stránky jsou centrem vaší online prezentace a mohou být rozhodujícím faktorem pro investory, partnery značky a budoucí zákazníky.
Co by měly mít kvalitní webové stránky?
V první řadě by na nich neměla chybět silná vstupní stránka. Pokud na webu prezentujete své produkty či služby, je vstupní stránka v podstatě vaší výkladní skříní. Vstupní stránka by měla návštěvníkům okamžitě poskytnout představu o tom, jaký typ zážitku mohou očekávat, když budou procházet vaším webem. Myslete na to během tvorby webových stránek.
►Optimálního dojmu můžete dosáhnout pomocí silného vizuálního brandingu, přesvědčivého textu a jasné výzvy k akci.
Prosperující blog
Založení blogu je efektivní způsob, jak si časem vybudovat hodnotné online aktivum. Pokud je blog kvalitní, jde o skvělý způsob, jak přilákat nové zákazníky. Pokud se vám podaří vytvářet poutavý a přesvědčivý obsah, je pravděpodobné, že se čtenáři budou na váš blog opakovaně vracet, budou na něj odkazovat a sdílet vaše články na sociálních sítích. Zaměříte-li se na vytváření obsahu, který je pro vaše zákazníky užitečný, přidáte své značce obrovskou hodnotu a získáte pověst důvěryhodného zdroje ve svém oboru.
Díky dobře umístěným klíčovým slovům se zlepší optimalizace vašeho webu pro vyhledávače, což mu přinese spoustu nových návštěvníků, které můžete proměnit ve své zákazníky.
Silná přítomnost na sociálních sítích
Skutečná síla sociálních sítí spočívá v jejich všestrannosti. Sociální média poskytují profesionálům obrovskou svobodu, pokud jde o vytváření online aktiv. Umožňují například vytvoření silné online komunity, poskytují prostor pro komunikaci se zákazníky, zajištují oslovení nového publika a budování přirozených partnerství s jinými značkami.
Budování komunity
Jedním z nejdůležitějších prvků při vytváření udržitelného online aktiva je loajální komunita. Když vytvoříte a spravujete kanál na sociálních sítích, můžete vyhodnotit dopad na komunitu několika způsoby, například:
- sledováním počtu vašich sledujících či fanoušků.
- sledováním zapojení do vašich reklam na Facebooku a Instagramu.
- pomocí nástroje pro zveřejňování a sledování příspěvků na sociálních médiích.
- pokud se vám podaří získat a udržet velký počet sledujících, přidáte svému podnikání značnou hodnotu.
Vytváření jedinečného obsahu
Ať už se snažíte používat aktivitu na sociálních sítích jako marketingový nástroj, nebo jako způsob vytvoření samostatného online aktiva, klíčová je tvorba obsahu. Stejně jako při psaní blogu jde při tvorbě obsahu o to, abyste svým sledujícím nabídli něco hodnotného.
►Pro tvůrce poskytují sociální média skutečně flexibilní platformu. Je zde prostor pro zábavný videoobsah, působivé fotografie, interaktivní příspěvky i užitečné zdroje.
Snadno dostupný obsah
Více než polovina lidí přistupuje ke svým profilům na sociálních sítích prostřednictvím mobilního telefonu. Tito lidé vyžadují obsah, který je snadno dostupný, jelikož na mobilních telefonech jsou možnosti zobrazení omezené. Toho můžete využít například při tvorbě příběhů na Instagramu, které jsou kreativním způsobem, jak svému publiku poskytnout snadno konzumovatelné zdroje. Mohou nabídnout hodnotné informace v přístupné formě, a navíc umožňují snadno použitelný odkaz na samotný produkt, který se snažíte propagovat.
Ať už spravujete kanály na sociálních sítích nebo pravidelně blogujete, existuje nekonečné množství způsobů, jak vytvořit online prostředky, které osloví vaše jedinečné publikum. Při tvorbě digitálního obsahu zvažte:
- Jak tento obsah přidává hodnotu vaší značce?
- Jak tento obsah přináší hodnotu ostatním?
Tyto otázky mějte při tvorbě obsahu vždy na paměti. Díky tomu budete moci tvořit atraktivní online aktiva, která pozvednou vaši značku, dostanou ji do povědomí veřejnosti a přivedou vám nové zákazníky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com