Obchodníci, kteří k propagaci svých stránek používají PPC reklamy, v mnoha případech zanedbávají příležitosti ke zlepšení funkčnosti mobilních webů, které mají v současné době k dispozici. To platí zejména při používání smart biddingu (inteligentního nabízení cen za proklik), protože nabízení cen s pomocí umělé inteligence a strojového učení je ve srovnání s manuálním nabízením relativně bezúdržbové.
Chování webu na mobilních telefonech je ovšem naprosto zásadní a má přímý dopad na výkon naše marketingové aktivity. I to je zřejmě jedním z důvodů, proč služba Google Ads začátkem tohoto roku aktualizovala svůj nástroj „Test my site“ a doplnila do něj další vlastní doporučení pro vylepšení mobilních stránek.
Měření rychlosti načítání na mobilních telefonech
Nejprve si přečtěte metriky mobilní rychlosti dostupné v uživatelském rozhraní Google Ads. Jakmile se ocitnete v menu zobrazení Vstupních stránek v Google Ads, uvidíte jednotlivé metriky každé z vašich vstupních stránek.
• Mobilní rychlostní skóre – Měření doby načítání mobilní stránky na stupnici od 1 do 10
• Míra prokliku pro mobilní zařízení – Procento kliknutí směřujících na stránky, které Google považuje za vhodné pro mobilní zařízení
• Platná míra prokliků AMP – Procento kliknutí směřujících na AMP stránku
►Každá sekunda načítání navíc vás stojí spoustu peněz na uniklých tržbách. Více než 50 procent návštěvníků na mobilních telefonech stránku okamžitě opouští, pokud se načítá déle než 3 sekundy.
Nástroj „Test my site“
Chcete-li zahájit proces testování, zadejte doménu svého webu na stránce Test my site. Poté v rozbalovací nabídce vyberte zemi a požadovanou síť. Nástroj vám následně ukáže hodnocení stránky a měsíční trend. Nástroj toho umí ještě mnohem více, můžete například porovnat rychlost načítání vaší stránky se stránkami vašich konkurentů.
►Snažte se využít všech příležitostí ke zrychlení načítání vašeho webu. Zlepšíte tak nejen jeho konverzní poměr, ale prospějete také SEO. Stránky, které se rychle načítají, dosahují lepšího umístění ve vyhledávání.
Benchmark – porovnání rychlosti mobilního webu s konkurencí
Zadejte domény svých největších konkurentů a zjistěte, jak jsou na tom vaše stránky ve srovnání s ostatními. Porovnání tohoto přehledu se statistikami aukcí ze stejných domén může pomoci při vytváření přehledu o tom, proč mohou někteří konkurenti v PPC reklamě utratit podstatně více než vy.
Evaluate – odhadované zlepšení příjmů
Nástroj Test my site dokonce poskytuje odhadovaný nárůst ročních příjmů na základě aktuálních návštěvníků webu, míry konverze a průměrné hodnoty objednávky. Tento odhad vám může pomoci pochopit, jak moc nízká rychlost mobilního webu negativně ovlivňuje celkové příjmy.
Optimize – konkrétní doporučení
Tato část nástroje je asi nejužitečnější. Google vám poskytuje konkrétní doporučení pro jakoukoli URL adresu na vaší doméně. Prozkoumejte doporučené aktualizace mobilních stránek a pokuste se s jejich pomocí rychlost načítání webu zvýšit. Můžete si také vygenerovat report, který můžete sdílet s dalšími členy vašeho týmu.
Další nástroj pro testování mobilního webu – Mobile/responsive web tester
Toto rozšíření do prohlížeče Chrome umožňuje zjistit, jak vaše stránky vypadají na konkrétních mobilních zařízeních. Typů mobilních telefonů je mnoho a jejich obrazovky mají různá rozlišení. Než v reklamách použijete novou vstupní stránku, zobrazte si pomocí tohoto nástroje její náhled, abyste se ujistili, že se vše zobrazuje správně. Proveďte také audit svých současných vstupních stránek a identifikujte příležitosti pro jejich vylepšení.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com